Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haalari-asiaa. Sanokaa nyt tekin mulle, että ei ole järkeä maksaa 170 euroa...

Vierailija
11.10.2020 |

Eli tilanne se, että tyttö (10v.) katsonut netistä ja sanoo, että haluaisi tämän (väri, heijastimet, karvat, jne. kaikki olisi just sillain kohdallaan):

https://www.reima.com/fi/Winter/Lasten-heijastava-talvihaalari-Bergen/p…

Mutta itse pelkään, että sitä pidettäisiin sit pihalla ehkä pari kertaa ja sitten ei kelpaakaan haalari enää. Mutta en toisaalta haluaisi aikuisena sanoa, että tuo on lapsellinen, eikä siksi hankita. Mutta toisaalta 170 euroa ON paljon rahaa... Eli hankkisin, jos se varmasti tulisi käyttöön, mutta muuten en...

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinen? Eikö 10v. ole nimenomaan lapsi?

Vierailija
2/30 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää on tää tyyppi, joka jauhaa tätä haalari-isolle-lapselle-asiaa? Miksi? Sen toinen aihe on eskarilaiset ja kurahousut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä oikeasti on rahasta tiukkaa, en ostaisi.

Mutta jos ei ole rahasta tiukkaa, ostaisin koska haluaisin tukea lasta siinä, että haluaa pukeutua käytännöllisesti. Omasta mielestäni kivan näköinen haalari ja sopisi ihan hyvin vielä kymmenvuotiaallekin.

Vierailija
4/30 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi kymmenvuotiaalle haalaria.

Vierailija
5/30 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos ei ole rahasta tiukkaa, ostaisin koska haluaisin tukea lasta siinä, että haluaa pukeutua käytännöllisesti. Omasta mielestäni kivan näköinen haalari ja sopisi ihan hyvin vielä kymmenvuotiaallekin.

No ei nyt niin tiukkaa ole. Periaatteen vuoksi en haluaisi laittaa 170 euroa kertakäyttövaatteeseen...

Vierailija
6/30 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt niin tiukkaa ole. Periaatteen vuoksi en haluaisi laittaa 170 euroa kertakäyttövaatteeseen...

Onhan kymmenvuotias sen verran iso, että voitte sopia pelisäännöt. Jos haalari ostetaan, sitä käytetään koulua lukuun ottamatta kelin mukaan kaikessa ulkoilussa. Jos suostuu tähän, saa haalarin.

Vierailija
7/30 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vaikeuksia ekana kouluvuonna saada lapsi pukeutumaan haalariin vaikka asuimme tuolloin Lapissa.

Vierailija
8/30 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vaikeuksia ekana kouluvuonna saada lapsi pukeutumaan haalariin vaikka asuimme tuolloin Lapissa.

Ei kai sitä silloin kannata hankkia, jos lapsi ei halua, ainakaan koululaiselle. Mutta jos itse haluaa, niin miksipä ei.

Vierailija
9/30 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär 10v. haluaisi edelleen talvihaalarin, mutta koot eivät riitä (on jo 158 cm pitkä). Tämä on lasta harmittanut jo useampana vuonna.

Pikkusiskolleen ostin juuri Reimatecin haalarin Hulluilta päiviltä, muistaakseni maksoi 70-80 euroa. Oli mielestäni hyvä alennus.

Tuo linkkaamasi hinta on kyllä tosi suolainen, mutta omalle lapselle ostaisin jos hän pyytäisi ja vaate olisi sopiva. Itse tunnet lapsesi kuitenkin parhaiten. Jos on riski, että käyttö jää vähäiseksi, niin en ostaisi. Vähänkin käytetyillä haalareilla on minusta tosi heikko jälleenmyyntiarvo, vaikka osa yrittää näitä myydä satasella esim. Torissa.

Vierailija
10/30 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tytär 10v. haluaisi edelleen talvihaalarin, mutta koot eivät riitä (on jo 158 cm pitkä). Tämä on lasta harmittanut jo useampana vuonna.

Pikkusiskolleen ostin juuri Reimatecin haalarin Hulluilta päiviltä, muistaakseni maksoi 70-80 euroa. Oli mielestäni hyvä alennus.

Tuo linkkaamasi hinta on kyllä tosi suolainen, mutta omalle lapselle ostaisin jos hän pyytäisi ja vaate olisi sopiva. Itse tunnet lapsesi kuitenkin parhaiten. Jos on riski, että käyttö jää vähäiseksi, niin en ostaisi. Vähänkin käytetyillä haalareilla on minusta tosi heikko jälleenmyyntiarvo, vaikka osa yrittää näitä myydä satasella esim. Torissa.

Ja varmaan harmittaa entistä enemmän, kun pikkusisko sai uudet haalarit! :(

Onko joku harrastus tms. mihin haalareita tarvitsisi vai ihan vaan muuten haluaisi?

Vierailija
11/30 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on itse haalaria katsonut ja sen valinnut eikä rahasta ole tiukkaa, niin ostaisin.

Vierailija
12/30 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja varmaan harmittaa entistä enemmän, kun pikkusisko sai uudet haalarit! :(

Onko joku harrastus tms. mihin haalareita tarvitsisi vai ihan vaan muuten haluaisi?

Haluaisi haalarin ihan ”muuten vaan”. Koska se on käytännöllinen lumileikeissä ja nopea pukea.

Mutta ei tuo nyt mikään suuri harmituksen aihe enää hänelle ole, paljon kivoja vaatteita on saatavilla omassa koossa, ja täällä Helsingissä talvihaalarin käyttö voi ylipäätään jäädä pikkusiskollakin aika vähäiseksi jos tulee samanlainen talvi kuin viime vuonna.

Vierailija
13/30 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa kaksiosainen puku, jos on yhtään talvea, niin takki menee ainakin. Housut ovat siinä sitten varalla.

Vierailija
14/30 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haalareita saa aikuisten koossakin, jos lapsesi sellaisen haluaa niin niitä on. Ei vaan lastenvaatemerkeillä.

Vierailija
15/30 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haalareita saa aikuisten koossakin, jos lapsesi sellaisen haluaa niin niitä on. Ei vaan lastenvaatemerkeillä.

Ne taitaa olla sellaisia michelinukkelin mallisia pilkkihaalareita! Ei taida tytöille kelvata.

Vierailija
16/30 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.... kai se haalari pitää sitten käydä hankkimassa... Kiitos kommenteista!

ap

Vierailija
17/30 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa kaksiosainen puku, jos on yhtään talvea, niin takki menee ainakin. Housut ovat siinä sitten varalla.

Kaksiosainen puku, jossa korkeat henkselihousut, toiminee aika lähelle kuin haalarit.

Vierailija
18/30 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yleisesti mun mielestä ihan liian aikaisiin ruvetaan lapsille laittamaan teinirytkyjä. Ihan tervetullut suunta olisi jos vielä ainakin 10-vuotiaat saisi rauhassa käyttää haalareita ja muita lastenvaatteita.

Vierailija
19/30 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin yleisesti mun mielestä ihan liian aikaisiin ruvetaan lapsille laittamaan teinirytkyjä. Ihan tervetullut suunta olisi jos vielä ainakin 10-vuotiaat saisi rauhassa käyttää haalareita ja muita lastenvaatteita.

Minkäs teet kun kavereilta opitaan, mitä

pitää pukea tai mitä ei saa pukea? Esimerkki, lapsi, nyt ekalla, on tähän asti aina pukenut mielellään kuravaatteet. Nyt kun tänään oli meillä pihahommia ja piha kurassa sateen jälkeen niin eipä ne kurahousut meinanneet millään mennä jalkaan. Kavereilta oppinut, että ei käy. Varmaan sama tulee kohta haalarin kanssa. En minäkään haluaisi mitään teinivaatteita hankkia, mutta ei tunnu kivalta pakollakaan pientenlastenvaatteita pukea, jos ei niitä enää halua.

Vierailija
20/30 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoinen hinta olisi ollut meillä niin kohtuuton vaatimus, että olisin mielessäni vain nauranut asialle. Suhteutan siis silloisiin yksinhuoltajan tuloihini ja hintoihin.

Nyt tuo lapsi on töissä käyvä, nuori aikuinen, joka maksaa elämisensä ihan itse, säästää,  eikä tuhlaa rahojaan turhuuksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi