Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä alisuoriutumisen kierteestä?

Vierailija
05.01.2014 |

Mitä ajattelette alisuoriutumisesta elämässä? MIstä se johtuu? Ennenkaikkea miten siitä pääsee yli?

Minulla on kaksi korkeakoulututkintoa (amk ja yliopisto). Silti päädyn aina perustason hommiin, mitkä eivät ole lainkaan linjassa koulutukseni kanssa. 

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Sama ongelma. En ikinä edes tähtää tarpeeksi korkealle, ennluita itseeni enkä koe ansaitsevanikaan enempää. Joskus vaan havahtuu kun itseä huomattavasti vähemmän osaavat porskuttavat kaikessa ohi, pelkän asenteensa ansiosta.

Vierailija
2/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Oisko joku välittäjäaineiden puutos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenneko ratkaisee?

Vierailija
4/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

testosteroni auttaa. Tämä ei ironiaa vaan miehistäkin ne, joilla on eniten testosteronia, on eniten kilpailuviettiä ja ne jyräävät vähemmän testosteroniset miehet.

Jos ei usko itseensä, eikä itsellä ole itseen uskovaa tähtisimä-äityliä, kuten esim. monilla menestyneillä miehillä vaan kilokaupalla kateellisia akkoja ympärillä, jotka sanattomasti viestivät, että joukoun yläpuolelle ei kannata kurkotella tai ei hyvä seuraa, niin tilanne on melko epätoivoinen jo lähtökohditaisesti: ei riittävästi hormonia, eikä sitä kompensoimassa ja boostaamassa ihailevaa ja kannustavaa tukijoukkoa.

Itse olen saanut tuon kuvion tajuamisesta ajoittain niin paljon vihan ja katkeruuden sekaista voimaa, että olen tehnyt asioita, joissa ole onnistunut. JÄlkikäteen olen yksinäisempi kuin sitä ennen ja pelästynyt menestyksestäni. Siihen pitäisi tottua, ja se on perkeleen vaikeaa. Sitten masennun ja palaan takaisin taantuneisuuden tilaani. Ympäröivät ihmiset saavat vahingoniloista tyydytystä.

Ei juma, helppoa olla nainen ja yrittää olla alisuoriutumatta. Meidän on pakko tehdä sitä, ei meidän anneta tehdä muuta, paitsi muutamien todella onnekkaiden, jotka ovat kannustuksen suhteen syntyneet kultalusikka suussa.

Ei vika ole meissä vaan ympräsitössä, joka ei halua antaa mahdollisuuksia kaikille. toisen onnistuminen on aina muilta pois.

Vierailija
5/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 14:42"]

En tiedä. Sama ongelma. En ikinä edes tähtää tarpeeksi korkealle, ennluita itseeni enkä koe ansaitsevanikaan enempää. Joskus vaan havahtuu kun itseä huomattavasti vähemmän osaavat porskuttavat kaikessa ohi, pelkän asenteensa ansiosta.

[/quote]

Siihen minäkin olen havahtunut. Ja siihen, että työpaikallani kollegat ja jopa pomot ovat vähemmän koulutettuja (en palvo akateemisuutta) mutta myös käytännön asioissa hitaampia ja tekevät yksinkertaisista asioista vaikeita.

Vierailija
6/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, hyvä huomio.

Miehet kokevat minut uhaksi, jos alan ottamaan vetovastuuta töissä. Siis ihan hätääntyvät! Ja laittavat seksistisiä vitsejä kehiin ja muita keinoja osoittaa uudelleen "paikkani". 

Naiset usein ylistämällä alistavat, esim. Kyllä minäkin NUORENA olin hoikka kuten sinä.. ja sitten osoitetaan, että olen liian nuori muuhunkin. 

Niin, minullakin on hetkellisiä irtiottoja, jatko-opiskelua jne. ja sitten kuitenkin taannun. Kierre.

Ap

Vierailija
7/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taas tätä! Luuletteko tosiaan, että miehille huippuduunit tippuvat taivaasta ja headhunterit soittelevat päivittäin vain, koska väestörekisterissä sukupuoleksi on merkitty M? Tai että perusmiehellä on taustallaan huikeat tukijoukot, jotka kannustavat ja ihailevat vieressä?

Pelisäännöt ovat täsmälleen samat miehille ja naisille. Jos tulosta ei tule, etkä tuo osaamistasi esille, niin ei siitä eteenpäin pääse kummankaan sukupuolen edustaja.

Vitosenkin selittely on naurettavaa. Tiedätte varsin hyvin, että naisia on edennyt eturiviin vaikka kuinka paljon politiikassa, liike-elämässä, järjestöissä ja vaikka missä. Ei siihen penistä tarvita, vaan osaamista, itseluottamusta, pelisilmää ja tuloksentekokykyä.

Vierailija
8/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen oli asemanne lapsuudenperheessänne?

Vierailija
9/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 14:39"]

Minulla on kaksi korkeakoulututkintoa (amk ja yliopisto). Silti päädyn aina perustason hommiin, mitkä eivät ole lainkaan linjassa koulutukseni kanssa. 

[/quote]

Kaikilla muillakin on. Siksi ihan kivasti suoritettu tutkinto ei riitä kovin pitkälle, vaan pitää olla muutakin takataskussa. Valitettavasti huippuhommia on rajoitetusti, ja niihin valitaan parhaat. Loput joutuvat perustasolle. Tätä asetelmaa ei muuta se, että jokaiselle annetaan korkeakoulusta todistus. Aivan kuten kaikki eivät tule rikkaiksi siten, että annetaan jokaiselle miljoona euroa käteistä.

Vierailija
10/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 15:33"]

[/quote]

Kaikilla muillakin on. Siksi ihan kivasti suoritettu tutkinto ei riitä kovin pitkälle, vaan pitää olla muutakin takataskussa. Valitettavasti huippuhommia on rajoitetusti, ja niihin valitaan parhaat. Loput joutuvat perustasolle. Tätä asetelmaa ei muuta se, että jokaiselle annetaan korkeakoulusta todistus. Aivan kuten kaikki eivät tule rikkaiksi siten, että annetaan jokaiselle miljoona euroa käteistä.

[/quote]

Perustasolla tarkoitin siis vielä alemman tason työtä, siis johon ei vaadittaisi mitään tutkintoa. Ei edes "perusakateemista". Palkkani alle 1500/kk.

Vierailija
11/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat tottuneet kilpailemaan ja nostamaan itseään ylöspäin. Jo pienenä meille opetetaan, että miehet eivät itke. Myöhemmin saamme huomata, että heikkous on sairaus, eikä kukaan ole kiinnostunut ongelmistasi. "Ole parempi" on vakiovastaus, jos vähänkin yrität hakea myötätuntoa. Naiset sen sijaan saavat vapaasti olla uhreja, eikä siitä seuraa halveksintaa tai kiusaamista.

Siksi miehet jakautuvat selvemmin voittajiin ja häviäjiin. Makuasia, kumman sukupuolen osa on karumpi.

Vierailija
12/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 15:33"]

[/quote]

[/quote]

Perustasolla tarkoitin siis vielä alemman tason työtä, siis johon ei vaadittaisi mitään tutkintoa. Ei edes "perusakateemista". Palkkani alle 1500/kk.

[/quote] ..ja vertailun vuoksi moni entinen opiskelukaveri ei lähtisi töihin alle 3000 palkalla (eikä ole av-lisää mukana ;) ).

Vierailija
13/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 15:26"]

Ei taas tätä! Luuletteko tosiaan, että miehille huippuduunit tippuvat taivaasta ja headhunterit soittelevat päivittäin vain, koska väestörekisterissä sukupuoleksi on merkitty M? Tai että perusmiehellä on taustallaan huikeat tukijoukot, jotka kannustavat ja ihailevat vieressä?

Pelisäännöt ovat täsmälleen samat miehille ja naisille. Jos tulosta ei tule, etkä tuo osaamistasi esille, niin ei siitä eteenpäin pääse kummankaan sukupuolen edustaja.

Vitosenkin selittely on naurettavaa. Tiedätte varsin hyvin, että naisia on edennyt eturiviin vaikka kuinka paljon politiikassa, liike-elämässä, järjestöissä ja vaikka missä. Ei siihen penistä tarvita, vaan osaamista, itseluottamusta, pelisilmää ja tuloksentekokykyä.

[/quote]

täällä vitonen, senkin mulkku. TIEDÄN, mistä puhun. JUMALAUTA, minulle et tule luennoimaan minun elämästäni.

Mutta tänx avautumisestasi noin muuten. On huojentavaa kuulla, että teillä miehillä on samanlaisia ongelmia.

Jos sinua lohduttaa, samoin kuin sijoitukseni, olen hajauttanut myös elämäni. Teen monen moista ja kun jossain menee huonosti ja jengi, etenkin muuta naiset dissaavat, niin jollain toisella saralla menee lujaa. Hämmästyisit, jos tietäisit, miten keskenään erilaisia rooleja minulla tällä hetkellä on niin opiskelun kuin parin ammatin suhteen.

Joten muille alisuoriutujille eli niille, joiden muut eivät anna menestyä: hajauttakaa. Hankkikaa niin paljon rooleja, että aina jossain tärppää.

Miinuspuoli: vie suht. paljon aikaa mutta menestymiseen on satsattava.

Vierailija
14/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sulla on kaksi kk-tutkintoa, olet kyllä ihan hyvin suoriutunut :)

Vierailija
15/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 15:01"]

5, hyvä huomio.

Miehet kokevat minut uhaksi, jos alan ottamaan vetovastuuta töissä. Siis ihan hätääntyvät! Ja laittavat seksistisiä vitsejä kehiin ja muita keinoja osoittaa uudelleen "paikkani". 

Naiset usein ylistämällä alistavat, esim. Kyllä minäkin NUORENA olin hoikka kuten sinä.. ja sitten osoitetaan, että olen liian nuori muuhunkin. 

Niin, minullakin on hetkellisiä irtiottoja, jatko-opiskelua jne. ja sitten kuitenkin taannun. Kierre.

Ap

[/quote]

Tässä vitonen. Kiitos ap. Ymmärrän tilanteesi täysin. Tuntuu mahtavalta tunnistaa joku jolla sama tilanne. Tämä lohdutti itseäni. Tsemppiä!

Vierailija
16/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14: mun ongelma ei ole että muut estää, vaan ihan se että olen nössö. En vaan saa aikaan. Siitä en voi syyttää muita.

- 3 -

Vierailija
17/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä ole mikään alisuoriutuja vielä tuon perusteella. Saat olla ylpeä kuitenkin noista tutkinnoista joita sinulla on. Itse en ole amiksen jälkeen päässyt opiskelemaan minnekään, vaikka on ollut vaikka mitä jatkosuunnitelmia. Kuitenkin sulla on niitä perustason hommia, eli töitä löytyy.

Hyvät työt on aina kiven alla, et ole mitenkään ainoa joka niitä ei saa. Jatka etsimistä ja mene eteenpäin. Tai jos se ei auta, niin ei auta sitten muu kun kouluttautua vielä lisää, aivan johonkin muuhun.

Vai onko tuo ainoa asia jossa ajattelit alisuoriutuvasi?

Vierailija
18/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huippuduuneihin pääse nykyään kun vain joko hyvän suhdeverkoston turvin tai sitten erilaisia mielistelykeinoja sekä kieroilukeinoja käyttämällä. Vain tuollaisia ihmisiä nykypäivänä huippuduunien suhteen arvostetaan, kaikki muut ovat massaa, joille annetaan tavallisia töitä.

Vierailija
19/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 15:55"]

Ei huippuduuneihin pääse nykyään kun vain joko hyvän suhdeverkoston turvin tai sitten erilaisia mielistelykeinoja sekä kieroilukeinoja käyttämällä. Vain tuollaisia ihmisiä nykypäivänä huippuduunien suhteen arvostetaan, kaikki muut ovat massaa, joille annetaan tavallisia töitä.

[/quote] "tavallisia" eli koultukseen nähden jotenkin kohtuullisia?

Vierailija
20/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän haluttiin päästä paremmalle suoritustasolle, kun vastauksissa keskitytään puolustamaan alisuoriutumista tai sitten tehdään halu parempaan elämään täysin tyhjäksi "sinullahan on kuitenkin työ". Eli tyytykäämme osaamme kaikki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme