Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erolla uhkailu sitten sen peruminen

kohta uupunut
11.10.2020 |

Olen ollut kumppanini kanssa jo pitkään. Melkein aina riitatilanteessa ottaa eron esiin tai uhkailee sillä. Kuitenkaan ei uhakusta toteuta. Ottaa eron vaihtoehdoksi myös heti kun yritän rauhallisessa tilnateessa kysyä mitä voisimme suhteemme kanssa tehdä. Olen nyt alkanut sanomaan että voimme erota, tähän mies ei kuitenkaan tartu. Meillä on pieni lapsi enkä enää jaksa tätä uhkailua olen jo harkinnut itse eroa. Lopulta mies kuitenkin eron peruu, usein tuntuu että haluaa kääntää asian niin että minä anelen että ei erota. Asia ei kuitenkaan ole niin. Yritin häneltä myös rauhallisessa tilanteessa kysyä haluaako hän erota kun sitä niin usein sanoo vastaus oli että ei. Mies ei kuitekaan vaikuta valmiilta työstämään sitä miksi uhkailee. Ja usein uhkailujen jälkeen on aivan normaali ja miettii yhteiseen tulevaisuuteen liittyviä asioita kun minä vielä pohdin että miten tämä suhde pelastetaan. Tähän liittyy toki muutakin ja olen jo hakenut meille apua. Mutta en ole aivan var,a ymmärtääkö mies tilanteen vakavuutta. Olen tähän asti itse jaksanut mutta nyt miehen pahaolo on alkanut tarttua itseeni. Varsinkin se että mies ei oikein ole valmis puhumaan tunteista on kuormittavaa. tässä minun osuuteni asiasta, olen vain jo aivan puhki enkä tiedä mitä ajattelisin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa.

Vierailija
2/23 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitää siinä äijässä väkisin roikkua? Jos tuollaista menoa jaksat, niin jatka ihmeessä... Eipä käy kateeksi siitäkään huolimatta, vaikka se äijäsi sattuisi olemaan rikas. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että kun mies seuraavan kerran uhkaa erolla, niin te eroatte eikä sitä eroa peruta, vaan viedään loppuun saakka. Jos mies tämän jälkeen uhkailee, niin asia on selvä ja ero on paras vaihtoehto.

Vierailija
4/23 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista tallentaa salaa nämä sen uhkailut.

Vierailija
5/23 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa, mulla on ihan samanlainen mies. Riita tai erimielisyys, ratkaisu hänen puoleltaan: ero. Ja hetken päästä ollaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. En ole helppo kumppani itsekään, ja ymmärrän kyllä myös, että haluaa erota, mutta outo tämä oravanpyörä on ollut. Parisuhde, lasteni isä ja asenne, että kun jotain sitten teen, teen kunnolla, pitänyt mut tässä kiinni. Oltu kauan yhdessä, "projektin" loppu alkaa jotenkin häämöttää. Mies ei ole aikoihin eroa enää ehdottanut, mutta luulen, että aistii, että jos kerrankin sitä ehdottaa, mä tosiaankin lähden, mutta en oikeastaan sen takia, että en juuri tätä miestä jaksa, tahdon vain elää vapaana ilman parisuhdetta.

Vierailija
6/23 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex teki samaa vuosia. Viimein sanoin, että seuraava kerta olisi viimeinen. Kuten olikin. Ehdotti vielä, että pyytäisin anteeksi ja myöntäisin olleeni väärässä.

En ollut, saati pyytänyt anteeksi. Onnea vaan uudelle vaimolleen kultakimpaleesta!

Vierailija
7/23 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex uhkaili erolla, kun ei saanut seksiä sillon ku halusi. Kerran nimitteli, toisella kerralla nimitteli ja lähti hetkeksi muualle asumaan. Kolmas kerta, kun tuli, niin vastasin: juu tämä on nyt loppu. Lähti 3 vkon päästä omaan asuntoon.

Vierailija
8/23 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap/Kiitos vertaistuesta. Tilanne ehkä eri mutta itsekin mieti että pyrin tekemään eropäätöksen sitten niin että en itse hätiköi tai kosta. Olen nyt tosiaan hakenut meille apua ja toivon että tämä auttaa joko siihen että pystymme paremmin ratkomaan ongelmia suhteessa tai sitten edes jotenkin järkevään eroon. Yhteisen lapsen takia ajattelen että on parempi edes yrittää toimia rauhallisesti. Toki voi olla että jossain kohtaa tulee se viimeinen pisara. mieskin nyt pyrkinyt edes hakemaan alustavasti apua, vielä ei valitettvasti näy toiminnassa. 

Vierailija
9/23 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään suhdetta ei ylläpidetä uhkailemalla erolla. Tuo turvattomuutta ja mitä kun lapsi nuo uhkailut kuulee.

Vierailija
10/23 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden hylkäämiskokemis miehellä? Kissa pöydälle ja puhu avoimesti asiasta hänen kanssaan. Sano ettet hyväksy erolla uhkailua, että teet jo kaikkesi parisuhteen eteen, että

miehen pitää itse ottaa vastuu elämästään.

Vierailija
11/23 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on raukkamaista pelaamista.

Erosta voidaan puhua tai suhteen jatkamisesta. Mutta senkin on oltava keskustelu.

Jos yksipuolisesti vetää erokortin pöytään heti, kun asiat ei miellytä, pakoilee sitä todellisen asian selvittämistä. Ilmeisesti tämä kuitenkin toimii, koska mies jatkaa käytöstä.

Samalla tuollainen eron ehdottelu kertoi siitä, ettei ole sitoutunut.

Mun mielestä henkilöltä menee muutenkin uskottavuus ja kunnioitukseni, jos lupaa turhia tai uhkailee tyhjällä.

Mies pitää sanansa. Tai nainen. Tai mielipuolinen. Sellainen tyhjänlässyttäjä on... no, mikä semmoinen on. Turha.

Vierailija
12/23 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni teki tuota aikoinaan äidilleni ja oli ahdistavaa lapsen mielestä, välillä toivoin kyllä että olisivat eronneetkin koska riitelivät koko ajan. Isäni on jäänyt lapsena orvoksi, luulen että siitä juontaa juurensa.

Vierailija
13/23 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuden hylkäämiskokemis miehellä? Kissa pöydälle ja puhu avoimesti asiasta hänen kanssaan. Sano ettet hyväksy erolla uhkailua, että teet jo kaikkesi parisuhteen eteen, että

miehen pitää itse ottaa vastuu elämästään.

Kiitos, hyvä neuvo. Osuit luultvasti oikeaan. Miehen äiti lähtenyt eron myötä aikanaan ja vielä sitten isä menehtynyt. Näitä ei valitettvast ole käsitellyt.

Vierailija
14/23 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot, että kun mies seuraavan kerran uhkaa erolla, niin te eroatte eikä sitä eroa peruta, vaan viedään loppuun saakka. Jos mies tämän jälkeen uhkailee, niin asia on selvä ja ero on paras vaihtoehto.

Juuri näin minäkin neuvoisin. Erosta kannattaa puhua vain silloin kun on rauhallisessa olotilassa. Kun tarkkaan puntaroiden on todennut sen olevan parempi vaihtoehto. Sitä ei paukauteta ilmoille tunnekuohussa kun suututtaa eikä pysty ajattelemaan selkeästi ja ottamaan huomioon kokonaisuutta.

Vierailija
15/23 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex piti tuota koko suhteen ajan. Jos en ollut samaa mieltä, halusin keskustella asioista tai tehdä jotain muuta tai jättäytyä pois hänen jutuistaan niin aina uhkaili erolla. Muutaman vuoden kuunneltuani otin eron. Oli yllätys ja järkytys hänelle. Tuli ihan puskista.

Vierailija
16/23 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on raukkamaista pelaamista.

Erosta voidaan puhua tai suhteen jatkamisesta. Mutta senkin on oltava keskustelu.

Jos yksipuolisesti vetää erokortin pöytään heti, kun asiat ei miellytä, pakoilee sitä todellisen asian selvittämistä. Ilmeisesti tämä kuitenkin toimii, koska mies jatkaa käytöstä.

Samalla tuollainen eron ehdottelu kertoi siitä, ettei ole sitoutunut.

Mun mielestä henkilöltä menee muutenkin uskottavuus ja kunnioitukseni, jos lupaa turhia tai uhkailee tyhjällä.

Mies pitää sanansa. Tai nainen. Tai mielipuolinen. Sellainen tyhjänlässyttäjä on... no, mikä semmoinen on. Turha.

ap/ Joo todella hyviä pointteja. Ja juuri tuo että mies jatkaa käytöstä. Kiitos, olen näin itsekin ajatellut mutta välillä sitä lyö päätä seinään.  

Vierailija
17/23 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei miehellä ole muutakaan keinoa jos nainen riitelee epäreilusti. Kyllähän siinä tulee mieleen , että nainen haluaa erota.

mies

Vierailija
18/23 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei miehellä ole muutakaan keinoa jos nainen riitelee epäreilusti. Kyllähän siinä tulee mieleen , että nainen haluaa erota.

mies

Mutta jos nainen rauhallisessa tilanteessa tätä kysyy ja ehdottaa myös että koitetaan löytää keinoja vuorovaikutuksen haasteisiin? Jos vaan hokee eroa mutta ei kuitenkaan eroa, eikä kuitenkaan halua yrittää muutosta on edessä aikamoinen pattitilanne. Mutta kiitos, tämäkin sai ajattelemaan.

Vierailija
19/23 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa oli uhkaus - Ei ole oikein.

Suosittelen ratkaisemaan asian psykologin / terapeutin kanssa.

Jos ei auta silloin tee selväksi että haet eron.

Vierailija
20/23 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm, kirjoitin tuossa ylempänä, miten ristiriita tilanteissa mies otti eron heti ehdoksi, muuten ollut hyvinkin sitoutunut. En ole tullut ajatelleeksi, että hänellä on taustalla lapsuusajan hylätyksi tuleminen äidin taholta enkä ole ymmärtänyt liittää sitä tähän. Ehkä se selittää jotain. En kuitenkaan ole hänen terapeuttinsa enkä pysty hänen traumojaan parantamaan eikä se mun tehtävä olekaan. Ammattiapua hän ei ikinä suostuisi hakemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme