Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ystävä" kiristää hermoja....

Vierailija
06.01.2014 |

Huoh, nyt taas kiristää ja pahasti...

Olen ammatiltani lääkäri, ja ystävät usein soittelevat erinäisistä vaivoista, ja kyselevät mitä tulisi tehdä, ja mitä mieltä olen, ja se on ok, ja olen sanonut, että tottakai saa kysyä.

Mutta... Sitten on eräs ystävä, jonka olen tuntenut lähemmäs kaksikymmentä vuotta, ja joudun jatkuvasti sanomaan hänelle, että ei, en kirjoita työkaverillesi reseptiä unilääkkeisiin, ja että tietyissä asioissa tulisi mennä lääkäriin, johon saan aina vastaukseksi, "ai, luulin että sä olet lääkäri". Ei myöskään tajua, että en voi pelkän puhelun perusteella tietää mikä sillä Petteriinalla on vialla, jos en koko lasta näe, enkä diagnosoi naapuriasi vainoharhaiseksi hulluksi...

Ja tänään vedettiin pohjat ihan kaikelle, ystävätär soitti ja pyysi että kirjoitan hänen isälleen sukupuolitautiin reseptin, sanoin, etten voi näin toimia, ja että isän pitää käydä lääkärissä, mutta isä ei kuulemma halua, kerroin etten valitettavasti voi auttaa, jos hänen isänsä ei anna kenenkään ongelmaa katsoa, ja ettei ihmiselle voida kirjoittaa reseptiä vain "johonkin sukupuolitautiin", no tästähän ystävä sitten ilahtui, kun kerroin, etten voi harjoittaa ammattiani ihan miten tykkään vapaa-ajalla, "no on se kumma, että ystävämme X voi kumminkin, ja tekee ihan mielelläänkin vielä, mikset vaan voi sanoa suoraan ettei ystävyys kiinnosta?!"

Ja mainittakoon, että ystävämme X on ammatiltaan kampaaja....

pitäisikö tässä itkeä vai nauraa? :D

Ja korostan nyt vielä, että ikinä en ole yhtäkään reseptiä hänelle kirjoittanut.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mainittakoon, ettei tämä ystävä ole mitenkään "tyhmä", enkä jaksa uskoa, että kukaan olisi oikeasti niin tyhmä, etteikö tajuaisi, etten voi hänen pyytämällään tavalla toimia...

Vierailija
2/8 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Porvoon terveyskeskuksessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se koittaa tikulla jäätä, että jospa sittenkin...

Vierailija
4/8 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä, kuitenkin voit vähän salaa kirjoittaa..ja mulle kanssa lihasrelaksantteja, kun en jaksais lähteä lääkärille. :D

Vierailija
5/8 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei vaan ymmärrä rajoja.

Vierailija
6/8 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, ei, en ole Porvoon tk:ssa töissä :D

Ja ymmärtäisin jos kerran kysytään, mutta on se kumma, ettei vielä useammankaan vuoden jälkeen mene jakeluun...

ap

Vierailija
7/8 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ystäväpiirissä lääkäri myös, ja samaa ongelmaa on valitellut, että kaikki koko ajan pyytävät reseptejä ties mihin. Neuvoja hänkin antaa mielellään, mutta reseptilääkkeiden kirjoitus on ihan eri asia. Ja myös nämä "ystävät" ovat akateemisista piireistä eli ns fiksuja ihmisiä olevinaan. Mutta eihän tuollainen "ystävä" ole ystävä. Sullahan menee virkaoikeudet jos jäät kiinni asemasi väärinkäytöstä... En käyttäisi paljon energiaa tuollaisen "ystävän" menetykseen.

Vierailija
8/8 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittaa varmaan tikulla jäätä.

Voisitko seuraavan kerran vetää hihasta muutamat pykälät ja säädökset siitä, miten diagnosointi ja hoito tulee terveydenhuollossa dokumentoida potilaskertomukseen. Ja onhan puutteellisesta tai puuttuvasta potilaskirjanpidosta ihan tuomioitakin annettu, ehkä voit viitata niihin.

Sori jos en käytä oikeita termejä, en ole terveydenhuollon ammattilainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän