Ilmaiset etsivät (nm) käytössänne
Juteltiin tästä keskenämme ja tämä voisi olla niin hauska juttu kokeilla, että voisimme tarjota ainakin yhden varjostuksen täysin ilmaiseksi. Tämä siis sillä ehdolla, ettei hommasta tule meille kohtuuttomia kuluja. Ja, kun olemme molemmat käytettävissä, niin meitä ei niin helpolla huomaa ja aina toinen meistä pääsee paikkoihin, johon toisen pääsy voisi tyssätä.
Asumme Turun suunnalla ja pidätämme oikeuden valita vastaanotettavan työn, mutta kaikkea kannattaa tarjota. :)
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 19:21"]
Antakaa ihmeessä tietojanne jollekin tuntemattomalle, joka voi käyttää niitä ties mihin.
[/quote]
Luehan uudelleen noi ekat viestit, jossa kerrotaan, että emme edes halua tietää oikeaa henkilöllisyyttä. Sen verran kuitenkin haluan, että ennen toimeksiantoa tapaamme kasvokkain, vaikkapa jossain kauppakeskuksen kahvilassa, jotta näen, ettei kyseessä ole pilatoimeksianto. Ja samalla se mahdollistaa, ettei meille jää kuvaa varjostettavan takista, kengistä, paidasta, jne, joka sitten jonkun ubersalaliittoteorian kautta voisi vahingoittaa teitä. Tarpeen vaatiessa tulemme paikalle kahdestaan ja saa sitten kertoa jutut kummalle tahansa meistä. Tietty olen kamalan pettynyt, jos joku oikeasti pelkää mua uskaltamatta jutella sanaakaan julkisella paikalla, ja mun vaimo siinä vierellä.
Korostetaan vielä, että idea tähän lähti siitä "Aion varjostaa miestäni"-ketjusta ja teemme tämän ihan siksi, että se voisi olla jännää sekä hieman erilainen tapa viettää joku tunti elämästä salapoliisina.
[/quote]
Mahtava idea! Kiva vastaisku sille systeemille, jossa kaveri toimii kaverinsa alibina, jotta tämä pääsee esim. pettämään puolisoaan. Tällaista varjostuspalvelua ei voi tarjota omalle kaverilleen, joten hauskaa että joku keksii tarjota ventovieraalle! Valitettavasti/onneksi itselläni ei ole tarvetta varjostuttaa ketään. Toivottavasti ap löytää jonkun jännän pokan.
Tää ois hyvä. Mutta hankala uskaltaa luottaa. En nyt haluaisi kuitenkaan että revitään täällä julkisesti auki. Epäilen ukkoani. On sen sortin ketku ettei varmasti mitään tunnusta ennen kuin jää rysän päältä, jos vielä sittenkään...
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 22:07"]
Tää ois hyvä. Mutta hankala uskaltaa luottaa. En nyt haluaisi kuitenkaan että revitään täällä julkisesti auki. Epäilen ukkoani. On sen sortin ketku ettei varmasti mitään tunnusta ennen kuin jää rysän päältä, jos vielä sittenkään...
[/quote]
Täällä ap. Meidän on tarkoitus hoitaa tämä varjostus nimenomaan siten, ettemme edes itse tiedä varjostetun nimeä. Meille riittää esimerkiksi kuvaus varjostettavasta ja vaikkapa valokuva kengistä, paidasta tai jostain sellaisesta tunnistettavasta, josta tiedämme ravintolassa, ettemme vahingossa varjosta liki samannäköistä. Olisi nimittäin kamalaa varjostaa väärää ja antaa väärää tietoa toimeksiantajalle, eikö vaan?
Korostan vielä, että kaikki se mitä kirjoitamme palstalle on taatusti sellaista, josta yksikään ei voi tietää missä ravintolassa tai paikassa olemme. Myös me haluamme pysyä anonyymeinä emmekä halua uteliaiden ilmestyvän paikanpäälle pilaamaan varjostustamme. Palstalle tulee siis vain lyhyitä kuvauksia siitä keitä tapaa, miten kaukana varkostettavista olemme ja sen sellaista.
Vähän sama. Mun pitäis kertoa mun ukon nimi, työ, kaikkee sellasta ja että ehkä pettää? Tuntemattomille ihmisille, tietämättä ketä te olette. Ja se tulis sitten tänne palstalle?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 22:34"]
Vähän sama. Mun pitäis kertoa mun ukon nimi, työ, kaikkee sellasta ja että ehkä pettää? Tuntemattomille ihmisille, tietämättä ketä te olette. Ja se tulis sitten tänne palstalle?
[/quote]
Juurihan tuossa ap kertoo, että nimenomaan eivät halua tietää varjostettavan nimeä. Ainoastaan aika, paikka ja jotain, mistä varjostettavan henkilön tunnistaa.
Voi kun joku ilmoittaisi tähän jonkun tuttavansa/kumppaninsa. Olisi hauska päästä seuraamaan tapahtumia! Tunnistaminen nyt ei olisi se olennainen asia tässä - eihän taannoinen miestään varjostanut nainenkaan kertonut miehestä tunnistettavasti ja itse asun aivan eri kaupungissakin kuin he. Tarina oli silti todella jännää seurattavaa.
Oikeassa elämässä se varjostaminen vaan on hiton vaikeaa. Siinä jää kyydistä helposti amatöörit. Mutta saahan sitä yrittää...
On vaan niin hankala luottaa kun on tullut tässä vähän ajan sisään "puukkoa selkään" läheiseksi luulemilta ihmisiltä! Siksi juuri pitäisi selvittää asioita
Nro 9 ei ole läheltäkään Turkua mutta petollisuuden selvittäminen onnistuisi sp:lla, kun tänne tuskin tulette seuraamaan, mietin joskus yksityisetsivää, mutta ei täällä oo paikallisia vareksia. Olen ihan normaalijärkinen, mutta sattuneista syistä epäluuloinen ja tosiaan mies ei ikinä tunnusta mitään ja selvyys olisi saatava.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 22:34"]
[/quote]
Juurihan tuossa ap kertoo, että nimenomaan eivät halua tietää varjostettavan nimeä. Ainoastaan aika, paikka ja jotain, mistä varjostettavan henkilön tunnistaa.
[/quote]
Olin vähän poissa. Mutta miten tietää paikka ja aika etukäteen ja miksei sitten voisi itse mennä sinne siihen aikaan? Entä mitä jos jää kiinni, paljastatteko mut tai jos vetää turpaan?
Tätä ois tosi jännä seurata, pitäkää ylhäällä!
Toivottavasti ilmaantuu jotain sopivaa. "Ikävä kyllä" :P ei ole itsellä mitään enkä tunne ketään, jolla olisi tällaista ongelmaa, vaikka satunkin Turun suunnalta olemaan. Mutta olkaa tosiaan varovaisia, voi tulla turpiin, jos jää kiinni, ja mies on humalassa ja säikähtää.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 23:22"]
http://fi.wikipedia.org/wiki/Cluedo
[/quote]
Miten tämä liittyy aiheeseen? Korttipeli on kuitenkin ihan erilaista kuin, että pelaa oikasti jääkiekkoa, jalkapalloa tai varjostaa jotakuta ravintolassa. Toki ymmärrän, että toisille sopii katsoa tv:stä, kun toiset elävät, mutta ite haluan elää itse ja tarjota samalla apua jollekulle, jota tämä voisi auttaa. Olen myös varma siitä, että mikäli toimeksiantajan vaistot osoittautuvat oikeiksi, niin tuskin tulee kaduttamaan päivääkään ja ne pettäjät, jotka tätä tälläkin hetkellä lukevat, eivät koskaan enää voi olla varmoja seuraako joku heidän tekemisiään, pöö!
Voittaa harrastuksena varmasti salaisten eläimien kyttäämisen ja mitä useampi tätä tekee, sitä oikeudenmukaisempi maailma tästä tulee.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 00:20"]
Luon vielä tuollaisen peitesähköpostin ja olen tiehin yhteydessä. Tuo, että mieheni kaahailun perusteella alettiin epäillä, että olen feikki, vaan vähän epäilytti, että oletteko te feikkejä... Mutta tuskin jaksaisitte nostaa koko ajan ketjua ylös, jos olisitte pelleilymielellä liikenteessä.
Tuollaisen GPRS-jäljittimen hankkimisessa saisitte sitten avustaa. En tiedä sellaisista mitään.
[/quote]
Laita ihmeessä postia tuohon matti.f.virtanen-osoitteeseen. Voidaan sitten sopia tapaaminen johonkin Turun ostoskeskuksen kahvilaan, kun seuraavan kerran käymme siellä suunnalla ostoksilla. Emme siis asu ihan Turussa, joten siinäkin mielessä voit olla huoleti, että sattuisimme tuntemaan tms. Ja vaikka sattuisimme, niin vielä pitäisi sattua kohdalle sellainen pari, joka tarjoaisi apua, mutta osoittautuisi pahemmaksi kuin ketä he varjostavat. Voit siis olla huoleti meidän suhteen.
Tuosta GPS-jäljittimestä en oikein ole varma. Sellaisen asentaminen ei taida olla laillista ilman asianomistajan lupaa ja mikäli yritämme jäljittää perässäajamalla, on käryämisen riski liian suuri. Mutta sovitaan ja jutellaan asiasta sitten, kun olet laittanut postia ja saamme sovittua tapaamisen. -AP-
Luon vielä tuollaisen peitesähköpostin ja olen tiehin yhteydessä. Tuo, että mieheni kaahailun perusteella alettiin epäillä, että olen feikki, vaan vähän epäilytti, että oletteko te feikkejä... Mutta tuskin jaksaisitte nostaa koko ajan ketjua ylös, jos olisitte pelleilymielellä liikenteessä.
Tuollaisen GPRS-jäljittimen hankkimisessa saisitte sitten avustaa. En tiedä sellaisista mitään.
[/quote]
Ja mitäs sitten jos tämä Neiti Etsivä-kaksikko haluaakin tehdä kiusaa sinulle ja kertoo miehellesi mitä ovat tekemässä ja kenen pyynnöstä? Kuinka suopeasti kotona asiaan suhtauduttaisiin?
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 18:09"]
Minä olen Turusta! Mies on aikaisemmin jäänyt rysän päältä kiinni (osuin samaan kahvilaan, jossa hän oli netistä tapaamansa naisen kanssa).
En uskalla vieläkään luottaa mieheen, vaikka suhdetta jatkoimmekin. Olisitteko valmiita kuvioon, jossa lähtisin viikonlopuksi vaikka työmatkalle tms. ja varjostaisitte asuntoamme ja miestäni? Eli minne hän lähtee, kutsuuko jonkun meille sinä aikana, jne?
Mieheni on kova kaahaamaan, mahtaisitteko pysyä autolla perässä?
[/quote]
Tässä AP. Tapaus voisi olla erittäin mielenkiintoinen, mutta en usko tapaan, jolla tuon voisi käryämättä selvittää. Ennemmin kannattaa odottaa kärsivällisesti sopivampaa tilaisuutta, kuten jotain ravintolailtaa, laivaristeilyä tai työmatkaa vieraaseen kaupunkiin, jolloin tarkkailu voi tapahtua jalkaisin ja yhden-kahden ravintolakäynnin yhteydessä. Olen myös hieman epäluuloinen mahdollisen pilailukeikan tiimoilta, jonka tässä herätti tuo "autolla kaahailu" ja, joka suorastaan huutaa sitä, että tapaamme f2f. Nimettömänä tietenkin, vaikka jossain kahvilassa, mutta kun teemme tätä harrastuspohkalta ja ilmaiseksi, niin pitää olla jokin keino varmentaa, ettemme istuskele jonkun naapurin pihan edustalla 24/7.
[/quote]
No, toki haluaisin minäkin tavata teidät kasvotusten. Voisitte tulla vaikka meille käymään, kun mies ei ole kotona. Ja kaahaamalla tarkoitan, että mies on sekopäinen kuski. Viimeksi ajoi 100 km/h nopeusrajoitusalueella 160km/h ja kortti edelleen kuvumassa. Ja silti ajaa autolla.
Nyt joku äkkiä, haluun jatkoa tälle tarinalle!!!
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 15:35"]
[/quote]
Ja mitäs sitten jos tämä Neiti Etsivä-kaksikko haluaakin tehdä kiusaa sinulle ja kertoo miehellesi mitä ovat tekemässä ja kenen pyynnöstä? Kuinka suopeasti kotona asiaan suhtauduttaisiin?
[/quote]
Me emme ensinnäkään ole "neiti-etsiväkaksikko", ihan tavallinen aviopari ja toisekseen olisi perin työlästä tehdä kiusaa tuntemattomalle ihmiselle tällä tavalla ja vieläpä ilman syytä.
Eiköhän ne epäilyt siitä katoa, kun on tavattu ja kupit kahvia juotu?
up