Miksi naiset ei hoida itseään?
Olen mies ja haluaisin kiinnostuksesta naisten kommentteja. Miksi jotkut naiset eivät hoida itseään. Sisareni on kauneudenhoitoalalla ja olen sivusta seuraanut ja kuullut miten esim ihan ihon rasvaaminen säännöllisesti ehkäisee ennenaikaista vanhenemista. Meillä on yksi tuttu joka on 40 vuotias mutta näyttää vähintään 55 vuotiaalta. Iho on ryppyinen, tukka hapsottaa harmaana, kevyestä tai muustakaan ehostuksesta ei tietoakaan. Ja ihmettelee vielä miksei saa miestä. Miehiä kun sattuu viehättämään jostain syystä hyvinvoivat naiset. Toki sisäinen kauneuskin on tärkeää mutta jos henkilö näyttää kireältä, kuivakalta ja elämäänsä väsyneeltä niin ei hän varmasti kovin hyvää seuraakaan ole, vai?
itse huolehdin ulkonäöstäni käymällä salilla ja syömällä oikein. Alkoa kohtuudella. Menestyn työssäni ja hoidan velvollisuuteni kaikin puolin kiitettävästi. Arvostan naisissa samaa. Olen parisuhteessa kivan naisen kanssa ( ollut jo useamman vuoden ) ja kesällä saan viedä hänet alttarille. Olen kiitollinen että olen saanut tutustua häneen ja että saan jatkaa yhteistä eloa hänen kanssaan.
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 14:14"]Höh, etkö tiedä? Ei naisella ole oikeutta pitää huolta itsestään, varsinkaan jos on lapsia. Silloin on uhriuduttava ja vietettävä elämää lasten ehdoilla. Ei saa lihoa, mutta ei saa liikkuakaan, koska se aika on poissa lapsilta. Ei saa meikata tai laittautua, koska se aika on poissa lapsilta. Koko elämän pitää pyöriä lasten saannin jälkeen lasten ympärillä, naista yksilönä ei enää ole. Eikä varsinkaan saa viettää miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa. Se on sitä oikeaa äitiyttä. Onko ihme, että naiset rupsahtavat ja vanhenevat ennenaikaisesti näiden vaatimusten alla?
[/quote]musta tuntuu kyllä juuri tuolta, mutta valitettavasti ei ole sitä ihanaa taikakeijua, joka minut ikeen alta päästäisi. Mies se nimittäin ei ole.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:41"]
Olen mies ja haluaisin kiinnostuksesta naisten kommentteja. Miksi jotkut naiset eivät hoida itseään. Sisareni on kauneudenhoitoalalla ja olen sivusta seuraanut ja kuullut miten esim ihan ihon rasvaaminen säännöllisesti ehkäisee ennenaikaista vanhenemista. Meillä on yksi tuttu joka on 40 vuotias mutta näyttää vähintään 55 vuotiaalta. Iho on ryppyinen, tukka hapsottaa harmaana, kevyestä tai muustakaan ehostuksesta ei tietoakaan. Ja ihmettelee vielä miksei saa miestä. Miehiä kun sattuu viehättämään jostain syystä hyvinvoivat naiset. Toki sisäinen kauneuskin on tärkeää mutta jos henkilö näyttää kireältä, kuivakalta ja elämäänsä väsyneeltä niin ei hän varmasti kovin hyvää seuraakaan ole, vai?
itse huolehdin ulkonäöstäni käymällä salilla ja syömällä oikein. Alkoa kohtuudella. Menestyn työssäni ja hoidan velvollisuuteni kaikin puolin kiitettävästi. Arvostan naisissa samaa. Olen parisuhteessa kivan naisen kanssa ( ollut jo useamman vuoden ) ja kesällä saan viedä hänet alttarille. Olen kiitollinen että olen saanut tutustua häneen ja että saan jatkaa yhteistä eloa hänen kanssaan.
[/quote]
Rasvat ja muut on huiputusta. Jos rypyt pystyisi pitämään rasvoilla pois, niin ei olisi ryppyisiä naisia. Ihan oikeasti.
Mitä kauniimpi purkki, sen kalliimpi hinta ja tyhmät naiset lankeaa niihin siksi, että mielyttäisi miehiä ja saisi miehen. Oi joi, sehän se on naisen keskeisin sisältö, että SAA MIEHEN ja SAA MIESTEN HUOMION.
Jostain kumman syystä itse kunnioitan niitä naisia paljon enemmän, jotka ovat elämässään tehneet jotain merkittävää esim Helena Ranta, joka on esim. ollut tunnistamassa ruumiita joukkohaudoista entisen Jugoslavian alueella. Hänellä ei ole ollut aikaa rasvailla ihoaan kalliilla rasvoilla. Mutta ihmisellä on n. 80 vuotta tätä ainutlaatuista elinaikaa. Joku käyttää sen rasvailemiseen, hiusten värjäämiseen, silikonien laittamiseen, kasvojen kiristämiseen, että miehet kiinnittäisivät huomiota. Joku toinen käyttää elämänsä johonkin intohimoon, mikä liittyy uuden oppimiseen, tutkimukseen, auttamiseen tai moneen muuhun, mikä tuo hänelle tyydytystä.
Elämä on valintoja. Onneksi. Jopa meille naisille. Kummatkin valinnat ovat hyviä, jos ne tyydyttävät naista. Onneksi enää elämän tärkein sisältö ei ole saada itselleen mies ja olla nainen, keneen miehet kiinnittää huomiota.
t. nainen, joka vanhenee luonnollisesti ja harmaita hiuksiakin näkyy, eikä ole tarkoitustakaan niitä värjätä pois
Miten määritellään itsensä hoitaminen? Siis riittääkö naisellakin salilla käynti tai muu liikunta yhdistettynä terveelliseen ruokaan ja maltilliseen alkoholin käyttöön? Vai kuuluuko naisen myös rasvata ihoaan? Riittääkö rasvaus ilman meikkausta? Kuinka usein pitää käydä kampaajalla? Paljonko pitää poistaa karvoja, että "hoidan itseäni" ts. säärikarvat, kainalokarvat, bikiniraja...
En voi vastata, kun en tiedä täytänkö itseäni hoitamattoman naisen kriteerit vai en-
Ihan varmasti ap on mies :D "Sisareni on kauneudenhoitoalalla..." Lol.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 13:50"]
Ottaapa porukka tällaisen viestin henkilökohtaisesti!!! Hirmuinen puolustelu ja haukkuminen päällä. Todellakin on niin, että se älähtää, johon kalikka kalahtaa.
On täällä paljon naisia, jotka näyttävät kivoilta ja huolehtivat itsestään. Mutta on myös paljon naisia, jotka eivät itsestään huolehdi. Antavat painoa tulla liikaa, eivät huolehdi hiuksistaa, edes puhtaudesta jne.
Minä luulen, että syy on se, etteivät muutkaan niin tee. Jos omassa naapurustossa on ihan normaalia kulkea verkkareissa ja tuulitakissa, ilman meikkiä, niin helpommin itsekin siihen sortuu. Jos ympärillään näkee huoliteltuja, tyylikkäitä ihmisiä, niin itsekin kiinnittää enemmän omaan ulkonäköönsä huomiota.
Olen sen huomannut omallakin kohdallani: helsinkiläisessä lähiössä saatoin verkkareissa lähteä viemään lapsia ulos tai poiketa kauppaan, nykyisin keskustassa asuessani ei sellainen tulisi mieleenkään. Ja ihan oikeasti, kyllä on omissa nahoissaan mukavampi olla, kun peilistä katsoo huoliteltu ihminen.
[/quote]
Minulla kolahti sen suhteen, että ap kertoo käyvänsä salilla, syövänsä terveellisesti ja käyttävänsä alkoa kohtuudella. Tämä riittää hänen mielestään miehelle, mutta naisten pitää lisäksi meikata ja värjätä hiukset. Listalta puuttui sheivaamiset ja nyppimiset.
Lisäksi minua jäi kiinnostamaan, kuka sen ap:n mainitseman terveellisen ruuan tekee, ap vai vaimo? Ap olisi voinut vielä kertoa, hoitaako hän puolet kotitöistä vai tekeekö vaimo ne sillä välin, kun ap on salilla.
Ap ei myöskään maininnut ikäänsä, onko hän nelikymppinen kuten nainen, johon hän itseään vertasi.
Käyt salilla ja syöt hyvin. salli mun nauraa, eikö se riitä naiselle. Missä sun parturissa käynnit, kasvohoidot, ihonhoitotuotteet, hiusvahat jne entä vaatetus? Ei kuule hyvältä kuulosta.
Katsos kaikki ennen pitkää rypistyvät ja harmaantuvat, vanhenevat. Kuinka nopeasti tämä tapahtuu, ei aina riipu omista valinnoista. Vaikka itse olen aina pitänyt huolen terveistä elämäntavoista, kohtuullisesta ulkoisesta ehostuksesta ja näytän ikäistäni nuoremmalta, tiedostan että ulkonäkö voi olla mennyttä jopa silmänräpäyksessä vaikkapa onnettomuuden takia. Ja kyllä se ilman onnettomuuksiakin jokaisella hiljalleen rapistuu ennemmin tai myöhemmin, vaikka kuinka tappelisi vastaan.
Eikä minusta harmaa tukka tai rypyt tai meikittömyys itsessään tee kenestäkään rumaa. Henkilökohtaisesti ei oikein nappaa sellainen tyyli, että (varsinkaan tummasta tukasta) päälaelta vilkkuu millin harmaa juurikasvu ja kireälle/ilmeettömälle naamalle on sudittu paksu meikki. Tietyssä pisteessä kun sitä häivyttämistä ei voi enää tehdä kauhean huomaamattomasti, on kauniimpaa "mummoutua". Muu näyttää aina vähän epätoivoiselta.
[/quote]
Niin niin, mutta rasvaatko itseäsi, käytätkö hiusvärejä tai kevyttä tai muutakaan ehostusta?
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 14:35"]
[/quote]
Rasvat ja muut on huiputusta. Jos rypyt pystyisi pitämään rasvoilla pois, niin ei olisi ryppyisiä naisia. Ihan oikeasti.
Mitä kauniimpi purkki, sen kalliimpi hinta ja tyhmät naiset lankeaa niihin siksi, että mielyttäisi miehiä ja saisi miehen. Oi joi, sehän se on naisen keskeisin sisältö, että SAA MIEHEN ja SAA MIESTEN HUOMION.
Jostain kumman syystä itse kunnioitan niitä naisia paljon enemmän, jotka ovat elämässään tehneet jotain merkittävää esim Helena Ranta, joka on esim. ollut tunnistamassa ruumiita joukkohaudoista entisen Jugoslavian alueella. Hänellä ei ole ollut aikaa rasvailla ihoaan kalliilla rasvoilla. Mutta ihmisellä on n. 80 vuotta tätä ainutlaatuista elinaikaa. Joku käyttää sen rasvailemiseen, hiusten värjäämiseen, silikonien laittamiseen, kasvojen kiristämiseen, että miehet kiinnittäisivät huomiota. Joku toinen käyttää elämänsä johonkin intohimoon, mikä liittyy uuden oppimiseen, tutkimukseen, auttamiseen tai moneen muuhun, mikä tuo hänelle tyydytystä.
Elämä on valintoja. Onneksi. Jopa meille naisille. Kummatkin valinnat ovat hyviä, jos ne tyydyttävät naista. Onneksi enää elämän tärkein sisältö ei ole saada itselleen mies ja olla nainen, keneen miehet kiinnittää huomiota.
t. nainen, joka vanhenee luonnollisesti ja harmaita hiuksiakin näkyy, eikä ole tarkoitustakaan niitä värjätä pois
[/quote]
juuri näin. Onneksi emme elä enää 1800-lukua, jolloin naisen elämäntehtävä oli päästä vaimoksi. Jopa sen uhalla, että poistatettiin kylkiluita ja korseteilla aiheutettiin keskenmenoja.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 14:11"]
Muutaman vuoden päästä, kun ap:lla ja hänen vaimollaan on lapsia, ap jatkaa itsestään huolta pitämistä, salilla käymistä, muita harrastuksia ja kavereiden tapaamista. Illalla töistä ja harrastuksista kotiin tullessa vaimo makaa sohvalla täysin uupuneena, lapset nukkumassa, koti siisti, tiskikone ja pyykkikone pyörimässä, tuijottaa vanhoissa verkkareissa silmät lasittuneina hömppäsarjaa telkkarista. Ap miettii, miten hänenkin vaimostaan on tullut tällainen, rupsahtanut ja elähtänyt? Kampaajallakaan ei ole käynyt kuukausiin ja on päässyt vähän mahanahka venähtämään ja tissitkin roikkuu. Ehostamisesta ei tietoakaan. Ap sentään on jaksanut pitää itsestään huolta avioliitossakin. Ap miettii, miksi naiset lopettavat itsestään huolehtimisen, kun pääsevät naimisiin.
[/quote]
Hyvin kirjoitettu!
Höpö höpö. Normaalia ihoa ei tarvitse rasvata jatkuvasti, tököttimyyjät vain moista propagandaa syöttävät. Rasvat on kuivaihoisia varten. Olihan tästä ihan vasta tutkimus, että kalliilla voiteella ei ollut mitään merkitystä, kun taas kolmen euron Nivea vaikutti ihoon nuorentavasti. Itse käytän apteekin rasvoja, jos iho kiristää. Jos ei kiristä, en käytä mitään. Vesi vanhin voitehista ja puhtaus on puoli ruokaa.
Tähän nyt vois melkein heittää useimman äidin kliseisen kommentin,että omista menoista tingitään mien lapsien takia,kun on vähän rahaa.Lopputuloksena:ei ole varaa rasvoihin,ei aikaa jumppiin,ei rahaa kampaajalle jne. Siitähän se hoitamattomuus johtuu.
AP:n mielestä siis meikattu ja muutenkin tällätty nainen = hyvinvoiva nainen. Aika kapea käsite. Mitä enemmän naamaansa työntää kaikenlaisia mönjiä, sitä enemmän niitä nahka vaatii. No, thanks!
Miksi täällä takerrutaan aina meikkaamiseen? Itsensä pitäminen kuosissa tarkoittaa kokonaisuutta (nätit vaatteet, liikunta, kampaajalla käynti jne), siis minun mielestä.
Kyllä se alkaa näkyä naamasta jos ei käytä kosteusvoidetta jne laiminlyö ulkonäön täysin. Liikunta pitää kropan kuosissa ja vaatteet näyttää hyvältä kun ylimääräistä läskiä ei ole. Siistit ja hyvin hoidetut hiukset ovat naisen kruunu, valitettavasti tosi moni värjää itse ja kampaajalla käynnistä säästetään. Ja se näkyy.
Ihan oikeassa ap on, etenkin 30-40v naisista näkee ketkä pitää huolta itsestää ja ketkä ei, erot on valtavat...
iho rupsahtaa nopeammin jos sen täyttää meikeillä joka päivä. Iho myös muuttuu elottomaksi jos jonain päivänä sitä meikkiä ei olekaan. sittenhän sitä on pakko meikata,että saa kamalan pärstän piiloon. Tietysti vaikuttaa elintavat:päihteiden käyttäminen rumentaa myös ja ulkoilumattomuus. Mutta näin on lähipiirissä:vanhempi iho on niillä,ketkä on meikannut nuoresta alkaen.
Ymmärsinkö oikein, että ap:n tuttu nelikymppinen nainen näyttää 55-vuotiaalta, mutta ap itse nelikymppisenä näyttää nelikymppiseltä tai nuoremmalta?
Ei paljon rasvaus riitä, kun on epäpuhdas iho niinkun mulla. Sais rampata jossain kosmetologilla. Meikki ei kaikkea peitä.
Hiuksia en värjää siksi, että väri ei pysy. Ei ole koskaan pysynyt mikään muu väri kun blondi, joka pilaa hiukset.
Jos ihminen ei voi hyvin, ei jaksa pitää huolta itsestään.