Te joilla puolison kanssa eri siisteyskäsitys...
Eli jos teillä on puolisonne kanssa eri siisteyskäsitys, miten olette ratkaisseet tilanteen? Oletko itse se siistimpi vai sotkuisempi? Kauan olette olleet yhdessä?
Kommentit (9)
Pääasiallisesti taitaa olla, että lähinnä naiset ovat raivopäisiä siiteyden pitäjiä ja miehet lähinnä sotkijoita
mies52v
Miehelkä on oma mancave jota sotkee. Pakko kyllä välillä nalkuttaa siitäkin, kun alkoi tulla jopa hiiriä sinne syömään jätteitään....
Kyllä meillä samanalainen käsitys on, mutta ei siitä miten siihen päästään :D Mies rakastaa puhdasta kotia, mutta hänen on vaikea hahmottaa miten se saadaan sellaisena pysymään. Pikkuhiljaa on menty eteenpäin. Miehellä ei ole mitään siivoamista vastaan, päinvastoin! Hän ei vain oikein ymmärrä mitä kaikkea tuleekaan siivota, kuten tiskikone, mikro, ikkunanpesu, kaappien ja ovien pyyhkiminen, jne.
Minulla om takanapitkä avioliitto, jossa minä olin sottaisempi. Olen siis nainen. Eksällä oli pinot kuin armeijassa. 20 vuoden aikana minä yritin puunata, ja mies nalkutti. Kyllä siinä kumpikin oppi. Minä opin pitämään paikat järjestyksessä ja mies oppi vähän relaamaan.
Nyt olen aviossa sottapytyn kanssa kahdeksatta vuotta. Pitkin hänen vaatteitaan lattialle hänen puolelle sänkyä. Juuri kerään pahvilaatikkoon hänen roinaansa. Kyllä se arkisiivous jää minun vastuulleni.
Olen eronnut suhteesta tämän takia. Tajusin, ettei miehen kanssa voi koskaan muuttaa saman katon alle, eikä suhde tule siten etenemään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä samanalainen käsitys on, mutta ei siitä miten siihen päästään :D Mies rakastaa puhdasta kotia, mutta hänen on vaikea hahmottaa miten se saadaan sellaisena pysymään. Pikkuhiljaa on menty eteenpäin. Miehellä ei ole mitään siivoamista vastaan, päinvastoin! Hän ei vain oikein ymmärrä mitä kaikkea tuleekaan siivota, kuten tiskikone, mikro, ikkunanpesu, kaappien ja ovien pyyhkiminen, jne.
Tämä on muuten varmasti hyvin yleistä, harvoin kai näitä ”ennen” opetettiin, ei minulle ainakaan.. oppinut toki itse sitten, muttei tullut kotona opittua, kyllähän nämä meillä siivottiin, muttei niistä kukaan koskaan mitään juuri sanonut ja aika pitkälti huomaamattahan ne silloin jäi...
-ap
Omat kylppärit niin pärjätään. Ei tarvitse hermon palaa pöntön kansista ja ohi roiskeista jos jää siivoamatta heti. Muuten suht ok, vähän risoo lattialle heitetyt tavarat yms., mutta aika vähäistä ja helppo korjata itse jos risoo.
Vai onko asian takia tullut kenties jopa ero?
-Ap