Ilmaiset etsivät (nm) käytössänne
Juteltiin tästä keskenämme ja tämä voisi olla niin hauska juttu kokeilla, että voisimme tarjota ainakin yhden varjostuksen täysin ilmaiseksi. Tämä siis sillä ehdolla, ettei hommasta tule meille kohtuuttomia kuluja. Ja, kun olemme molemmat käytettävissä, niin meitä ei niin helpolla huomaa ja aina toinen meistä pääsee paikkoihin, johon toisen pääsy voisi tyssätä.
Asumme Turun suunnalla ja pidätämme oikeuden valita vastaanotettavan työn, mutta kaikkea kannattaa tarjota. :)
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 00:20"]
Luon vielä tuollaisen peitesähköpostin ja olen tiehin yhteydessä. Tuo, että mieheni kaahailun perusteella alettiin epäillä, että olen feikki, vaan vähän epäilytti, että oletteko te feikkejä... Mutta tuskin jaksaisitte nostaa koko ajan ketjua ylös, jos olisitte pelleilymielellä liikenteessä.
Tuollaisen GPRS-jäljittimen hankkimisessa saisitte sitten avustaa. En tiedä sellaisista mitään.
[/quote]
Ja mitäs sitten jos tämä Neiti Etsivä-kaksikko haluaakin tehdä kiusaa sinulle ja kertoo miehellesi mitä ovat tekemässä ja kenen pyynnöstä? Kuinka suopeasti kotona asiaan suhtauduttaisiin?
[/quote]
Me emme ensinnäkään ole "neiti-etsiväkaksikko", ihan tavallinen aviopari ja toisekseen olisi perin työlästä tehdä kiusaa tuntemattomalle ihmiselle tällä tavalla ja vieläpä ilman syytä.
Eiköhän ne epäilyt siitä katoa, kun on tavattu ja kupit kahvia juotu?
[/quote]
Ainahan se tuo helpon keinon kiristää jompaa kumpaa osapuolta. Tai vaikka molempia.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 20:55"]
Kyllä ne oikeiden etsivien työt ja palkat tulevat yrityksiltä, ammattilaisilla siis.
Ihan varoituksena näille vainoharhaisille pikkuvaimoille vaan, että miettikää toisenkin kerran ennenkuin lähdette tapaamaan ja palkkaamaan amatöörejä, joiden motiivit voivat olla ties mitä.
[/quote]
Meinaatko ihan tosissasi, että sun firma muuttui kaupparekisteröinnin myötä nakkikioskia pätevämmäksi etsivätoimistoksi? Argumentaatioanalyysissä tuota sun sössöttämistä kutsutaan auktoriteettiin vetoamiseksi, joka näkyy siinä, ettet luetellut ainuttakaan koulua/kurssia tai muutakaan, jolla varjostamiseen pätevöidytään. Samaan hengenvetoon totean, että voisit edes yrittää keksiä jonkun motiivin, jonka takia tämä meidän kokeileva harrastus olisi "pelottavampi" kuin se miksi sinä teet tätä työksesi. Se, että pelottelet ihmisiä heinäsirkoilla ja muilla tuholaisilla, on jo itsessään niin raukkamaista, että en haluaisi olla kanssasi missään tekemisissä. Sulla tuskin on edes myötäelämisen taitoa ja teet asioita rahasta, me ihan siksi kuin se voisi olla jännää ja helppoa, kun aviopari herätä ravintolassa huomiota lainkaan. Sinä sensijaan herättäisit, kun istuskelist siellä peränurkassa taskubiljardia pelaten... :D
Varautukaa sherlokit ainakin lämpimin varustein, jos tänne Turkuun tulette, täällä on hyytävän koleaa.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 16:33"]
Noh noh, nytkö se meni kylmähermoisella salapoliisilla herne nenukkiin. Taitaa olla tämä palstailu jo tarpeeksi jännää ja haastavaa teidän "toimistolle".
Pätevänä etsivänä varmaan löydät ja näytät teksteistäni ne kohdat, joissa sanon olevani minkään firman edustaja, saati etsivä. Tämän arvoituksen ratkaisset hetkessä. Odottelen, mutta en pidätä hengitystä(kään).
[/quote]
Mulle on aika sama onko sulla etsivätoimisto vai ei. Ensimmäisessä tapauksessa ymmärtäisin paremmin tämän sun mustamaalaamis- ja pelottelukampanjan, mutta mikäli se onkin tuo jälkimmäinen, niin olet vain ilkeä ja epäluuloinen. Saat siis ihan vapaasti päättää mikä olet ja muiden lukijoiden muodostaa kuva meistä kahdesta.
Sinulle kuitenkin kiitos siitä, että pidät aiheen pinnalla sen sijaan, että laittaisin tylsää uppia. :D
Minua ei kyllä kiinnostaisi, että pikku etsivät kävisit kyyläämässä jotain tuttuani. Haluisin tietää mistä kissojeni taustat Otin ne eläinsuojeluyhdityksestä ja tiedän niiden entisen asuinpaikkakunnan ja omistajan sukunimen. Pieni paikkakunta kyseessä. Joskus otin yhteyttä kaverinkaveriin jolla oli kyseinen sukunimi ja asui tällä paikkakunnalla, mutta hän ei osannut auttaa.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 20:55"]
Kyllä ne oikeiden etsivien työt ja palkat tulevat yrityksiltä, ammattilaisilla siis.
Ihan varoituksena näille vainoharhaisille pikkuvaimoille vaan, että miettikää toisenkin kerran ennenkuin lähdette tapaamaan ja palkkaamaan amatöörejä, joiden motiivit voivat olla ties mitä.
[/quote]
Meinaatko ihan tosissasi, että sun firma muuttui kaupparekisteröinnin myötä nakkikioskia pätevämmäksi etsivätoimistoksi? Argumentaatioanalyysissä tuota sun sössöttämistä kutsutaan auktoriteettiin vetoamiseksi, joka näkyy siinä, ettet luetellut ainuttakaan koulua/kurssia tai muutakaan, jolla varjostamiseen pätevöidytään. Samaan hengenvetoon totean, että voisit edes yrittää keksiä jonkun motiivin, jonka takia tämä meidän kokeileva harrastus olisi "pelottavampi" kuin se miksi sinä teet tätä työksesi. Se, että pelottelet ihmisiä heinäsirkoilla ja muilla tuholaisilla, on jo itsessään niin raukkamaista, että en haluaisi olla kanssasi missään tekemisissä. Sulla tuskin on edes myötäelämisen taitoa ja teet asioita rahasta, me ihan siksi kuin se voisi olla jännää ja helppoa, kun aviopari herätä ravintolassa huomiota lainkaan. Sinä sensijaan herättäisit, kun istuskelist siellä peränurkassa taskubiljardia pelaten... :D
[/quote]
Noh noh, nytkö se meni kylmähermoisella salapoliisilla herne nenukkiin. Taitaa olla tämä palstailu jo tarpeeksi jännää ja haastavaa teidän "toimistolle".
Pätevänä etsivänä varmaan löydät ja näytät teksteistäni ne kohdat, joissa sanon olevani minkään firman edustaja, saati etsivä. Tämän arvoituksen ratkaisset hetkessä. Odottelen, mutta en pidätä hengitystä(kään).
Nostetaan vielä hetkeksi pinnalle ja tehdään sitten päätös mikä keikka otetaan. Vielä on siis hetki mahdollisuus hyödyntää tätä mahdollisuutta ja sen jälkeen tämä menee eräälle, joka kustantaa meille enemmän kuin olimme alunperin ajatelleet.
Mulla olisi tarvetta, mutta tämä on vähän hankala. Eli:
Mies tekee to-del-la pitkää päivää, siis tulee kotiin usein vasta myöhään illalla. Sanoo, että a) oli ylitöitä, b) kävi salilla tai c) lähti työkaverien kanssa parille ja se vähän venähti. Vähän epäilyttää, saako noihin tosiaan menemään niin paljon aikaa. Jos soitan, ei yleensä vastaa (lähettää tekstarin, ettei ehdi puhua) tai sanoo, ettei kuule kunnolla siellä pubissa. En tunne mieheni työkavereita, joten en voi yrittää tiedustella sieltä päin.
Olen joskus miettinyt, että joku mun kaveri (mies ei ole tavannut kaikkia) voisi mennä perässä baariin katsomaan, mitä siellä tapahtuu. Kerran odotin itse työpaikan ulkopuolella, mutta mies ei silloin tullut ulos, ja kun soitin sille, se sanoi olevansa menossa työtapaamiseen.
Ehdotuksia mitä teen? En oikein voi ilmaantua sinne baariin hiippailemaan. Kehtaanko pyytää kaveria seuraamaan vai pitäisikö palkata oikeasti joku ammattilainen? Voisin ehkä jotakin maksaakin, jos saisi selville, mitä mies oikeasti tekee iltaisin. Vai olenko vainoharhainen? Vähän houkuttaisi kysyä kavereita avuksi, mutten tiedä, mitä ne musta ajattelis.
Ei tarvii varjostajaa, ostat verkkokaupasta pienen gsm-paikantimen ja jemmaat sen autoon tai reppuun.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/44047/dbcmc/Garmin-GTU-10-GPS-vastaanotin-lahetin
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 14:52"]
Ei tarvii varjostajaa, ostat verkkokaupasta pienen gsm-paikantimen ja jemmaat sen autoon tai reppuun.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/44047/dbcmc/Garmin-GTU-10-GPS-vastaanotin-lahetin
[/quote]
Mietin tuotakin jo, mutta gsm ei kerro, mitä tekee ja kenen kanssa. Miehellä on varmasti myös oikeita työtapaamisia, auto parkissa ties missä. Eikä gsm myöskään näe sinne baariin sisälle :D
Onko kukaan varjostanut kaverin puolisoa tai vastaavaa? Miten meni? Mulla yks tuttu oli kuulemma kerran yrittänyt, mutta oli sitten itse juonut liikaa! :D :D Pitää olla baarissa tarkkana!
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 15:14"]
Onko kukaan varjostanut kaverin puolisoa tai vastaavaa? Miten meni? Mulla yks tuttu oli kuulemma kerran yrittänyt, mutta oli sitten itse juonut liikaa! :D :D Pitää olla baarissa tarkkana!
[/quote]
Lapsena viimeksi on tullut vaklattua :)
ei ole duunia tarjota, mutta aivan loistava idea! Pitäkää ilmoitus ylhäällä täällä erityisesti viikonloppuisin, koska tarvetta sille varmasti on!
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 11:32"]
ei ole duunia tarjota, mutta aivan loistava idea! Pitäkää ilmoitus ylhäällä täällä erityisesti viikonloppuisin, koska tarvetta sille varmasti on!
[/quote]
Jeps, pidetään kunnes joku kiva keikka pukkaa ja tuli samantien mieleen, että voisimme laittaa seurantaraporttia palstalle varjostuksen edetessä, nimet, paikat ja muut tunnistetiedot poistettuna toki. Suunnilleen samalla tapaa kuin siinä "Aion varjostaa miestäni"-ketjussa. Hän varjostuksestaan tämä idea meillä kypsyi, on varmasti jännää ja hieman erilainen tapa viettää viikonloppuiltaa! :)
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 00:20"]
Luon vielä tuollaisen peitesähköpostin ja olen tiehin yhteydessä. Tuo, että mieheni kaahailun perusteella alettiin epäillä, että olen feikki, vaan vähän epäilytti, että oletteko te feikkejä... Mutta tuskin jaksaisitte nostaa koko ajan ketjua ylös, jos olisitte pelleilymielellä liikenteessä.
Tuollaisen GPRS-jäljittimen hankkimisessa saisitte sitten avustaa. En tiedä sellaisista mitään.
[/quote]
Ja mitäs sitten jos tämä Neiti Etsivä-kaksikko haluaakin tehdä kiusaa sinulle ja kertoo miehellesi mitä ovat tekemässä ja kenen pyynnöstä? Kuinka suopeasti kotona asiaan suhtauduttaisiin?
[/quote]
Me emme ensinnäkään ole "neiti-etsiväkaksikko", ihan tavallinen aviopari ja toisekseen olisi perin työlästä tehdä kiusaa tuntemattomalle ihmiselle tällä tavalla ja vieläpä ilman syytä.
Eiköhän ne epäilyt siitä katoa, kun on tavattu ja kupit kahvia juotu?
[/quote]
No milläs te varmistatte sen, että teidät "palkkaava" ei ole joku persoonallisuushäiriöinen ko. mieheen lähestymiskiellon saanut stalkkeri?
Jättäisitte nyt ihan ammattilaisille nämä jutut ja keksikää joku harmittomampi harrastus iltojanne piristämään. Se Cluedo tosissaan vois olla sopivaa jännitystä.