Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten niin usealla on syysloma? Siis töistä?

Vierailija
11.10.2020 |

Ei mulla mitään oo. Vaikka oon tehnyt samoja hommia jo 10v. Keaäloma ja jouluna toinen loma. Epistä. 😡

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ei ole kunnalla lomaraha kuukauden palkkaa, trolli.

Vierailija
22/32 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No saathan sinä itse päättää koska lomapäiväsi käytät! Minä otin nyt lomaa koska lapset lomalla, mutta teoriassa voisin pitää nämä päivät vaikka toukokuussa.

Missä työpaikassa saa itse päättää milloin lomia käytetään?

Ainakin mun työpaikallani, normaali pk-yritys, jossa töissä taloushallinnossa. Pari säästettyä kesälomapäivä, pari saldovapaapäivää ja yks etäpäivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No saathan sinä itse päättää koska lomapäiväsi käytät! Minä otin nyt lomaa koska lapset lomalla, mutta teoriassa voisin pitää nämä päivät vaikka toukokuussa.

No ihan tavallista asiantuntijatehtävissä, missä ei ole jokapäiväisiä ehdottomia deadlineja.

Yt-ilmoitus kesällä koronan takia, niin takuulla lomat on pidetty silloin, kun pystyy. Vaikka olisi millainen asiantuntija jos työt loppuu, silloin pidetään lomat ensin pois.

Vierailija
24/32 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan aika monessa voi melko paljon valita? Mulla ainakin on tässä ja edellisessä työssä merkattu kalenteriin tai vihkoon milloin haluaa lomailla ja ellei just siinä ole jotain huipputärkeää tai paljon muiden toiveita, niin silloin saa pitää. 

t. töissä vuodesta 2012, aina saanut käyttää lomapäivät toiveiden mukaan

Vierailija
25/32 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säästän aina kesälomista muutaman päivän, että pääsen syyslomalla perheen kanssa reissuun. Joku saldovapaa siihen lisäksi joskus - teen aina tunteja sisään keväällä kun meidän alalla on kiirettä.

Tänäkin vuonna oli reissu varattu, mutta virus mokoma pisti suunnitelmat uusiksi. Niinpä jätän kaksi saldovapaata pitämättä ja lomailen perheen kanssa lähellä kotia keskiviikosta sunnuntaihin.

Vierailija
26/32 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla :)

Vierailija
27/32 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ei ole kunnalla lomaraha kuukauden palkkaa, trolli.

Eikä loma 10 viikkoa.

Vierailija
28/32 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun miehen esimies sanoi, että pitäisi pitää lomaa koululaisten syyslomaviikolla. Sitten meni kuitenkin sopimaan asiakkaiden kanssa asennuskeikkaa ja palaveria, joissa mieheni pitää olla mukana. Eli lopputulos on se, että ehkä keskiviikkona ja ehkä perjantaina on vapaalla. Muuten on töissä, ja mahdollisesti pitkiä päiviä vieläpä.

Tää on niin nähty jo edellisen pomon aikana. Asiakkaat haluavat juuri silloin ne uusien laitteiden asennukset, kun oma väki on lomalla, kuten syysloma, hiihtoloma, joulun ja uudenvuoden väli ja tammikuun eka viikko, heinäkuu.

Vierailija
29/32 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on noita lapsiperheiden etuja.

Se että saat jättää yhden kesälomaviikon syksyyn juuri sille ajalle kun kaikki paikat ovat täynnä ja hinnat tapissa? Talvilomankin saat ehkä pitää hiihtolomaviikolla jolloin on sama juttu...

Vierailija
30/32 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme jo vuosia pitäneet kolme viikkoa kesälomaa, viikon syysloman ja viikon joulu/talviloman. Tapa alkoi, kun lapset menivät kouluun. Molempien työpaikoilla on kyllä kiertävät lomavuorot, mutta molemmissa paikoissa ollaan ainoat, jotka pitävät vain kolmen viikon kesäloman, niin ollaan saatu valita nuo talven lomapäivien ajankohdat. Valitettavasti kesällä on harvoin yhteistä lomaa, viime kesänä viikon verran ja se vietettiin sitten mökillä. Välillä on talvisin pidetty yhteinen talviloma tai yhteinen joululoma ja ne muut lomat on sitten viettänyt vain yksi aikuinen lasten kanssa.

Ensi vuonna lapset alkavat olla niin isoja, että voitaisiin pitää lomia muulloinkin. On ollut ihan silmiä avaavaa nähdä, miten työkaverit kiemurtelevat noissa loma-asioissa. Jos olen ilmoittanut että haluan pitää talviloman, niin seuraavana vuonna lähes kaikki haluavat pitää lomansa juuri helmikuussa. Jos tyydyn kiltisti joululomaan, ollaan taas seuraavana vuonna haluamassa juuri sen joululoman. Silloin tietysti tyydyn syyslomaan. Veikkaan, että ensi vuonna kaikki haluavat lomailla syyslomalla.

Vierailija
31/32 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin vaihtaa lomarahat vapaiksi. Mulle tuli siitä 11 ylimääräistä vapaapäivää. Lisäksi teen yhtenä viikonloppuna kuussa töitä ja siitä kertyy niin paljon ylimääräisiä saldotunteja, että pystyn pitämään sekä hiihtoloman, 2 viikkoa joululomaa ja talviloman. Kivaa erityisesti, koska meidän lapset ovat 1.- ja 7.-luokalla.

Vierailija
32/32 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim pankeissa 10 v työkokemuksella saa 36 lomapäivää. Toimittajilla on myös 6 viikon kesäloma.

Itse olen julkisella töissä, mutta en pysty pitämään syyslomaviikolla lomaa. Teen 5 kuukautta vuodessa 6 päivää viikossa töitä. Jouluna olenkin sitten ylityövapailla 3 viikkoa ja kesällä 7 viikkoa kesälomalla ja ylityövapailla. Ja ylityöstä saa vapaat tunti tunnista, ei mitään korotuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä