Miksi naiset ei hoida itseään?
Olen mies ja haluaisin kiinnostuksesta naisten kommentteja. Miksi jotkut naiset eivät hoida itseään. Sisareni on kauneudenhoitoalalla ja olen sivusta seuraanut ja kuullut miten esim ihan ihon rasvaaminen säännöllisesti ehkäisee ennenaikaista vanhenemista. Meillä on yksi tuttu joka on 40 vuotias mutta näyttää vähintään 55 vuotiaalta. Iho on ryppyinen, tukka hapsottaa harmaana, kevyestä tai muustakaan ehostuksesta ei tietoakaan. Ja ihmettelee vielä miksei saa miestä. Miehiä kun sattuu viehättämään jostain syystä hyvinvoivat naiset. Toki sisäinen kauneuskin on tärkeää mutta jos henkilö näyttää kireältä, kuivakalta ja elämäänsä väsyneeltä niin ei hän varmasti kovin hyvää seuraakaan ole, vai?
itse huolehdin ulkonäöstäni käymällä salilla ja syömällä oikein. Alkoa kohtuudella. Menestyn työssäni ja hoidan velvollisuuteni kaikin puolin kiitettävästi. Arvostan naisissa samaa. Olen parisuhteessa kivan naisen kanssa ( ollut jo useamman vuoden ) ja kesällä saan viedä hänet alttarille. Olen kiitollinen että olen saanut tutustua häneen ja että saan jatkaa yhteistä eloa hänen kanssaan.
Kommentit (57)
1. Ei ole rahaa. Mieluummin maksan 6kk nettimaksun, kuin käyn kerran kampaajalla.
2. Naisille myydään paljon tuotteita, joita ei ole edes tutkittu kunnolla. Ei tiedetä, miten ne reagoivat kaikkiin niihin toisiin kemikaaleihin tai mitkä ovat pitkäaikaisvaikutukset. Lisäksi iso osa tuotteista ei edes toimi. Miksi laittaa rahaa turhaan tai jopa haitallisiin aineisiin.
3. Päänahkani ei kestä enää hiusten värjäystä. Hiukset pysyvät paremmin,kiiltää ja ovat paksummat ilman värjäystä. Ne on kaikki myrkkyjä.
4. Pitkät ripseni alkavat irtoilemaan jos käytän ripsaria.
5. Tekokynsillä ei voi soittaa kitaraa.
Listaa voisi jatkaa, mutta pointti varmaan tuli selväksi.
Ai tässä olikin kyse ulkonäöstä, ei itsensä hoitamisesta.
Kaikilla ei ole rahaa ravata kampaajalla, hormoni finneille ei mahda mitään, vaatteetkin on nykyään tosi kalliita jne.
No mulla on mies, joten aivan sama miltä näytän ja paljonko painan. Nautiskelen elämästäni ja teen asioita joista pidän, enkä halua nähdä vaivaa miellyttääkseni ketään.
Siksi näytän ihan naturellilta ja luonnolliselta omalta itseltäni. Olen ylipainoinen, mutta hyvinvoiva ja hyväkuntoinen. Hyvännäköisyydestä en tiedä, sillä mitä väliä sillä on kun perhe ja mies jo kuitenkin on.
Aloitus on vanha mutta kiva.
Niksi naiset eivät huolehdi itsestään. Se johtuu lapsuudesta. Eli sukupolvien takaa periytyneestä köyhyydestä. Ihminen tekee asioita, joihin on kasvanut. Toteuttaa arvoja, joita pitää oikeina eli joihin on kasvanut.
Itse olen köyhän perheen tyttö. Nykyisin vajaa 50 v hyvätuloinen. Nuorempana jaksoin hyvässä työssäni pukeutua ja panostaa. Nykyisin pyrin yhä tennonpaan ja mukavampaan. Kotona aina virttyneet verkkarit päällä
Rasvaan ja käyn kampaajalla. Meikkaan kevyesti.
Mutta ymmärrän heitä, jotka ei niin tee. Minäkuva ja koko elämä on sitä vastaan. Ei ole syytä, ei ole mallia. Ei ole tarvetta. Taas yksi asia, joka ei ole oma valinta. Kuten niin moni asia, jota toisissa ihmettelemme
Kävisin mielellään vaikka joka viikko kampaajalla, hierojalla, kosmetologilla, manipedissä, kauneushoitolan hemmotteluhoidoissa ja vaikka missä. Mutta rahat ei riitä. Käytännössä mun täytyy valita, että jatkanko rakasta harrastustani vai käynkö edes kahden kuukauden välein kampaajalla, ja harrastus voittaa aina.
Samoin vaatteita hankkiessa todellisen tarpeen täytyy mennä tyylikkyyden edelle. Kesästä selviää ilman design-kesämekkoa, mutta talvesta ei selviä ilman vedenkestävää toppatakkia.
Ja sinä, joka aika ennalta-arvattavasti nostit esiin ne superhuolitellut venäläisnaiset, niin muista että näillä naisilla on yleensä rikas mies, joka maksaa sen koko kauneudenhoito-lystin. Tavalliset ja köyhät venäläis- tai minkä tahansa maalaiset naiset ei ole sen huolitellumpia kuin ihan tavalliset suomalaisnaisetkaan. Joten käytäthän varmasti itsekin yli kymppitonnin vuodessa vaimosi hemmotteluun - vuosi toisensa jälkeen?
Jännää, että "kauneudesta huolehtiminen" on mahdollisimman hienojen voidepurkkien ostamista ja käyttöä, kampaajalla ja kosmetologilla ravaamista sekä (himo)treenausta (salilla tai muuten). Eiköhän jokainen varmasti löydä tietoa peruskauneudenhoidosta jos vain haluaa, ja jos tietoa on, osaa varmasti pitää kauneudestaan huolta haluamallaan tavalla.
Itse mieluummin katson tarkkaan mitä kemikaaleja iholleni laitan, olen värjäämättä hiuksia ja hoidan niitä mahdollisimman luonnollisesti (pesen mahd. vähäkemikaalisella shampoolla enkä käytä muotoilutuotteita oikeastaan lainkaan), meikkaan nykyään harvoin ja kuntoilen kotona. Kuitenkin olen mielestäni huoliteltu, kampauksen teen ja pukeudun siististi ennen töihin tai kaupungille lähtöä yms.
Ei kauneudesta huolehtiminen välttämättä tarkoita monen sadan euron hoitoja ja meikkipakkelikerroksen maalaamista naamalle. Vähemmälläkin (ja helpommalla) pääsee :)
Koska vitun lapset ja kotityöt syövät kaiken energian.
Vierailija kirjoitti:
En laittaudu karkeasti siksi, koska siitä saamani hyöty ei ole missään suhteessa sen aiheuttamaan vaivaan.
Saan halutessani munaa rumilta ja tasottomilta miehiltä laittautumattakin. En saanut hyvännäköisiä ja tasokkaita miehiä itsestäni kiinnostumaan edes nuorena, kun vielä laittauduin. Nykytilanteessa se etu entiseen, että silloin kyllä kaikenmaailman deekut ja mielenterveysongelmaiset ahdistelivat, nykyään olen näkymätön heillekin ja saan olla rauhassa.
Sain kivan työpaikan laittautumattakin. Samoin olen saanut mahtavia, empaattisia ja älykkäitä ystäviä.
Goretex-pukuni pitää minut kuivana sateessa, enkä joudu huolehtimaan leviävistä meikeistä. Mun kenkäni eivät satu jalkoihin, vaikka kävelisin 10 km. Niillä rahoilla, jotka jollain toisella naisella menee vuodessa pelkkiin kampaajakäynteihin, lähdin kolmeksi viikoksi kaamosta pakoon kaukomatkalle.
Tiedätkö että moni nainen värjää itse hiuksensa ja jopa itse ne leikkaa ja näyttävät hyviltä? Aivan kuin kampaajalle käyneiltä. Eli muutama kymppi menee vuodessa niihin väreihin. Ei niillä Himalajalle vielä pääse.
Minä muuten sekä leikkaan, värjään hiuksiani ja käytän goretexiä kun siltä tuntuu ja matkustan silti.
Se on ihmeellistä miten ihminen ei huomaa omaa turhamaisuuttaan, ulkonäkö keskeisyyttään mutta näkee sen toisissa. Työkaveri on toitottanut ettei häntä kiinnosta jotkut meikit jne. On kehunut hampaitaan ettei edes viidaudenhampaita kannata poistaa kun kaikki koko suun hampaat on täysin reiättömät ja purenta on kunnossa. No nyt hän sai vakituisen työpaikan ja oli saman tien kävellyt oikoja hammaslääkärille ja ookoo nyt hampaansa. Niin että kukahan se ok ulkonäkökeskeinen?
Voi voi miehiä, on se kamalaa kun ei naiset meikkaa ja tällää..
Mulla on ikää 45, en koskaan meikkaa enkä rasvaile pärstääni, kampaajalla olen käynyt ehkä neljä vuotta sitten ja vaatteet käytän loppuun saakka enkä keikistele muotikuteissa.
Silti näytän noin kolmikymppiseltä ja olen huoliteltu aina, kun ihmisten ilmoille menen. Hyvinvointi lähtee sisältä päin, siinä ei paljon krumeluurit auta jos on mätä luonto.
Ap putoaa todellakin lujaa muutaman vuoden päästä, kun unelmien esittelyvaimo näivettyy lasten- ja kodinhoitotaakkansa kanssa, kun ap huolehtii itsestään.
Ovatpa naiset taas vihaisia. Vaikka tärkeä osa naisena oloa on ulkonäkö. Jos ollaan realisteja.
Kysymys on typerä.
Kaikkien naisten pitäisi huolehtia taloudestaan. Ulkonäkö on sivuseikka, jos ei ole huora ja elä itsensä myymisellä.
Jokaisella pitäisi olla vähintään parin kuukauden kuluja vastaava summa säästössään. Ylimääräiset rahat sijoitetaan pienikuluisiin rahastoihin tai osakkeisiin suoraan. Sijoittaminen ei ole vaikeaa, moni mieskin kykenee siihen.
Hoitovapaalla järkevä nainen ei elä säästöillään ja anna samaan aikaan miehen lisätä omaisuuttaan. Ei, järkevät ihmiset jakavat kulut ja omistukset. Ei niin, että nainen maksaa miehen omistaman asunnon remontteja. Tai että nainen maksaa ruuat ja lasten vaatteet ja mies maksaa realisoitavat asiat, kuten auton.
Tämä on oikeaa itsestään huolehtimista.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja haluaisin kiinnostuksesta naisten kommentteja. Miksi jotkut naiset eivät hoida itseään. Sisareni on kauneudenhoitoalalla ja olen sivusta seuraanut ja kuullut miten esim ihan ihon rasvaaminen säännöllisesti ehkäisee ennenaikaista vanhenemista. Meillä on yksi tuttu joka on 40 vuotias mutta näyttää vähintään 55 vuotiaalta. Iho on ryppyinen, tukka hapsottaa harmaana, kevyestä tai muustakaan ehostuksesta ei tietoakaan. Ja ihmettelee vielä miksei saa miestä. Miehiä kun sattuu viehättämään jostain syystä hyvinvoivat naiset. Toki sisäinen kauneuskin on tärkeää mutta jos henkilö näyttää kireältä, kuivakalta ja elämäänsä väsyneeltä niin ei hän varmasti kovin hyvää seuraakaan ole, vai?
itse huolehdin ulkonäöstäni käymällä salilla ja syömällä oikein. Alkoa kohtuudella. Menestyn työssäni ja hoidan velvollisuuteni kaikin puolin kiitettävästi. Arvostan naisissa samaa. Olen parisuhteessa kivan naisen kanssa ( ollut jo useamman vuoden ) ja kesällä saan viedä hänet alttarille. Olen kiitollinen että olen saanut tutustua
häneen ja että saan jatkaa yhteistä eloa hänen kanssaan.
No mutta mitä se sinua liikkuttaa? Sinä huolehdit itsestäsi ja naisesi huolehtii itsestään, sinullahan on asiat mitä parhaiten. Älä viitsi esittää että välittäisit niistä naisista jotka eivät osaa/ jaksa keskittyä itseensä.
Ja itsestään huolehtivia naisia on kuitenkin aika paljon että kyllä sinulla riittää silmänruokaa kuitenkin.
Itsestäni huolehtimisena käsitän esim. sen, etten hankkiudu tahallani vaikeuksiin, maksan laskuni ajallaan, pukeudun tarpeeksi lämpimästi talvella, syön kun minulla on nälkä, menen lääkäriin tarvittaessa jne.
Mieltymykset ovat eri asia. Ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä ja jokaisen on tehtävä valinta ketä haluaa miellyttää vai miellyttääkö ensisijaisesti esimerkiksi itseään. Vaikka pyrkisikin miellyttämään muita, kaikkien miellyttäminen on mahdotonta. Siinä ei ole myöskään järkeä, koska kaikkien ihmisten kanssa ei olla edes tekemisissä.
Minun mieheni kannustaa minua olemaan meikkaamatta. Meikkaan joskus, mutta useimmiten jätän meikin pois. Hän ei myöskään haluaisi minun värjäävän hiuksiani enkä sitä teekään. En ole itse erityisen ihastunut hiusteni väriin, mutta jos hän pitää niistä niin annan niiden mielelläni olla. Otan hänen mielipiteensä huomioon myös pukeutumisessani, samoin kuin hän minun.
Pyrin miellyttämään häntä, koska rakastan häntä. Jonkun random-miehen tai av-postaajan mieltymyksiä minulla taas ei ole mitään syytä yrittää täyttää.
olisi kiva saada vastaus kysymykseen.. mutta tosiaan suomalaiset naiset rupsahtaa niin nopeasti koska lopettavat ensimmäisten lapsien jälkeen elämisen suurimmaksi osaksi ja eivät enään kanna itseään arvokkaasti.. ottakaa suomalaiset naiset mallia esim venäläisistä naisista jotka kantaa itsensä ja huolehtii itsestään miehen vuoksi. kyllä illoin mieskin alkaa panostaa, kun ei ole kalpeaa suomalaista lihavaa meikitöntä vierellä ruikuttamassa-- truestory