Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin on poikien päivä?

Vierailija
12.10.2020 |

Esimerkiksi suomalainen koulutusjärjestelmä suosii ominaisuuksia, joita löytyy enemmän tytöiltä kuin pojilta.

Pojat syrjäytyvät helpommin kuin tytöt. Pojat joutuvat kokemaan fyysistä kiusaamista koulussa.

Olen nainen, mutta poikalapsen äiti, ja haluaisin, että myös poikia tuetaan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun tasa-arvo on saavutettu koko maailmassa.

Tyttöjen asemaa ei auta se, että kostetaan viattomille pojille naisten vuosisatoja kokema vääryys.

Itse asiassa päinvastoin. Jos poikia rakastetaan ja kunnioitetaan, he todennäköisesti osaavat kunnioittaa vaimojaankin tulevaisuudessa.

Siksi kyselen poikien päivän perään. Rakkaus on hedelmällisempää kuin katkeruus.

Ap

Onko se kosto, jos tytöt tekevät läksynsä ja seuraavat opetusta? Lapsen luokalla oli myös hyvin pärjääviä poikia.

Vierailija
22/31 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivähän se on. Miehiä ja poikia suositaan joka paikassa, joka asiassa. 

paitsi suomessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttöjen asemaa ei auta se, että kostetaan viattomille pojille naisten vuosisatoja kokema vääryys.

Itse asiassa päinvastoin. Jos poikia rakastetaan ja kunnioitetaan, he todennäköisesti osaavat kunnioittaa vaimojaankin tulevaisuudessa.

Siksi kyselen poikien päivän perään. Rakkaus on hedelmällisempää kuin katkeruus.

Ap

Vaimon kunnioitus tulee siitä miten isä kohtelee vaimoaan ja äiti poikiaan. Jos äiti väittää, että poikia syrjitään ja kohdellaan epäreilusti koulussa... niin lopputulos on kovin huono.

Vierailija
24/31 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toukokuun 16 on International Day of Boy Child.

Anteeks, mutta minkäköhän kalenterin mukaan? UNESCOn kalenterissa tuo on kansainvälinen valon päivä, laserin keksimisen juhla.

Googletin "day of boy child" koska äsken oli Day of girl child ja tuo tuli vastaukseksi.

Vierailija
25/31 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme poikaa ja mä hoidan heidän tukemisen ihan itse, en odota että joku muu hoitaa mun hommani. Jos mulle selviää ihan selkeää sukupuolistasyrjintää koulussa kerron sen heille kyllä ja vaadin oikaisua. JA kerron myös niille pojille että tuo toiminta on väärin.  Esimerkkinä nyt koulun jokakeväiset stipendien jaot: järjen mukaan niiden pitäisi mennä 50-50 sukupuolten kesken. No ei mene, jako on vääristynyt 90-10 ja sanon myös sen ääneen sekä lapsille että opettajalle. Ja en siis odota että oma poikani niitä saa vaan yleisesti jaon tulee olla 50-50. Mutta toi nyt on yksi pieni esimerkki. 

Vierailija
26/31 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei puhuta urheilusta, tylsää

Vierailija
27/31 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se on toukokuussa, mutta menee monilta ohi, koska sitä ei noteerata missään. Ei näky mediassa, ei ole päättäjät # poikienpuolella kuten nyt on tyttöjen. Harmillista. Olen itsekin pojan(kin) äiti. Kyllä tähän pitää saada muutos!

Vierailija
28/31 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivähän se on. Miehiä ja poikia suositaan joka paikassa, joka asiassa. 

K: Mikä on ymmyrkäinen pyllervöinen ja valehtelee aina?

V: Feministi.

Vierailija
29/31 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toukokuun 16 on International Day of Boy Child.

Ei näkynyt Marinia tuolloin onnittelemassa poikia eikä ollut 16v poika pääministerin tuuraajana. Misandria paistaa Sannasta läpi.

Odotan että pääministeri viestittää aivan yhtä vahvasti olevansa poikien puolella. Toivon, että muutkin yhtyvät samaan vaatimukseen. Ja seuraan myös muita poliitikkoja, jotka ovat tyttöjen puolella olleet. Ensi keväänä mitataan tämän maan tasa-arvo.

Vierailija
30/31 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt ja pojat voisi olla edelleen eri kouluissa. Pojille alkaisi vuotta myöhemmin ja kolmasosa päivästä pelattaisiin ja leikittäisiin.

Vierailija
31/31 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma Karikaan ei ollut huomioinut instassa ainakaan mitenkään poikien päivää. Oman synttärinsä oli (päivää ennen). Hänelläkin on poika, joka selvästi jää kaiken tyttöhehkutuksen jalkoihin. Hänen sukupuolessaan ei ole mitään ilon aihetta näköjään.

Siinä on kans yks niin tekopyhä kaksinaismoralisti ku olla voi.