Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka et juo alkoholia ja olet selvinpäin baareissa

Vierailija
05.01.2014 |

Miten kaverisi suhtautuvat asiaan? Entä muut ihmiset, joiden kanssa satut baarissa juttelemaan?

Joudutko selittelemään paljonkin asiaa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joudu selittelemään, selvin päin oleminen ei ole häpeän aihe, joten miksi joutuisin selittelemään?

Vierailija
2/21 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joudu. Kukaan ei taida edes huomata/muistaa, että olen selvä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvetta selitellä, jos joku kysyy miksen juonsanon etten halua. Kysymyksiä ei kyllä usein tule, ehkä kun mulla usein jokin holiton juoma kädessä ja tupakoin ja tanssin niin en ole ensimmäinen johon isketään kiinni kysymyksillä.

Vierailija
4/21 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit tietää etten juo, eikä se niitä mitenkään haittaa. Ei ne kaikki muutkaan aina juo. Vieraat taas ei voi mitenkään tietää olenko juonut vai en, eikä se niille kuulukaan. En ole koskaan selitellyt, sanon vaan että ei kiitos, en juo alkoholia. Joskus joku tyhmä tai känninen on yrittänyt kysyä että miksen, sanon siihen että en halua.

Vierailija
5/21 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta selitellä juomattomuuttani ihmisille... jotkut kyllä tuntuvat odottavan selitystä, on se jotenkin niin ihmeellistä kun joku ei juo.

Kavereille asia on ok.

Vierailija
6/21 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit ovat jo tottuneet siihen eivätkä enää ihmettele. Enemmän ihmettelisivät jos joisin. Silloin (muinoin) kun oltiin teinejä, oli suuri ihmetyksen aihe kun en välittänyt juoda alkoholia.

Jos joku kysyy, sanon olevani kuskina. En jaksa selitellä sen enempää. Harvemmin kukaan kysyy, koska yleensä minulla on joku juoma kuitenkin kädessä, mistä sitä kukaan tietää että se on alkoholiton.

Vierailija
7/21 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta jatkokysymys: onko teillä hauskaa baarissa selvInpäin? Jaksatteko hyvin humalaisia? Itse olen raskaana, ja yrittänyt käydä pari kertaa baarissa, mutta en ole kyllä viihtynyt.. Kauhea sählääminen ja meno, eikä alkoholia nauttinut ihminen jaksa keskittyä keskustelemaan kunnolla. En kyllä mene enää ennen kuin voin itsekin nauttia viiniä ja olla samalla tasolla :D (Enkä edes käy missään yökerhoissa tai muissa meluisissa paikoissa, vaan ihan pubeissa istuskelemassa)

Vierailija
8/21 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 17:34"]

En ole ap, mutta jatkokysymys: onko teillä hauskaa baarissa selvInpäin? Jaksatteko hyvin humalaisia? Itse olen raskaana, ja yrittänyt käydä pari kertaa baarissa, mutta en ole kyllä viihtynyt.. Kauhea sählääminen ja meno, eikä alkoholia nauttinut ihminen jaksa keskittyä keskustelemaan kunnolla. En kyllä mene enää ennen kuin voin itsekin nauttia viiniä ja olla samalla tasolla :D (Enkä edes käy missään yökerhoissa tai muissa meluisissa paikoissa, vaan ihan pubeissa istuskelemassa)

[/quote]

Taas yksi "hyvä" syy juoda. Sairas juoppokansa.

Vierailija
9/21 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 17:52"]

[/quote]

[/quote]

Aa, se tekee juopoksi jos juo pari lasia viiniä. Ok. Hyvä tietää! 

Vierailija
10/21 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pariin kymmeneen vuoteen kovin montaa kertaa baarissa ollut, mutta en joudu koskaan selittelemään, joku on joskus vähän ihmetellyt, kun on jostain yhtäkkiä huomannut että mun kolan joukossa ei olekaan kossua, mutta ei siitä sen enenpää ole sitten meteliä nostettu.

Vierailija
11/21 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun tarvitse selitellä. Ystäväni tietävät että osaan pitää hauskaa selvinkin päin enkä aina tarvitse viinaa viihtyäkseni.

Vierailija
12/21 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joudu selittelemään kenellekään. Kavereillekin se on ok, olen kuitenkin menossa mukana asenteella ja tykkään/kehtaan esim. tanssia ilman "ramppikuumetta lievittävää". :)

Vierailija
13/21 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No , minä kyllä jätän kertomatta, että en juo. Tilaan juomia joista ei voi suoraan tietää , onko niissä alkoholia vai ei. En jaksa sitä , että jossainvaiheessa iltaa joku keksii minun olevan ilonpilaaja tai estynyt , kun en juo alkoholia. Tuo on niin tullut nähtyä, että monelle suomalaiselle alkoholin juomattomuus = tylsä tyyppi. Eli uskottelen muille, että olen myös mukavassa nousuhumalassa. Ei kunnolla juopuneet sitä huomaa , vaikka olisinkin selvinpäin.

Lähden yleensä kotiin ennen muita, koska se loputon asioiden jankkaaminen alkaa kyllästyttää. Mutta alkuillats minulla on kyllä kivaa, eikä muiden lievä juopumus haittaa.

Vierailija
14/21 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen selvinpäin, mutta välillä juon yhden siiderin vaikkapa :)

Kaverit tietää etten ton enempää juo ja se ei niitä haittaa. Ne jopa välillä ihmettelee et miten voin olla niin hilpeänä ja menossa mukana bilettämässä vaikka en ookkaan juonu :D Ja yleensä en lähde baariin jos kavereilla on sillon tarkotus vetää perseet, lähen vaan sillon mukaan jos se pysyy alle viidessa esim! Sillon mulla tulee epämukavaa jos kaveri on oksennuskunnossa, semmosesta kun en pysty huolehtimaan sitten!

Ja kaupunki on niin pieni joten baarissa tulee törmättyä usein samoihin naamoihin jotka jo tietävät etten juo. Joskus joillekkin iskijöille pitää selittää ja kovasti ihmettelee.

En kuitenkaan tahdo kertoa jokaiselle syytä siihen miksen juo, joten sanon vain jotain vastaukseksi niin ne tyytyvät siihen!

ps. jos joskus olen sattunut ottamaan vaikka kaksi, huomaan että oon hiprakassa niin koko meno muuttuu paskaksi. eli mulla on kivempaa tippaakaan ilman alkoholia!!

Vierailija
15/21 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan huomaa, että ihmisiä vähän epäilyttää se selvä tyyppi porukassa: se kun näkee ja myös muistaa ne toisten hölmöilyt.

Vierailija
16/21 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 17:52"]

[/quote]

[/quote]

Aa, se tekee juopoksi jos juo pari lasia viiniä. Ok. Hyvä tietää! 

[/quote]

Jos juo "pari lasia viiniä", niin tuskin humaltuu, joten miksei yhtä hyvin voisi juoda vaikka mehua? 

Vierailija
17/21 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit ovat tottuneet jo etten juo.. ja ovat tyytyväisiä, kun tää on kuskina. :)

Kyllähän siellä kyselyitä tulee joskus, kun joku on tarjoomassa, kun en ota mitään. On se joillekin suuri hämmästys ja ihmetys. Mutta pitkälle ollaan tultu mitä oli 20 vuotta sitten. Silloin piti kaikille vääntää rautalangasta tätä asiaa.

En mä kauheen humalaisia jaksakaan, joten välttelen keskusteluita sellaisten kanssa. Tanssin paljon ja hauskaa on.

Vierailija
18/21 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin joskus olin aina kuski eivätkä kaverinikaan välttämättä alkoholia juoneet vaan saatoimme tyytyväisinä hörppiä teetä ja kahvia siellä känniääliöiden ihmeteltävinä (meniköhän toi viimeinen sana oikein, korjasin sen jo 10 kertaa, jos on yhä väärin niin olkoot).

Ne jotka tulivat myöhemmin porukkaan olivat yllättyneitä kun en ollutkaan absolutisti vaikka eivät olleetkaan nähneet minun alkoholia ottavat pariin vuoteen mitä ehtivät minut tuntea ennen kuin asia heille selvisi.

Vierailija
19/21 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä mitään umpikännisiä ihmisiä, minä menen yleensä baariin juttelemaan ystävättären kanssa, juodaan siinä omat juomamme, käydään tanssimassa, en ole koskaan pitänyt kännäämistä juhlimisena.

11

Vierailija
20/21 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 00:10"]

Jos juo "pari lasia viiniä", niin tuskin humaltuu, joten miksei yhtä hyvin voisi juoda vaikka mehua? 

[/quote]

Jos syö lihaa, niin sika-nauta-jauhelihapihvihän on sama asia kuin sisäfilee? Jos matkustaa, niin kyllähän Pieksämäki on yhtä eksoottinen kuin Pariisi? Jos tekee mieli karkkia, niin kai sitä nyt voi syödä palasokeria paketista, sokeriahan se karkki vaan on?

Jotkut eivät vaan tajua viinin juomista viinin maun vuoksi. Kaikki ei juo alkoholia humaltuakseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi