Paljonko saat pisteitä tässä yhdyssanatestissä? (Sis. linkin)
Kommentit (24)
Juuri puolisen tuntia sitten tein testin. Kaikki oikein. Oli helppo.
8 oikein - tunnen ylpeyttä. Suomi on vaikea kieli. Olen opiskellut sitä kolme vuotta.
16/16
Jos tuosta joku luuseri saa huonomman kuin 12/16, niin takaisin Afrikkaan.
14, mutta toisesta väärästä tajusin heti enteriä painettuani että se meni väärin. Olin vain vähän hätäinen.
10/16
Kahta viimeistä en jaksanut ottaa tosissaan ja näpsin randomilla.
Vierailija kirjoitti:
10/16
Kahta viimeistä en jaksanut ottaa tosissaan ja näpsin randomilla.
Et jaksanut...? Miten se on mahdollista? Tuohon menee ihan max 2 min. Et sen aikaa pysty pysymään keskittyneenä?
Vierailija kirjoitti:
8 oikein - tunnen ylpeyttä. Suomi on vaikea kieli. Olen opiskellut sitä kolme vuotta.
Otan osaa. Olen kiittänyt sattumaa siitä, että synnyin suomalaiseksi ja se on äidinkieleni, koska jos suomea pitäisi alkaa vieraskielisenä opiskella, niin sormi menisi suuhun. Ihan riittävän vaikeaa äidinkielenäänkin sitä puhuvalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Olen kiittänyt sattumaa siitä, että synnyin suomalaiseksi ja se on äidinkieleni, koska jos suomea pitäisi alkaa vieraskielisenä opiskella, niin sormi menisi suuhun. Ihan riittävän vaikeaa äidinkielenäänkin sitä puhuvalle.
:)
On hyvin vaikeaa kirjoittaa suomea tuolla tavalla kuin sinä kirjoitat. Kuuluu ilme, kuuluu äänen sävy, kuuluu persoonallisuus. Ja tuo sana "äidinkielenäänkin" - löytyykö maailmasta muuta kieltä, joka on yhtä mahdottoman vaikea? Ja silti niin kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Porvoossa opiskeltu Suomen kieltä kolmea vuotta pidempään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Porvoossa opiskeltu Suomen kieltä kolmea vuotta pidempään?
En ymmärrä kysymystä...? En asu Porvoossa, opiskelen Tampereella.
15