Moiti lasteni aamupala
Esim tänä aamuna eskarilainen ja tokaluokkalainen söivät kuvan mukaiset annokset:
Turkkilaista jogurttia, jonka maustoin banaanilla, omilla vadelmilla ja mandariinilohkoilla. Ruisnapit jotka oli voideltu tuorejuustolla ja päällystettymaksmaakkaralla, tomaatilla ja kurkulla.
Juomana oli itsepuristettua appelsiinimehua, jota oli vhän "laimennettu" kalkkilisäisellä vichyvedellä.
Kommentit (135)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 09:17"]
Mä tajusin vain sen että myötähäpeän tunne tulee tästä aloituksesta. (+kaikista ap:n jutuista)
[/quote]
Kerrotko jonkun toisen ketjun, johon ap on kirjoittanut?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 09:17"]
Mä tajusin vain sen että myötähäpeän tunne tulee tästä aloituksesta. (+kaikista ap:n jutuista)
[/quote]
[/quote] Ap:n kommentit tässä aloituksessa. Urpo.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 09:19"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 09:17"]
[/quote]
[/quote]
Pahoittelen, että ymmärsin väärin. Kiitos kuitenkin, kun siitä huolimatta jaksoit pysyä ystävällisenä ja asiallisena., Olet varmaan saanut hyvän kotikasvatuksen. Sen jäljet todellakin näkyvät.
Ap on tainnut saada toisenlaisen kasvatuksen. Vaikka hän provosikin, niin teki sne hauskalla tavalla ja pitäytyi koko ajan kohteliaana ja vältti loukkaamasta ketään. Ihan erilainen kuin sinä.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 09:22"][quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 09:19"]
[/quote]
[/quote]
Pahoittelen, että ymmärsin väärin. Kiitos kuitenkin, kun siitä huolimatta jaksoit pysyä ystävällisenä ja asiallisena., Olet varmaan saanut hyvän kotikasvatuksen. Sen jäljet todellakin näkyvät.
Ap on tainnut saada toisenlaisen kasvatuksen. Vaikka hän provosikin, niin teki sne hauskalla tavalla ja pitäytyi koko ajan kohteliaana ja vältti loukkaamasta ketään. Ihan erilainen kuin sinä.
Jos tämän kirjoittaja ei ole AP itse niin minä syön hatullisen paskaa :)
[/quote]
Siis miten ap on ollut kohtelias? Ylimielinen ja vittumainenhan se on ollut kaikille vastanneille! Tyyppillinen av-mamma.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 09:24"]
Jos tämän kirjoittaja ei ole AP itse niin minä syön hatullisen paskaa :)
[/quote]
Bon appetit.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 09:22"][quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 09:19"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]AP vastailee itselleen :D :D
Vichyvettä? Miksi ei tavallista vettä, jos mehua pitää jollakin "laimentaa". Se kalkkilisä on vain myyntikikka, tajuat varmasti itsekin ettei sillä määrällä ole mitään merkitystä kalkin saannin kannalta.
Hyvä tietysti, että osa vanhemmista edelleen tekee lapsilleen aamupalan ja lapset sen syövät. Varmasti se valmiiksi tehty ja kauniin näköinen annos tulee lapsillakin helpommin syötyä.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 09:31"]
Vichyvettä? Miksi ei tavallista vettä, jos mehua pitää jollakin "laimentaa". Se kalkkilisä on vain myyntikikka, tajuat varmasti itsekin ettei sillä määrällä ole mitään merkitystä kalkin saannin kannalta.
Hyvä tietysti, että osa vanhemmista edelleen tekee lapsilleen aamupalan ja lapset sen syövät. Varmasti se valmiiksi tehty ja kauniin näköinen annos tulee lapsillakin helpommin syötyä.
[/quote] Kalkkilisäisessä vichyssä on yhtä paljon kalsiumia kuin maidossa.
Minä oikein soitin miehelleni töihin ja kyllä me niin makeasti nauroimme sekä aloittajaa että vastaajia, myös minua itseäni :D
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 08:50"]Esim tänä aamuna eskarilainen ja tokaluokkalainen söivät kuvan mukaiset annokset:
Turkkilaista jogurttia, jonka maustoin banaanilla, omilla vadelmilla ja mandariinilohkoilla. Ruisnapit jotka oli voideltu tuorejuustolla ja päällystettymaksmaakkaralla, tomaatilla ja kurkulla.
Juomana oli itsepuristettua appelsiinimehua, jota oli vhän "laimennettu" kalkkilisäisellä vichyvedellä.
[/quote] Vai että oikein kalkkilisäisellä vichyvedellä. Arvostan.
Naurettiin miehen kanssa ittemme ihan kipeiksi tuon asetelman takia! :D Että oikein noin näyttävästi asetellaan lapsia varten aamiaiset. :DDD En kestä!!! Ja nuo kamalat retrolautaset, pissaan housuun. XD Mieskin pisti äsken viestiä töistä "aloin taas ajatella niitä lautasia ja repesin täysin! Pomokin jo miettii että mitä helvettiä... Näyttäiskö sille myös sen kuvan? ;-)"
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 08:50"]Esim tänä aamuna eskarilainen ja tokaluokkalainen söivät kuvan mukaiset annokset:
[/quote] "ETTE PENNUT JUMALAUTA KOSKE NIIHIN RUOKIIN ENNENKUIN OLEN OTTANUT KUVAN!!" :D
Köyhän oloiset annokset. Meillä syödään puuroa kunnon kulhollinen aamulla. Sinne voidaan laittaa marjoja sekaan, niitä voi ottaa suoraan pakstimesta pienellä kauhalla pakastepussista. Sulavat hyvin lämpimään maitoon keitettyyn puuroon. Joskus on voisilmä ja puurosta riippuen myös voi olla kanelia, sitä oikeaa kanelia tietenkin vaniljasokerin kera. Mun teinit eivät arvostaisi tuollaista piperrystä kun muutenkaan aamuisin ei ole kellään aikaa mihinkään ylimääräiseen.
Tuossa aamupalassa ihan turhia elementtejä ovat banaani ja sitrushedelmät. Pala punaista paprikaa sisältää enemmän c-vitamiinia kuin kokonainen appelsiini. Vichyvesi sinänsä on melko typerä ajatus tuoremehussa, kalkkia saa juomavedestä kraanastakin ihan tarpeeksi, joskus liikaakin.
Siinä sinulle moite kun sitä kerran pyysit.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 08:59"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 08:57"]
Samaa mieltä kuin eka vastaaja. Noloa.
[/quote]
Kiitos sinullekin.
Olette suloisia, kun jaksatte naurattaa näin pimeänä talviaamunakin.
Uskon, että olette ihan yhtä miellyttäviä ja kohteliaita livessäkin. Varmasti puolisonne ja työkaverinne piristyvät positiivisesta asenteestanne.
:D :D : D
[/quote]
Mummeliisa taas vauhdissa....
Tässä teille Mummeliisan puolustajille aitoa matskua :)
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 15:44"]
[/quote]
Kiitos sinullekin.
Uskon, että olette ihan yhtä miellyttäviä ja kohteliaita livessäkin. Varmasti puolisonne ja työkaverinne piristyvät positiivisesta asenteestanne.
[/quote]
[/quote]
Siihen Mummeliisan olisi kiva tutustua.Se vaikuttaa rennolle yypille ja osaa vittuilla hauskalla tavalla sekopäille takaisin.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 07:22"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 15:44"]
[/quote]
Kiitos sinullekin.
[/quote]
[/quote]
Siihen Mummeliisan olisi kiva tutustua.Se vaikuttaa rennolle yypille ja osaa vittuilla hauskalla tavalla sekopäille takaisin.
[/quote] Enää pitäisi tietää kuka on Mummeliisa??
Ai, ap. on nykyisin tällä palstalla.....