Milloin on poikien päivä?
Esimerkiksi suomalainen koulutusjärjestelmä suosii ominaisuuksia, joita löytyy enemmän tytöiltä kuin pojilta.
Pojat syrjäytyvät helpommin kuin tytöt. Pojat joutuvat kokemaan fyysistä kiusaamista koulussa.
Olen nainen, mutta poikalapsen äiti, ja haluaisin, että myös poikia tuetaan.
Kommentit (31)
Ja sitten pitäisi olla kanssa kilttien poikien päivä, jolloin nätit naiset tulevat hakemaan kotiovelta kyytiin. Tahtoisin vain paijata :(
Niinpä!!! Molempia pitää auttaa tyttöjä sekä poikia mutta on aina ollut niin ettävaan toista autetaan
Joka päivähän se on. Miehiä ja poikia suositaan joka paikassa, joka asiassa.
Armeija-aika oli sellaista siihen asti, kunnes tasa-arvopellet toivat tissikkäät harmaisiin...
M 57
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun tasa-arvo on saavutettu koko maailmassa.
Tyttöjen asemaa ei auta se, että kostetaan viattomille pojille naisten vuosisatoja kokema vääryys.
Itse asiassa päinvastoin. Jos poikia rakastetaan ja kunnioitetaan, he todennäköisesti osaavat kunnioittaa vaimojaankin tulevaisuudessa.
Siksi kyselen poikien päivän perään. Rakkaus on hedelmällisempää kuin katkeruus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä pidä paikkaansa, varsinkaan tänään täällä Suomessa.
En tiedä mikä tilanne on nykyisin, mutta kun itse olin koulussa myös tyttöjä kiusattiin fyysisesti. Tönittiin, vedettiin tukasta ja vähän isompana kourittiin rintoja ja takamusta. En lähde mihinkään sukupuolten väliseen "kumpaa kiusataan pahemmin" nokitteluun, mutta tulipahan vaan mieleen ettei tyttöys takaa fyysistä koskemattomuuden kiusaustilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Toukokuun 16 on International Day of Boy Child.
Anteeks, mutta minkäköhän kalenterin mukaan? UNESCOn kalenterissa tuo on kansainvälinen valon päivä, laserin keksimisen juhla.
Vierailija kirjoitti:
Toukokuun 16 on International Day of Boy Child.
Ei näkynyt Marinia tuolloin onnittelemassa poikia eikä ollut 16v poika pääministerin tuuraajana. Misandria paistaa Sannasta läpi.
Vierailija kirjoitti:
Asevelvollisuis ilman palkkaa ja eläkekertymää, korkeat itsemurhaluvut ja huonot arvosanat suosimista? Tuo voi olla vain feministien logiikkaa.
Sanna marin on hypnoosin alaisena koska 6 vuotta kuulosti erilaiselta eikä sönköttävältä
Poikia tuetaan lukemalla heille paljon ja juttelemalla luetusta kirjasta. Vaatimalla läksyjen tekoa ja kokeisiin lukemista. Tekemällä aamupalaa ja pitämällä muutenkin säännölliset ruokailurytmit. Seuraamalla peliaikaa ja riittävää uniaikaa.
Näillä pääsee jo pitkälle 🙄
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä tilanne on nykyisin, mutta kun itse olin koulussa myös tyttöjä kiusattiin fyysisesti. Tönittiin, vedettiin tukasta ja vähän isompana kourittiin rintoja ja takamusta. En lähde mihinkään sukupuolten väliseen "kumpaa kiusataan pahemmin" nokitteluun, mutta tulipahan vaan mieleen ettei tyttöys takaa fyysistä koskemattomuuden kiusaustilanteessa.
Liittyy ketjun aiheeseen miten?
Vierailija kirjoitti:
Femmari paikalla
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten heräsin...
Eipä löydy Suomesta tai Pohjoismaista yhtään uskottavaa esimerkkiä tuollaisesta. Siis uskottavaa.
Se höpinä jostain palkkaerosta on paras esimerkki tilastoilla valehtelusta. Jos lasketaan kuukaisipalkaa eikä tuntipalkkaa, saadaan tilanne näyttämään kliseevalheen mukaiselta. Sitten kun otetaan huomioon erot työajoissa, niin... Ja sitten kun tarkastellaan vielä työtapaturmariskiä ja työttömyysriskiä eri aloilla, miesvaltaisten alojen tilanne on jo aika lohduton.
Kai sellainen on?