Minkä ikäisenä teille ilmestyi ekat rypyt?
Ja kuinka nopeasti siitä hetkestä alkoi tulla lisää? Mua ahdistaa aivan hirveästi, oon 26v (okei parin kk:n päästä jo 27v) ja ekat rypyt ilmestyneet silmäkulmiin. Ne ovat vain voimistuneet viime kuukausien aikana ja mua pelottaa, että kohta näytän ihan vanhalta.
Heti kun nauran ja silmät siristyy, muistan rypyt ja hymy hyytyy. :(
Kommentit (34)
Olen 41v ja ei mulla mitään ryppyjä ole. Naama kuitenkin on valunut. Suupielet on alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 41v ja ei mulla mitään ryppyjä ole. Naama kuitenkin on valunut. Suupielet on alaspäin.
Ai ei mitään uria/viivoja silmien ympärysalueella?
Mitä pahaa rypyissä.
Kyllä ne tuossa iässä tuli, ensin silmäkulmiin, sitten otsaan jne.
Tiiätkö kun sun naaman pitääkin liikkua... Ne ei ole ryppyjä vaan sinun iho joustaa kun teet ilmeitä. Ne rypyt roikkuu sitten aikoinaan ihan ilmehtimättäkin. Ja 35-36v tuli ensimmäiset rypyt kaulaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiiätkö kun sun naaman pitääkin liikkua... Ne ei ole ryppyjä vaan sinun iho joustaa kun teet ilmeitä. Ne rypyt roikkuu sitten aikoinaan ihan ilmehtimättäkin. Ja 35-36v tuli ensimmäiset rypyt kaulaan.
Ne urat silmäkulmissa näkyvät kyllä ihan liikkumattakin :/ lotraan öljyllä iltaisin, mutta ovat vaan vahvistuneet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, vaikka hymyilen. Ystävilläni on. Minua sanotaankin samannäköiseksi kuin 20 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, vaikka hymyilen. Ystävilläni on. Minua sanotaankin samannäköiseksi kuin 20 vuotta sitten.
Miten hoidat ihoasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne urat silmäkulmissa näkyvät kyllä ihan liikkumattakin :/ lotraan öljyllä iltaisin, mutta ovat vaan vahvistuneet.
Ap
Öljyä? Et ole auto. Hyaluronihappoa. Ihosi on kuiva silmien ympäriltä. Ihan tavallista somekansalle. Näytön tuijottaminen vanhentaa ihoa ja silmänympärysiho on ohuin.
Ei kaikille tule pahoja ryppyjä koskaan, ei edes iäkkäänä.
Riippuu paljon geeneistä.
Kuiva iho rypistyy nopeammin, samoin laihat ihmiset rypistyvät nopeammin ja pahemmin kuin ylipainoiset. Katselkaapa vain läheisiänne, ystäviänne ja tuttujanne.
Myös elämäntavat vaikuttavat ryppyihin, alkoholin käyttö, tupakointi, sun muut sellaiset jutut.
Lisäksi vakavat sairaudet näkyvät helposti kasvoista, iho veltostuu, ihminen laihtuu ja alkaa näyttää kurjemmalta.
Itselleni tuli näkyvät rypyt silmäkulmiin ja poskille jo 35-vuotiaana, koska sairastelin silloin paljon.
Rypyt ovat hyvin yksilöllinen asia.
Otsaryppyjä minulla on ollut varmaan alakouluikäisestä. Toisaalta vielä nyt viisikymppisenäkään minulla ei ole silmäkulmaryppyjä. Rypyt eivät ole koskaan vaivanneet erityisesti mieltäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Öljyä? Et ole auto. Hyaluronihappoa. Ihosi on kuiva silmien ympäriltä. Ihan tavallista somekansalle. Näytön tuijottaminen vanhentaa ihoa ja silmänympärysiho on ohuin.
Käytin ensin jotain Estee Lauderin silmänympärysvoidetta ja noi rypyt vain syveni. Sitten siirryin jojobaöljyyn. Kiitos kokeilen tuota hyaluronihappoa.
Ap
Olin 27 kun huomasin vaakajuonteen otsassa. Pääsin siitä eroon pariksi vuodeksi hoitamalla ihoa öljyllä, kuorinnoilla ja lopettamalla ilmehtimisen, mutta sitten se ilmestyi takaisin parin kaverin kera. Silmien alle ilmestyi naururypyt ehkä 35-vuotiaana. Siis aina kun virnistää tulee kamalat makkarat. En aio silti lopettaa.
Millä tavalla ruutu vanhentaa? :o siis oikeastiko tietokoneella ja kännyllä olo vanhentaa? Voiko tätä estää jotenkin? Esim säätämällä kirkkautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En tiedä miksi repesin tuolle autokommentille :D
Ap, ota käyttöön myös aurinkovoide (suojakerroin väh. 50), retinoli ja C-vitamiini hyaluronihapon lisäksi. Ja hyaluroni sitoo kosteutta ihoon, joten levitä se kostealle iholle.
Kyllä niitä juonteita alkaa pikkuhiljaa tulla tuossa iässä. Johtuvat kuivuudesta ja/tai ilmeilystä. Mutta muista, että pelkät rypyt eivät juurikaan vaikuta ihmisen viehättävyyteen tai edes siihen, miten vanhalta näyttää. Volyymin menettäminen ja naaman roikkuminen on paljon pahempi asia ulkonäöllisesti... Nyt olisi hyvä viimeistään opetella terveet elämäntavat ja kunnon ihonhoitorutiini.
Miust rypyis ei oo mitää pahaa. Naisil o vaa liikaa ulkonäköpaineita asetettu :( se o surullist miust
M25
XDDDDDDDDD
Vastaus kysymykseen: vauvana.