Olisiko minusta isäksi vielä?
Olen mietiskellyt olisiko minun järkevää lähteä vielä lapsentekopuuhiin tällä iällä. Kovasti haluaisin oman lapsen ja siksi huomaankin painiskelevani tämän vaikean kysymyksen äärellä jatkuvasti. Se ei vain tunnu päästävän otteestaan, vaan päätös on tehtävä jotta saan rauhan.
Olen 51 vuotias mies ja vaimoni on 36 vuotias. Tulimme juuri häämatkaltamme. Vaimollani on entisestä liitosta kolmevuotias lapsi entuudestaan, minä olen lapseton pitkästä aiemmasta suhteesta huolimatta.
Onhan näitä vanhemmalla iällä isäksi ryhtyneitä muitakin, kuten nyt esimerkiksi julkisuudessa juuri esiintynyt kyläkauppias Vesa Keskinen. Halut on minullakin kovat tulla nyt isäksi. Päätös on tehtävä nyt suuntaan tai toiseen. Joko lapsi nyt tai sitten suosiolla lopun elämää lapsettomana :(
Kommentit (23)
Kannattaa sekin mahdollisuus ottaa huomioon, että lapsia voi tulla kerralla kaksi tai kolme...se onkin sitten aaaiivan eri juttu kuin yksi helposti nukkuva ihanuus :)
Vauvoja ei voi olla koskaan liikaa joten kannattaa. Kunhan muistat ettet ryhdy sorsimaan vaimosi esikoista saatuasi biologisen.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 18:38"]
Minun isäni on 54-vuotias ja olen 26-vuotias itse. Ei, en suosittelisi enää tuossa iässä isäksi ryhtymistä. Elinajan odotteesi perusteella on todennäköistä, että lapsesi olisi minun iässäni omaishoitaja.
[/quote]
Alkuperäinen kysymys oli oikein hyvä - ja samaa asiaa olen itsekin pohtinut näin 49-vuotiaana.
Omaishoitajaksi ryhtymiseen ei ole mitään velvoitetta, jos siltä ei tunnu. Ja näitä omaishoitajatilanteita tulee nuoremmillekin - esim. sairauden tai onnettomuuden kautta.
[/quote]
No, tulevaisuutta ei voi ennustas ja.miesten keski-ikä on noussut.