Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset ei hoida itseään?

Vierailija
05.01.2014 |

Olen mies ja haluaisin kiinnostuksesta naisten kommentteja. Miksi jotkut naiset eivät hoida itseään. Sisareni on kauneudenhoitoalalla ja olen sivusta seuraanut ja kuullut miten esim ihan ihon rasvaaminen säännöllisesti ehkäisee ennenaikaista vanhenemista. Meillä on yksi tuttu joka on 40 vuotias mutta näyttää vähintään 55 vuotiaalta. Iho on ryppyinen, tukka hapsottaa harmaana, kevyestä tai muustakaan ehostuksesta ei tietoakaan. Ja ihmettelee vielä miksei saa miestä. Miehiä kun sattuu viehättämään jostain syystä hyvinvoivat naiset. Toki sisäinen kauneuskin on tärkeää mutta jos henkilö näyttää kireältä, kuivakalta ja elämäänsä väsyneeltä niin ei hän varmasti kovin hyvää seuraakaan ole, vai?

itse huolehdin ulkonäöstäni käymällä salilla ja syömällä oikein. Alkoa kohtuudella. Menestyn työssäni ja hoidan velvollisuuteni kaikin puolin kiitettävästi. Arvostan naisissa samaa. Olen parisuhteessa kivan naisen kanssa ( ollut jo useamman vuoden ) ja kesällä saan viedä hänet alttarille. Olen kiitollinen että olen saanut tutustua häneen ja että saan jatkaa yhteistä eloa hänen kanssaan.  

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvaatko itse naamaasi? mitä jos naisesi rupsahtaa, onko ero edessä?

Vierailija
2/57 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka terve mies tulee tänne tälmmösellä avauksella = olet oikeasti nainen joka haluaa taas vääntää kestoaiheesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, meitä on moneksi. On myös atoopikkoja, joiden iho ei näytä hoidetulta, vaikka kuinka hoitaisi. Ja finnejä voi olla esimerkiksi siksi, että joutuu käyttämään hormonaalista ehkäisyä. Niin kauan kuin on iho lämmin, on vielä toivoa.

Vierailija
4/57 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais osua ja upota kun korppikotkat hyökkäs sillä sekunnilla. Kiitos nauruista.

Vierailija
5/57 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 12:14"]

Kylläpä kolati. :D

[/quote]

Olet vissiin uusi palstailainen, kun et tiedä, että nää kyllä KOLATI ja osui ja upposi ja kateuskortti ovat jo aika kuluneita juttuja. Keksi jotain uutta vaikka.

Vierailija
6/57 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä on mielestäsi vain naisten ongelma? Suomessa on hirveä määrä kaljamahaisia, roskaruokaa syöviä miehiä, jotka eivät urheile. Aina tulee olemaan ihmisiä, jotka eivät hoida itseään - miehiä ja naisia. Miksi syytät naisia, ap? Ja miksi tuo asia sua niin huolettaa, jos olet kivan naisen itsellesi löytänyt?

Vierailija
7/57 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle siis riittää, että sinä vain käyt salilla ja syöt oikein. Näiden asioiden lisäksi (?) vaadit naisilta ehostamista, naaman rasvaamista, kampaajalla käymistä jne. Ei mene tasan vaatimukset.

Vierailija
8/57 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaapa porukka tällaisen viestin henkilökohtaisesti!!! Hirmuinen puolustelu ja haukkuminen päällä. Todellakin on niin, että se älähtää, johon kalikka kalahtaa.

On täällä paljon naisia, jotka näyttävät kivoilta ja huolehtivat itsestään. Mutta on myös paljon naisia, jotka eivät itsestään huolehdi. Antavat painoa tulla liikaa, eivät huolehdi hiuksistaa, edes puhtaudesta jne. 

Minä luulen, että syy on se, etteivät muutkaan niin tee. Jos omassa naapurustossa on ihan normaalia kulkea verkkareissa ja tuulitakissa, ilman meikkiä, niin helpommin itsekin siihen sortuu. Jos ympärillään näkee huoliteltuja, tyylikkäitä ihmisiä, niin itsekin kiinnittää enemmän omaan ulkonäköönsä huomiota.

Olen sen huomannut omallakin kohdallani: helsinkiläisessä lähiössä saatoin verkkareissa lähteä viemään lapsia ulos tai poiketa kauppaan, nykyisin keskustassa asuessani ei sellainen tulisi mieleenkään. Ja ihan oikeasti, kyllä on omissa nahoissaan mukavampi olla, kun peilistä katsoo huoliteltu ihminen. 

Vierailija
9/57 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon ryppyisyyteen ym. vaikuttaa elintapojen lisäksi perintötekijät. Rasvaaminen on yksi vähäisimmistä tekijöistä. Luulisi kosmetologin sen tietävän.

Vierailija
10/57 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 16:46"]

Miksi täällä takerrutaan aina meikkaamiseen? Itsensä pitäminen kuosissa tarkoittaa kokonaisuutta (nätit vaatteet, liikunta, kampaajalla käynti jne), siis minun mielestä.

Kyllä se alkaa näkyä naamasta jos ei käytä kosteusvoidetta jne laiminlyö ulkonäön täysin. Liikunta pitää kropan kuosissa ja vaatteet näyttää hyvältä kun ylimääräistä läskiä ei ole. Siistit ja hyvin hoidetut hiukset ovat naisen kruunu, valitettavasti tosi moni värjää itse ja kampaajalla käynnistä säästetään. Ja se näkyy.

Ihan oikeassa ap on, etenkin 30-40v naisista näkee ketkä pitää huolta itsestää ja ketkä ei, erot on valtavat...

[/quote]

Jaksan sen verran ihmetellä tätä, että miten jotakuta voi häiritä, jos kaikkia ei kiinnosta itsestään huolen pitäminen.

Ei sillä, että asia minulle kuuluisi, mutta jotenkin tuntuu vain käsittämättömän hassulta, että ihmiset eivät ole vuosituhansien aikana yhtään kehittänyneet ja kehittäneet itselleen syvempiä arvoja ja miettimistä, kuin pohtia, miksi joku ei pidä huolta itsestään. Jotain syitä tulee mieleen esim. miksi elämässäni on ollut kausia, jolloin en ole jaksanut edes tukkaa aina kammata ja harrastaa liikuntaa

-nuoruuden eron jälkeen olin jonkin aikaa aika maassa, kun elämäni rakkaus pani parhaan kaverini kanssa

-opiskelin ja kulkin töissä yhtä aikaa

-isäni kuoli

-lapsi syntyi ja joutui teholle taistelemaan hengestään

-lapseni joutui rankan koulukiusauksen uhriksi, ei riittänyt voimavarat muuhun, kuin taisteluun lapseni puolesta

-äitini kuoli

Siinä on muutama esimerkki, miksi en ole ajoittain jaksanut liikkua ja miettiä nättejä vaatteita. Hädin tuskin tukkansa kampasi, kun itku kurkussa meni eteen päin.

Mutta että joku oikein jaksaa pohtia, että siinä ja tässä ikäluokassa on ihmisiä, jotka ei pidä itsestään huolta ja käytä nättejä vaatteita..

No jaa, minulla on upea työkaveri. Persoona. Ylipainoinen, kulkee collarit jalassa, tukka on leikattu kuin potta. Mieletön tietotaito asiasta, mitä tekee työkseen. On todella upea ote ihmisiin ja työhönsä. Persoonana upea ja ei todellakaan jätä ketään kylmäksi. Juuri yksi päivä katsoin, että kyllä hän näyttää kauniilta. Kauniilta juuri siksi, että hehkuu sitä sisäistä jotain sen kaiken suuren persoonansa sisällä.

Ei oikein tällaisiin provoihin viitsi yleensä vastata. Mutta nyt oli aikaa. Epäilen, että en itse olisi ottanut ap.n kaltaista miestä. Sen verran syviä vesiä on elämässä kuljettu välillä, että itsestään huolen pitäminen on välillä ollut ihan sisuseikka. Tai se, saako mies säännöllisesti kuntoiluaikaa ja itsestään huolenpitämisen aikaa.

Vierailija
11/57 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 12:14"]

Kylläpä kolati. :D

[/quote]

Olet vissiin uusi palstailainen, kun et tiedä, että nää kyllä KOLATI ja osui ja upposi ja kateuskortti ovat jo aika kuluneita juttuja. Keksi jotain uutta vaikka.

[/quote]

KOLAHTI ja lujaa selkeesti!

Vierailija
12/57 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:49"]

Miksi tämä on mielestäsi vain naisten ongelma? Suomessa on hirveä määrä kaljamahaisia, roskaruokaa syöviä miehiä, jotka eivät urheile.

[/quote]

Minunkin mielestäni naiset keskimäärin hoitavat itseään enemmän kuin miehet keskimäärin. Joten aloitus voisi olla mielummin: "Miksi jotkut ihmiset eivät hoida itseään?"

Voit vaikka ap käydä kysäisemässä niin saat luotettavamman vastauksen. Syynä voi olla muiden asioiden priorisointi.. Itse hapsotin menemään monta vuotta lasten syntymän jälkeen siksi, että ei vaan ollut aikaa omaan itseen. Vieläkin ällöttää katsoa jotain valokuvia noilta ajoilta. Jotekin siinä aina vaan kävi niin, että esim. jonnekin sukujuhliin lähtiessä vasta ovesta ulos ehdittyäni tajusin, että miehellä on ihan tolkut vaatteet ja ajeltu parta, lapsilla (minun työni tuloksena) on siistit vaatteet ja tukat harjattuina ja ... hissin peilistä paljastui karmia totuus: en ollut muistanut laittaa tukkaani, meikata tai oikeastaan yhtään mitään. Vaatteet olivat jotakuinkin yleensä siistit ja puhtaat. Kiva sitten pällistellä niissä sukujulhlakuvissa, joita jaeltiin sinne tänne.. Nykyään ehdin panostaa myös itseeni.

Vierailija
13/57 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon yleistät tuollla miksi NAISET eivät pidä itsestään huolta. Meitä on moneen junaan, kaikki omat tuttavani pitävät itsestään huolta, mutta kaikkia se ei niin kiinnosta. Miehillä aivan sama juttu. Se tuskin sun elämään hirveästi vaikuttaa jos joku tuttavasi näyttää vanhemmalta kuin on..

Vierailija
14/57 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

luojan tähden, miten tylsän kuuloinen aloittaja. No fence, mutta minkäälainen seksikkyys eikä älykkyys käy ilmi tekstistäsi.

SInulla on nainen, koska hän on haistanut sinussa vakaan ja varman lässykän, joka tuo rahat himaan ja joka sopii isäksi. Kun olet siittämisesi hoitanut, olet täällä  yksi niistä kyselijöistä, jotka ihmettelevät, miksi naiseni ei halua minua. No miksiköhän? Olet soveltuva vain yllämainittuihin puuhiin. Älä edes kuvittele muuta.

Vierailija
15/57 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan itseäni tekemällä sellaisia asioita joista pidän, kuten käymällä kävelyllä, uimalla, katselemalla elokuvia, kokkaamalla ystävien kanssa... En meikkaa, enkä käytä rahaa vaatteisiin. Olen onnellinen ja hyvinvoiva perheeni ja läheisteni kanssa. :) N39

Vierailija
16/57 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on aika hassua, että monet kuvittelevat kampaajalla ravaamisen ja meikkauksen olevan ulkonäöstä huolehtimista, ja että nainen, joka ei tätä tee, on muka ulkonäöstään huolehtimaton surkimus. Vaikka tosiasiassa tämä nainen saattaa huolehtia ulkonäöstään paljon vahvemmin keinoin - keinoin, jotka näkyvät vuosien päästä esim. huomattavan hyvinsäilyneenä ihona.

Vierailija
17/57 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden päästä, kun ap:lla ja hänen vaimollaan on lapsia, ap jatkaa itsestään huolta pitämistä, salilla käymistä, muita harrastuksia ja kavereiden tapaamista. Illalla töistä ja harrastuksista kotiin tullessa vaimo makaa sohvalla täysin uupuneena, lapset nukkumassa, koti siisti, tiskikone ja pyykkikone pyörimässä, tuijottaa vanhoissa verkkareissa silmät lasittuneina hömppäsarjaa telkkarista. Ap miettii, miten hänenkin vaimostaan on tullut tällainen, rupsahtanut ja elähtänyt? Kampaajallakaan ei ole käynyt kuukausiin ja on päässyt vähän mahanahka venähtämään ja tissitkin roikkuu. Ehostamisesta ei tietoakaan. Ap sentään on jaksanut pitää itsestään huolta avioliitossakin. Ap miettii, miksi naiset lopettavat itsestään huolehtimisen, kun pääsevät naimisiin.

Vierailija
18/57 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, etkö tiedä? Ei naisella ole oikeutta pitää huolta itsestään, varsinkaan jos on lapsia. Silloin on uhriuduttava ja vietettävä elämää lasten ehdoilla. Ei saa lihoa, mutta ei saa liikkuakaan, koska se aika on poissa lapsilta. Ei saa meikata tai laittautua, koska se aika on poissa lapsilta. Koko elämän pitää pyöriä lasten saannin jälkeen lasten ympärillä, naista yksilönä ei enää ole. Eikä varsinkaan saa viettää miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa. Se on sitä oikeaa äitiyttä. Onko ihme, että naiset rupsahtavat ja vanhenevat ennenaikaisesti näiden vaatimusten alla?

Vierailija
19/57 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 14:11"]

Muutaman vuoden päästä, kun ap:lla ja hänen vaimollaan on lapsia, ap jatkaa itsestään huolta pitämistä, salilla käymistä, muita harrastuksia ja kavereiden tapaamista. Illalla töistä ja harrastuksista kotiin tullessa vaimo makaa sohvalla täysin uupuneena, lapset nukkumassa, koti siisti, tiskikone ja pyykkikone pyörimässä, tuijottaa vanhoissa verkkareissa silmät lasittuneina hömppäsarjaa telkkarista. Ap miettii, miten hänenkin vaimostaan on tullut tällainen, rupsahtanut ja elähtänyt? Kampaajallakaan ei ole käynyt kuukausiin ja on päässyt vähän mahanahka venähtämään ja tissitkin roikkuu. Ehostamisesta ei tietoakaan. Ap sentään on jaksanut pitää itsestään huolta avioliitossakin. Ap miettii, miksi naiset lopettavat itsestään huolehtimisen, kun pääsevät naimisiin.

[/quote]

Amen, sister, amen!

Vierailija
20/57 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaudu karkeasti siksi, koska siitä saamani hyöty ei ole missään suhteessa sen aiheuttamaan vaivaan.

Saan halutessani munaa rumilta ja tasottomilta miehiltä laittautumattakin. En saanut hyvännäköisiä ja tasokkaita miehiä itsestäni kiinnostumaan edes nuorena, kun vielä laittauduin. Nykytilanteessa se etu entiseen, että silloin kyllä kaikenmaailman deekut ja mielenterveysongelmaiset ahdistelivat, nykyään olen näkymätön heillekin ja saan olla rauhassa.

Sain kivan työpaikan laittautumattakin. Samoin olen saanut mahtavia, empaattisia ja älykkäitä ystäviä.

Goretex-pukuni pitää minut kuivana sateessa, enkä joudu huolehtimaan leviävistä meikeistä. Mun kenkäni eivät satu jalkoihin, vaikka kävelisin 10 km. Niillä rahoilla, jotka jollain toisella naisella menee vuodessa pelkkiin kampaajakäynteihin, lähdin kolmeksi viikoksi kaamosta pakoon kaukomatkalle.