Mitä syitä somettomuuteen?
Kommentit (29)
Säästyy aikaa.
Nukkuu paremmin kun ei katso sinistä valoa.
Somessa on turhaa paskaa, indoktrinaatiota. Suurimmaksi osin.
On vain hyvä jos löytyy ihminen joka ei someile liikoja.
Olen varma, että jos olisin jossain Facebookissa, ottaisin kaverikseni niin pomoni kuin alaisenikin. Sitten kännipäissäni avautuisin sinne ja soppa olisi valmis. Pienen piirin Whatsapp-ryhmät vielä menettelee.
Some on täynnä turhaa negatiivista energiaa ja mielensäpahoittajia
Haluan olla aikaansaavampi ruudun live puolella enkä roikkua somessa muokattujen kuvien ja feikattujen elämien parissa. Ja ennenkuin ensimmäinen viisastelija purjehtii paikalle: keskustelemme henkilökohtaisista sometileistä, emmekä tästä anonyymistä palstasta, joten jättäkää kerrankin väliin se perinteinen ”tämä palstahan on somettamista”.
Tarkoittaako aloittaja nyt somella Facebookin, Instagramin ym. kaltaisia paikkoja, jossa jokaisella käyttäjällä on jokin oma seinä tai tarina tai mikälie, jossa kertoo omasta elämästään?
Minua ainakaan ei kiinnosta.
Sen sijaan foorumeista tykkään. Minua kiinnostaa asiat, ei ihmiset.
Paha menneisyys, jota en halua nykyisyyteen. Hirveä määrä ihmisiä, jotka saa mielestäni pysyä hel.etissä, eikä sekaantua rauhalliseen ja tasaiseen arkeeni.
- aikasyöppö, eli kehitetty sellaiseksi, että siellä kuluu pakostakin aikaa
- ADHD-meno, eli vie huomion tärkeämmästä, eli jatkuvaa piipitystä ja viestitystä, mikä katkaisee ikävästi arjen
- turhapäiväiset karnevaalit pinnallisine juttuineen, ketä kiinnostaa, mitä joku on ostanut kirppiksiltä, mitä meikkejä käyttää, missä on matkustanut yms.
- kyttäyslaite, joka kerää kaiken tiedon kaikesta. FB jopa tallentaa viestikentän kirjoitukset, vaikka ne deletoi. Kamerasta ja mikrofonista ei mitään tietoa, mutta oikeuksia vaatii niihin jokainen appsi, ja tottakai paikkatietoihin myös.
En ymmärtänyt 5 vuotta sitten, mitä tuosta kukaan hyötyy, ja tänä päivänä vielä vähemmän, kun on kertynyt tietoa ja kritiikkiä tullut jopa asiantuntijoilta.
Minulla ei ole kenellekään mitään sanottavaa, eikä muilla minulle mitään annettavaa - siksi.
M 45
Harmistuksen maksimointi, on tylyä katsella fb:sta kun kaverit on juhlimassa ja taas ”unohtaneet” kutsua sinut mukaan.
Kaverit söpöttää hali hali pusi pusi juttuja ystävänpäivänä ja kukaan ei tägää sua mukaan juttuihin.
Lisäät seinälles juttuja joita kukaan ei kommentoi tai edes klikkaa tykkää.
Miehellläni ainakin se, että kiinnostaa vai livekontaktit, ja tosisaalta ei kenenkään randomin mielipiteet. Ei oikein jaksa ymmärtää miksi tänne viitsin kirjoitella, kun toisten mielipiteillä ei ole hänelle väliä.
Vierailija kirjoitti:
Paha menneisyys, jota en halua nykyisyyteen. Hirveä määrä ihmisiä, jotka saa mielestäni pysyä hel.etissä, eikä sekaantua rauhalliseen ja tasaiseen arkeeni.
Vähän sama syy minulla kun jätin somet taakseni, kaikki historiaan jääneetkin henkilöt roikkuu siellä mukana, osa jopa painolastina. On vapauttavaa ilman somekaveruuksia kun ihmiset tulee ja menee kuten oikeassa elämässä kuuluukin tapahtua.
Haluan olla rauhassa. Eli kohdallani epäsosiaalisuus syynä. Ei miehenikään ole.
Jos joku aidosti, oikeasti haluaa olla yhteydessä, niin puh.numerot löytyy kyllä numeropalvelusta.
Ei ole tarvetta