Jos saisit kaksoset, pukisitko heidät samoihin asuihin?
Ehkä joskus voisin tehdä näin, mutta mieluiten pukisin eri lailla.
Kommentit (31)
En, olisihan se vaikea liikkuakin samoissa vaatteissa.
No tosiasiassa, samantapaisiin, mutta en samanlaisiin. Ihan siksi, että veljeksilläkin, joilla 1,5 v ikäeroa on ollut samantyyppisiä vaatteita. Esim. toisella vihreä haalari, toisella sininen samanlainen tai ehkä kuvioissa vähän eroa. Kaksosten kanssa toimisin varmaan samoin. Voisin kyllä kuvitella, että jotkut juhla-asut esim. valokuvassa olisivat samanlaiset, eli muistoksi itselleen sitten myöhemmäksi.
Mulla ei ole kaksosia, mutta kaksi poikaa kylläkin. Joskus jos löytyy jotain kivaa vaatetta käypään hintaan, nappaan samantien molemmille samanlaiset mikäli vaan kokoja on. Harvoin ne kumminkaan on samaan aikaan päällä kun varsinkin pienempi on vielä sottaavassa iässä... mutta joskus naurettiin huvipuistoretkellä, että jos toinen häviää, niin osaanpahan heti näyttää mitä sillä on päällä kun veikalla oli sama asu.
Mutta ehkä kaksosten kanssa asiassa on enemmän kommervenkkejä? Luulisin, että jos molempia huomioidaan yksilöinä, erikseen, tarvittavan usein ja vältetään sellaisia oletuksia, että molemmat tuntevat/käyttäytyvät/ovat samalla tavalla, niin eiköhän se ole ihan sama, mitä niillä on päällä, ainakin siihen asti kunnes alkavat haluta pukeutua oman mielensä mukaan.
En mihinkään identtisiin asuihin, mutta varmaan ihan tyylinikin mukaan samantyylisiin asuihin. Näin pari päivää sitten kaupungilla n. 50-vuotiaat naiset, ehkä kaksoset, pukeutuneina joka asustetta myöten identtisiin asuihin, hiukset leikattu samaan malliin... Liekö enää tervettä tuollainen.
Jos minulla olisi kaksoset, niin en kyllä haluaisi kiduttaa heitä pukemalla heidät samaan vaatteeseen. Aika ahdasta tulisi, jos kaksi mukulaa tunkisi samoihin pöksyihin.
Samanlaisia vaatteita vielä voisin ajatellakin, mutta ei väkisin.
Laittaisin kyllä erilaisiin asuihin. Jos olisivat samoissa niin voisi tulla ahdasta.
En pukisi. Minusta on oudon näköistä jo sekin, että lähellä toistensa ikää olevat sisaruksetkin puetaan samanlaisiin. Kaksosia en missään nimessä pukisi. Voisi olla samantapaiset, mutta ainakin eri väriset. Mutta kukin tavallaan...
Meillä on identtiset kaksoset ja heidät puetaan erilaisiin (tai vähintään eri värisiin) vaatteisiin. Joitain pyjamia olen ostanut molemmille samanlaiset mutta muuten ollaan vältetty ihan täsmälleen samanlaisia asuja.
Ei nuo lapset ole ihmisinä toistensa kopiota vaikka toisiaan paljon ulkonäöltä muistuttavatkin. Tuntuisi jotenkin vähän hölmöltä yrittää vielä korostaa sitä samanlaisuutta täysin yhtenäisellä vaatetuksella. Molemmilla on jo myös oma vaatemakunsa eivätkä he koskaan ole halunneet pukeutua "samiksiksi".
Erilaisista vaatteista on myös apua päiväkodissa; hoitajat erottavat pojat paremmin toisistaan. :)
Jos olisivat ihan eri kokoisia ja näkösiä, niin olis jotenkin kornin näköstä samiksiin pukea. Ja muutenkin, yksilöitä ovat kaikki monikotkin kuitenkin.
Mulla olisi suuri houkutus pukea niitä kuin söpöjä nukkeja samanlaisiin vaatteisiin, tietty jos ovat eri sukupuolta, jäisi pojalta varmaan mekot väliin. Tiedän heidän kuitenkin olevan yksilöitä ulkonäköä myöten, joten en ainakaan usein tekisi tätä.
Tässä tosin voi olla myös käytännön ongelma: Olen niin ronkeli lastenvaatteissa, että jos kerrankin löydän kivan, niin miksi en hankkisi kahta kerralla?
Meillä lapsilla oli oma vaatemaku varsin varhain enkä keksi yhtäkään syytä, miksi lapsi pitää väkisin pukea eri tavalla kuin hän tahtoo.
Meillä on 4-vuotiaat kaksoset ja ekat pari vuotta puin erilailla, tai samanlaisiin, mutta eri värisiin vaatteisiin, mutta nykyään puen usein samanlaisiin, enkä osaa sanoa, miksi. Ulkovaatteet on useimmiten erilaiset.
Tietysti, nehän on kaksoset.
Onneksi nykyään voi poikakin mennä mekko päällä päiväkotiin.
Olisin varmaan pukenutkin, mutta kun pojille ja tytöille oli ihan erilaiset vaatteet.
up