pää hajoaa! naapurin koira on nyt haukkunut 4h taukoamatta!
Uudet naapurit muutti 1.1. ja heidän koiransa haukkuu jatkuvasti ja taukoamatta! Luulisin, että haukkuu aina yksin ollessaan. Tänään on haukkunut klo 10 alkaen. Vaikka muuten ei niin elämisen äänet haittaakaan, niin nyt alkaa jo hermoa kiristää.
Kommentit (12)
Itse koiranomistajan toivoisin, että naapurit tulisivat kertomaan asiasta. Ehkä omistaja ei edes tiedä, että koira haukkuu ? Jos joku tulisi huomauttamaan tuommoisesta asiasta, niin en vetäisi hernettä nokkaan, vaan yrittäisin keksiä ratkaisun asiaan.
Meillä taas on naapurin vaimo haukkunut jo pari tuntia. Haukkuu miestään joka päivä tuntikaupalla.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:11"]
Meillä taas on naapurin vaimo haukkunut jo pari tuntia. Haukkuu miestään joka päivä tuntikaupalla.
[/quote]
Vaimoihin ei auta edes haukunestopanta.
Koira saattaa stressata muuttoa ja rauhoittuu parissa vkossa.
Onneksi naapurissasi ei asu koliikkikaksoset, jotka möykkää tuntitolkulla myös hiljaisuuden aikaan eli yöllä. No, poppikonetta täysille vaan niin ei kuulu ja onpahan ainakin parempaa kuunneltavaa kun valvottava on kuitenkin.
Koska kyse on uudesta naapurista niin kyllä menisin ihan ekana kohteliaasti kertomaan, että tietävätkö he edes, että koira haukkuu yksin.
Jos mitään muutosta ei tapahdu, niin sitten vaan pvämääriä, kellonaikoja ja kestoja ylös paperille ja asiaa eteen päin. Mutta mahdollisuus yhteistyöhön pitää ensin naapureille antaa.
Mä en tiennyt aikoinaan mun koiran haukkuvan. Ihmiset vain luimistelivat mut nähdessään, eivät tervehtineet jne. Koira ei haukkunut mua, koska tod. näk. tunnisti mun auton äänen ja askeleet.
Sitten kerran unohdin avaimet sisälle ja jouduin hälyttää talkkarin paikalle. Hän valaisia mua ja kertoi, että mun koira haukkuu KOKO AJAN. Oli tosi ystävällinen ja käski kokeilemaan esim. radion päälle jättämistä. Seuraavan kerran kun nähtiin, niin kysyin haukkuuko vielä, niin ei kuulemma.
Nyt mulla on toinen koira, jolle on kokeiltu kaikki temput sitruunapantoja myöten, mutta haukkuu joka ainoan ohikulkijan ulkona ollessaan. Rassaa mua niin paljon, että olen harkinnut nukuttamista, mutta koira muuten aivan täydellinen. Lenkillä kävelee vierellä, vaikka minkälainen rähinärekku tulis vastaan. Osaa tuoda postin ja taitaa vaikka mitä. Mutta sitä jatkuvaa räksytystä en saa karsittua siitä pois, valitettavasti.
Itse myös 2:n koiran omistajana toivoisin aivan ehdottomasti, että jos koirat jatkuvasti ja taukoamatta haukkuisivat ja ulvoisivat, että minulle tultaisiin asiasta huomauttamaan. Isännoitsijälle asiasta kannattaa ilmoittaa, jos naapuri vaikuttaa missään määrin oudolta/arvaamattomalta.
Normaalia tai hyväksyttävää koiranpitoa tuollainen ei missään tapauksessa ole, että koira on noin hermostunut/stressaantunut, että haukkuu tuntikausia. Vaikuttaa, että koiran elinolosuhteissa on paljon vikaa, sillä hyvinvoiva ja tyytyväinen koira ei hauku epätoivoissaan ap:n kuvaamalla tavalla.
Ap:na tutkailisin koiran kotioloja noin muutenkin ja jos yhtään epäilyä koiran kaltoinkohtelusta herää, tekisin ehdottomasti koirasta eläinsuojeluilmoituksen. Sen voi tehdä täysin nimettömänä ja nykyään myös netissä: http://www.sey.fi/elainsuojelu/seyn_elainsuojeluvalvojat/tee_elainsuojeluilmoitus_netissa
(Kiireellisissä tapauksissa ilmoitus suoraan alueen eläinsuojeluvalvojaan, kunnan eläinlääkäriin, terveystarkastajaan tai poliisiin.)
Ketjussakin kommentoivat rotanmyrkyllä uhkailijat ja myrkkypullia pihoille ja tievarsiin kätkevät sekopäät ovat juuri niitä sairaita avohoitopotilaita, jotka tulevat näköjään jokaiseen koiriin liittyvään ketjuun jakamaan noita sairaita väkivaltafantasioitaan. Äärettömän surullista ja erittäin huolestuttavaa, että mieleltään sairaat ihmiset hekumoivat muiden elävien myrkyttämisellä.
Ainakun haukkuu niin kusta pullolla postiluukusta sisään. Saa sesse raikkaan hengityksen ja pikku toruja :)
Taitaa olla minun entinen naapuri. Oma tunneskaalani meni säälistä raivoon, kun yritin tehdä töitä kotona. Ilmoitin tosi nätisti naapureille, että heidän koira ulvoo ja haukkuu ja aina yksin ollessaan äänensä käheeksi. Naapuri vain loukkaantui. Muuten se oli ihan kiva näyttelykoira. Muutin pois ja naapurikin muutti sen jälkeen.
jos et kehtaa sanoa naamatusten, niin lappukin riittää.
Mene sanomaan naapurille kun kotiutuvat. Ostakoot haukunestopannan