Maskin käytöstä-te jotka ulisette, ettei saa henkeä
En ymmärrä niitä, jotka valittavat sitä, ettei maskin kanssa saa henkeä. Miksi tällaiset ihmiset eivät hommaa suojanaamaria..siis niitä pleksejä, jotka ovat vain kasvojen edessä? Juu ja tiedän, ettei niiden hyöty aivan yhtä suuri ole kuin kasvomaskien, mutta estävät ne suurimman osan viruspilven laajalle leviämisen, jos naamarin käyttäjä aivastaa.
Toinen mitä en ymmärrä, on ruiskutus siitä, että nyt alkaa influenssakausi ja että siihen kuolee enemmän porukkaa, kuin koronaan. Mutta olisko kuitenkin niin, että jos kaikki käyttäisivät kaupassa, bussissa yms. maskia, turvavälejä ja huolehtisivat käsihygieniasta, niin myös vältyttäisiin tänä syksynä myös influenssa-aallolta?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan älytöntä kulkea tuolla jonkun visiirin kanssa, kun en aivastele enkä yski. Jos on sellainen olo, että voisin aivastella tai yskiskellä, laitan maskin, vaikken saa henkeä tai jään kotiin.
Älä tule myöskään hissiin , bussiin tai puhu kaupassa, virukset leviävät myös hengityksen ja puheillaan mukana!!
Juu, en todellakaan tule, en käytä hissiä tai bussia muutenkaan. Eikä se maskinkaan kanssa olisi fiksua. Kaupassa kommunikoin kyllä kassan kanssa muutaman sanan, toivottavasti hänen kassapleksinsä suojaa häntä riittävästi hönkäilyltäni.
Vierailija kirjoitti:
Visiiri ikävä kyllä ei suojaa koronaa vastaan, siitä julkaistiin juuri tutkimus.
Maskin käyttö on joillekin uusi ja pelottava asia, siksi nuo jotkut purnaavat siiyä. Todellisuudessa se ei haittaa hengittämistä edes keuhkoahtaumapotilailla, siitäkin on tutkimus.
T. Astmaatikko, joka käyttää maskia
Visiiri ei suojaa, kuin roiskeilta.
Jos maskista tulee savu läpi, se ei suojaa virukselta, koska virus on savuhiukkasta pienempi.
Asia on helppo testata. Etsikää jostain tupakoitsija ja pyytäkää häntä puhaltamaan savua maskin läpi. Savu tulee läpi ja se tarkoittaa maskin suojaavan yhtä hyvin kuin pingispallo tunnelissa estämään autoliikennettä.
Nämä kirurgiset maskit suojaavat vain roiskeilta, mihin ne on tarkoitettukin. Järki on paras suoja. Välimatkat muihin on paras suoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Visiiri ikävä kyllä ei suojaa koronaa vastaan, siitä julkaistiin juuri tutkimus.
Maskin käyttö on joillekin uusi ja pelottava asia, siksi nuo jotkut purnaavat siiyä. Todellisuudessa se ei haittaa hengittämistä edes keuhkoahtaumapotilailla, siitäkin on tutkimus.
Taas näitä "astmaatikkoja", jotka eivät tiedä sairaudesta yhtään mitään. Se, että sinä voit käyttää maskia, ei tietenkään tarkoita, että kaikki voivat. Vaikean astman kanssa maski voi oikeasti aiheuttaa jopa sairaalahoitoa vaativan astmakohtauksen.
T. Ei-astmaatikko, joka työssään näkee päivittäin eri asteisia astmakohtauksia
Ap:n kysymys taisikin koskea suojapleksiä, ei maskia. Aiheuttaako nekin astmakohtauksia ja hengenahdistusta? Jos eivät, niin kai niiden käyttöä voisi edes harkita.
En vastannutkaan ap:lle, vaan tuolle "astmaatikolle," joka höpisi maskin käytöstä suoranaisia valheita.
Maskin käyttöä ei suositella henkilöille, joilla on heikentynyt hapenottokyky. Tämä ei siis ole sama asia kuin hengenahdistus, vaan tarkoittaa, ettei vereen mene kunnolla happea jostain syystä. Tällöin maskin kanssa voi hiilidioksidipitoisuus nousta huomaamatta veressä, ja ihminen pyörtyy. Tämä on siksi vaarallista, koska sitä ei itse välttämättä huomaa. Näitä pyörtymisvideioita tuli silloin keväällä paljon nettiin esim. Kiinasta, varmaan näitte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bää! Bää! määkii lampaat kirjoitti:
Vain omaan ajatteluun kykenemättömät aivopestyt hyväuskoiset lampaat käyttävät hyödyttömiä maskeja ja pleksejä taudin takia joka on vaikutukseltaan harmittomampi ja vaarattomampi kuin kausi-influenssa. Päivän lammaspalkinto meneekin sitten Ap:lle.
ÖÖÖ...miksen saisi estää muita ihmisiä saamasta minulta tautia, jota saatan kantaa, vaikken vielä tiedä sitä? Kuten vaikka influenssaa!! Miksi se tekee ihmisestä lampaan?
Miksi et käytä sen vaarallisemman influenssan takia maskia ympäri vuoden jos haluat estää sen leviämistä. Olet massamedian propagandalla aivopesty lammas. Herää jo unestasi.
Koska kausi-influenssaa esiintyy vain osan ajan vuodesta. Ja siihen on saatavilla rokote. Mutta ehkäpä nyt suomalaisetkin uskaltavat vähitellen alkaa käyttää maskia myös muidenkin tautien varalta paremmin kotonaan opettamina. Säästyy aika paljon yhteiskunnan varoja turhan sairastamisen vuoksi. Paitsi kaltaisesi pelkurit eivät toki tule pitämään, jokuhan voi vaikka nauraa, kun näkee sinut maski päässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että taas tiedetään asiat toisten puolesta. En tiedä johtuuko kemikaaliyliherkkyydestäni vai huonoista keuhkoista (sarkoidoosi), mutta maski kyllä estää normaalin hapensaannin ja siitä syystä tulee paha olo, selkä hikoaa ja kasvojen iho vielä menee saman tien näppylöille.
Mites visiiri, siitä oli alunperin puhe? Tämä kääntyi taas jostain kumman syystä maskin käyttöön koko keskustelu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että taas tiedetään asiat toisten puolesta. En tiedä johtuuko kemikaaliyliherkkyydestäni vai huonoista keuhkoista (sarkoidoosi), mutta maski kyllä estää normaalin hapensaannin ja siitä syystä tulee paha olo, selkä hikoaa ja kasvojen iho vielä menee saman tien näppylöille.
Mites visiiri, siitä oli alunperin puhe? Tämä kääntyi taas jostain kumman syystä maskin käyttöön koko keskustelu...
Visiiristä on yhtä paljon hyötyä kuin vauvaöljystä aurinkoa ottaessa. Suojausaste yhtä suuri eli nolla.
Onko ihmisiltä unohtunut, että sekä visiirit että maskit suojaavat muita minun mahdolliselta sairaudeltani. Jota siis saatan jo sairastaa (ja siis tartuttaa), olipa kyse sitten koronasta, influenssasta tai perusflunssasta. Tuskin kukaan haluaa sairastaa (minulla ainakin kivempaa terveenä) ja sen vuoksi pidän maskia, että en sairastuta sitä viereistä kanssakulkijaa kaupassa. Ymmärrän siis, ettei maski suojaa minua vaan muita. Itsekkäät ihmiset eivät auta muita ihmisiä voimaan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Visiiristä on yhtä paljon hyötyä kuin vauvaöljystä aurinkoa ottaessa. Suojausaste yhtä suuri eli nolla.
Tuskin se ihan nolla on. Kokeilepa aivastaa peiliin ihan paljaaltaan, maskin kanssa sekä visiirin kanssa. Mistä tuli eniten roiskeita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin se ihan nolla on. Kokeilepa aivastaa peiliin ihan paljaaltaan, maskin kanssa sekä visiirin kanssa. Mistä tuli eniten roiskeita?
Teepä sinä tuo edellä mainittu tupakkatesti. Keskustellaan sen jälkeen lisää.
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmisiltä unohtunut, että sekä visiirit että maskit suojaavat muita minun mahdolliselta sairaudeltani. Jota siis saatan jo sairastaa (ja siis tartuttaa), olipa kyse sitten koronasta, influenssasta tai perusflunssasta. Tuskin kukaan haluaa sairastaa (minulla ainakin kivempaa terveenä) ja sen vuoksi pidän maskia, että en sairastuta sitä viereistä kanssakulkijaa kaupassa. Ymmärrän siis, ettei maski suojaa minua vaan muita. Itsekkäät ihmiset eivät auta muita ihmisiä voimaan paremmin.
Minua ei ihan rehellisesti kiinnosta tippaakaan randomien kaupassa olevien tyyppien henki ja terveys, joten en käytä maskia.
Kun hysteerikot pitävät suunsa kiinni ja pysyvät kotonaan, muiden ei tarvitse pelätä yhtään mitään.
Ihme ajojahti. Mulla on astma ja allergioita ja aina, kun kaupassa vähän yskähtää tai tulee aivastus niin saa erittäin pahaa silmää. Maskia en astman takia pysty pitämään. Astma ja allergia eivät myöskään tartu, joten vähän voi yrittää hillitä hysteriaa..
Vierailija kirjoitti:
Maskeista ja plekseistä ei ole mitään hyötyä. Miksi edes ylipäätään käyttäisitte niitä taudin takia joka on vaikutukseltaan vaarattomampi ja vähemmän tappavampi kuin kausi-influenssa. Teille on annettu aivot käytöönne. Onko lampailta liikaa vaadittu että käyttäisitte niitä edes kerran omaan ajatteluun ja asioiden älyämiseen?
Taas näitä, joiden mielestä eri tavalla ajattelevat eivät ajattele omilla aivoillaan, koska eivät ajattele samalla tavalla kuin hän itse. Huomaatko itse ristiriidan, vai pyydätkö jotain toista ajattelemaan asian puolestasi?
Minä hankin visiirin, koska maskia en pysty pitämään kuin vain hetken. Harjoittelin kotona ensin kangasmaskilla eli sen kanssa pystyin olemaan noin 10 minuttia, jos en liikkunut lainkaan. Kertakäyttömaskia en pysty pitämään noinkaan kauaa, koska siinä alkaa samantien silmät ja nenä vuotaa niin, että maski on ihan läpimärkä. Päätteeksi iskee migreeni. Olen kyllä kokeillut ja harjoitellut, mutta migreeniä en itselleni halua.
Olen myös astmaatikko enkä oleta itsekkäästi, että kaikki reagoisivat maskiin samalla tavalla kuin minä. Noudatan varotoimia, käyn kaupassa kerran viikossa (kotiinkuljetus ei ole meidän seudullamme mahdollista), en liiku missään muualla ja pidän etäisyyttä aina ja kaikkialla. Jos saan koronan, saan sen lapsiltani, jotka ovat tähän asti käyneet koulussa, ja mahdollisesti kaupasta, jos joku pärskii tai sylkee niin, että ilmassa leijailee niitä viruksia ohi visiirin. Otan sen riskin, ja tähän asti olen pysynyt terveenä.
Ylipainoa ja huono kunto niin pieninkin este saa tuntemaan ettei saa happea.
Bää! Bää! määkii lampaat kirjoitti:
Vain omaan ajatteluun kykenemättömät aivopestyt hyväuskoiset lampaat käyttävät hyödyttömiä maskeja ja pleksejä taudin takia joka on vaikutukseltaan harmittomampi ja vaarattomampi kuin kausi-influenssa. Päivän lammaspalkinto meneekin sitten Ap:lle.
Niinpä. Olisi mahtavaa jos ihmisille saisi lisää tietoa tästä kaikesta. Jos sitä haluaa voisi vilkaista seuraavat videot, joita täälläkin jo jaettu.
Suomeksi
https://www.facebook.com/100000287523921/posts/3717567178262830/?extid=…
Alkup. Englanniksi
Laajempi selitys koronan todellisista tartunnoista yms.
Vierailija kirjoitti:
No näinpä! Käytän itse suojapleksiä työssäni ja sen kanssa on aivan normaalia hengittää. Aiemmin oli käytössä kertakäyttösuusuojat ja se on aika ikävä käyttää. Mielestäni ei ainakaan voi valittaa, ennen kuin on kokeillut!
Meillä ei saa töissä valita, vaan on pakko käyttää maskia. Lisäksi se visiiri heijastaa niin paljon, ettei päätetyöskentely onnistu. Maskin ja tuon visiirin koen täysin turhaksi ja molempien kanssa on hankala hengittää. Erityisesti maskin. Varsinkin, kun se on ihan turha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä osaan pidättää aivastusta (asiakaspalvelijana siihen on oppinut) enkä yski ketään päin vaan hihaani. Joten maski on edelleen täysin turha. Myös töissä (olemme pleksin takana). Silti siellä on maskipakko. Turha.
Miksi ei? Jos on valmis ottamaan tartuntariskin, ei ole kenenkään toisen asia tulla rajoittamaan heidän elämäänsä. Hölmöläisten hommaa lukittautua kellariin vapisemaan yhden viruksen takia. Yhtälailla voi kuolla siihenkin, että auto ajaa päälle. Silti kukaan täysijärkinen ei välttele autojen läheisyydessä liikkumista.