Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyypillistä narsistin manipulointia

Vierailija
07.01.2014 |

Näin miehenei minusta kertoi ystävälleen: "vaimo heitti omaisuuttani koiran ulosteeseen". Kuulostaa pahalta ja jos minulle kuvattaisiin tilanne näin olisin järkyttynyt ja ajattelisin heti, että kuvatun naisen täytyy olla päästään vialla. Kuka nyt sotkisi toisen kallista omaisuutta koiran kakkaan.

Totuus: koira oli tehnyt yksinollessaan pienet hätäpissat sisälle ja sen sijaan, että olisin käyttänyt omaa pyyhettäni käytin hänen, miehen, ikivanhaa pyyhettä imeäkseni nesteen pyyhkeeseen ennen lattian siivoamista. Sen jälkeen luonnollisesti pesin pyyhkeen koneessa. 

Kuulostaako tällainen asioiden vääristely tutulta? Vai kuvittenko kaiken, näinkö muutkin ilmaisisivat asian?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 13:41"]

Tosikkona et ilmeisesti huumoria ymmärrä?

[/quote]Kyse ei ollut huumorista. Mies oli minulle vihainen. 

Vierailija
22/34 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä olet mieheesi jo narsistidiagnoosin lyönyt, niin ei kai siinä muuta kuin laita ero vireille. Turha jatkaa suhdetta noin vakavasti ja parantumattomasti persoonallisuushäiriöisen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi edelleen kommentit itse aiheeseen. ap

Vierailija
24/34 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti on aika vahva sana, mutta valehetelija olisi hyvä. Minun ex-mieheni oli valehdellut niin uskottavasti asioita, että en tiedä vielä tänäpäivänäkään koko totuutta.

Vierailija
25/34 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 13:52"]

Narsisti on aika vahva sana, mutta valehetelija olisi hyvä. Minun ex-mieheni oli valehdellut niin uskottavasti asioita, että en tiedä vielä tänäpäivänäkään koko totuutta.

[/quote]Näin minäkin ajattelisin. Jos ei muuta niin kyse on totuuden värittämisestä. En tietenkään epäile häntä narsistiksi vain tämän yhden tapauksen takia.

Vierailija
26/34 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa miestäni vaan tunnen syvää surua. Näen mielenterveyden sairaudet kuten fyysiset sairaudet, eihän niihin sairastuva ole syyllinen sairastumiseensa. Hän ei myöskään tunnu ymmärtävän sitä, että hän nolaa itsensä vastaavilla kommenteilla. Totuuden paljastuttua ystävälle tämä näkee miehen varmasti toisessa valossa.

Vierailija
27/34 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä minäkään tykkäisi jos mieheni luuttuaisi koiran kuset minun kylpypyyhkeelläni. Vaikka pyyhe pestäisi sen jälkeen, antaisin sen koiran omaksi pyyhkeeksi, kyllä noita pyyhkeitä riittää. 

Mutta että tuon perusteella olisi narsisti? Ehkä hänelle vain on ihan sama oliko se kusta vai paskaa. Entä jos asetelma olisi toisinpäin? Hyppisitkö riemusta jos miehesi luuttuaisi sinun pyyhkeelläsi koiran lätäköitä?

Vierailija
28/34 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat ap aika...erikoiselta.

Vierailija
29/34 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 14:09"]

[/quote]Voisitko tarkentaa hieman? Kommenttisi ei selventänyt millä tavalla olen mielestäsi erikoinen? Jos tarkoitit loukata minua viestilläsi herää kysymys miksi? Ymmärräthän, että olet anonyymi keskustelija, joka ei tunne minua.

Vierailija
30/34 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 14:13"]

[/quote]Voisitko tarkentaa hieman? Kommenttisi ei selventänyt millä tavalla olen mielestäsi erikoinen? Jos tarkoitit loukata minua viestilläsi herää kysymys miksi? Ymmärräthän, että olet anonyymi keskustelija, joka ei tunne minua.

[/quote]Erikoislaatuinen tapaus, joka tietää ja ymmärtää enemmän kuin muut. Ainakin omasta mielestään.

Vierailija
31/34 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 14:13"]

[/quote]Erikoislaatuinen tapaus, joka tietää ja ymmärtää enemmän kuin muut. Ainakin omasta mielestään.

[/quote]Tietenkin tiedän miehestäni enemmän kuin te muut keskustelijat. Kuten yleensä keskustelupalstoilla, en kerro kaikkea. Eikä minun tarvitsekaan todistaakseni olevani tavallinen. Halusin ainoastaan lukea miten te muut, minulle anonyymit, näette ensimmäisessä viestissäni kuvaamani tilanteen. En muuta.

Vierailija
32/34 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kiinnostaa että miksi käytit pyyhkimiseen pyyhettä? Meillä käytettäisi wc- tai talouspaperia.

Miten mies sai selville tekosi ja mistä tiedät tarkkaan mitä miehesi kertoi kaverilleen?

Vierailija
33/34 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 14:29"]

Itseäni kiinnostaa että miksi käytit pyyhkimiseen pyyhettä? Meillä käytettäisi wc- tai talouspaperia.

Miten mies sai selville tekosi ja mistä tiedät tarkkaan mitä miehesi kertoi kaverilleen?

[/quote]Pyyhkeen käyttäminen on epäoleellista tässä. Arvasin, että siihen tartutaan. "Tekoni" mies sai "selville" näköaistillaan.

Vierailija
34/34 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta narsistilta mutta vittumaiselta ja vihaiselta. Teidän välillä ei kaikki ole hyvin. Toisaalta jos mies on edelleen käyttänyt pyyhettä vaikka se onkin vanha niin voi hän siitäkin suuttua. Mun miehellä on paljon vaatteita ja kodin tavaraa jotka ovat mun mielestä jo käyttökelvottomia mutta jostain syystä ne ovat miehelleni tärkeitä niin ei tulisi mieleenkään heittää pois tai käyttää johonkin arvoa alentavaan asiaan. Itseasiassa jos kyseessä on vanha ja jostain syystä tärkeä pyyhe niin olisin käyttänyt mieluummin uutta pyyhettä. Hieman kunnioitusta ja perspektiiviä asioihin!