Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minullakin vähintäänkin omituinen diagnoosi lääkärikäynniltä:

Vierailija
07.01.2014 |

Olen kuulemma "rouva on perusterve, ikäisensä oloinen ja huoliteltu". Minun nyt pitää varmaan tästä loukkaantua. Niin, se varsinainen diagnoosi oli epäily parin selkänikaman kulumasta, sain lähtteen röntgeniin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuohan oli pelkkää positiivista. Päinvastaista kuin "Rouva on monisairas, ikäistään vanhemman oloinen ja olemukseltaan epäsiisti". Tällaisia potilaita nimittäin runsaasti tulee vastaan. Potilasta luonnehditaan siksi, että elämäntilanne ja muu yleisterveys tulee huomioiduksi ja välitetyksi tekstissä seuraavalle hoitohenkilökuntaan kuuluvalle, lukijalle,  sellaiset seikat vaikuttavat siihen mitä syitä voi epäillä vaivojen aiheuttajiksi jne. tai millaista apua tarjotaan potilaalle. Esim jos herää epäily huonoista elinoloista tai alkoholismista, se vaikuttaa hoidon suunnitteluun. 

Vierailija
2/5 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosista tuskin on kyse mutta ns. taustatietoja kartotetaan ihan vaan siksi jos seuraavalla kerralla on eri lääkäri ja voi sitten näkemäänsä verrata ja muutenkin hoitohenkilökunta voi tarkkailla asioita.Nämä kohteliaisuudet jotka olet papereistasi lukenut viittaa siihen että olet ihan ok.Lääkäri on saanut sinusta kuvan että voit psyyk.hyvin ja fyysinenkin puoli toimii ainakin jotenkuten kun olet saanut hiukset kammattua(ihan vaan esimerkkinä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle (olen absolutisti elämänkatsomuksellisista syistä johtuen) lääkäri sanoi että olen alkoholiongelmainen koska en juo.

Vierailija
4/5 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on epikriisiä eikä diagnoosia.....ns. tausta- ja tilannekartoitusta.

Vierailija
5/5 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoliteltu tarkoittaa sairaalakielellä hygieniasta huolehtinut, käynyt suihkussa, hiukset laitettu tms. Sen vastakohta on habitukseltaan epäsiisti. Tähän kiinnitetään huomiota, jotta olisi mahdollista verrata, jos tulee tarpeen.