Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkojen pitäisi olla suuremmat!

Vierailija
04.01.2014 |

Ei ole mitään järkeä, että palkasta ei jää mitään jäljelle pakollisten laskujen jälkeen. Työnteosta pitäisi olla kunnolla hyötyä. Kun ihmisillä olisi rahaa kuluttaa, tulisi yrittäjillekin enemmän töitä. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu alasta. On raskaita töitä joista saa vain känsät käsiinsä, ja on töitä, joissa maksetaan isompaa palkkaa kuin kukaan tarvitsee elääkseen.

Vierailija
2/9 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kelpaisi! Nimimerkillä: 8h päivässä raskasta, yhteiskunnalle välttämätöntä työtä 1800e/kk palkalla. Uupuneena sänkyyn kömpiessäni voin lohduttautua sillä, että vuokran jälkeen saan kaikki laskuni jotakuinkin maksettua, mutta sen jälkeen loppukuu pitääkin syödä kaurapuuroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen toimistotöissä ja ylitöitä kertyy. Ylityöt on otettava vapaana. Ylityövapaiden aikaan kertyy rästitöitä, jotka on tehtävä ylitöinä....Firmalla ei ole kuulemma varaa maksaa ylityökorvauksia. Pyysin 50€/kk palkankorotusta, ei ole kuulemma varaa. Pieni firma, omistajan vuositulo vuonna 2012 167000€. Se mun palkankorotus olisi tehnyt sivukuluineen 800€ loven hänen tuloihinsa, mutta kun ei ole varaa...

Vierailija
4/9 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen toimistotöissä ja ylitöitä kertyy. Ylityöt on otettava vapaana. Ylityövapaiden aikaan kertyy rästitöitä, jotka on tehtävä ylitöinä....Firmalla ei ole kuulemma varaa maksaa ylityökorvauksia. Pyysin 50€/kk palkankorotusta, ei ole kuulemma varaa. Pieni firma, omistajan vuositulo vuonna 2012 167000€. Se mun palkankorotus olisi tehnyt sivukuluineen 800€ loven hänen tuloihinsa, mutta kun ei ole varaa...

Vierailija
5/9 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin alkaa olemaan sitä eräänlaista köyhyyttä. Ollaan töissä elääkseen, mutta mitään muuta positiivista ei sitten työstä jää - kuten säästötilin kartuttaminen.

PK-seutu on palkkakehityksestä automaattisesti jäljessä enkä ihmettele, kun virolaiset tulevat tekemään sitä työtä sillä palkalla, jossa suomalainen kokopäiväisesti Suomessa asuva ei kykene sillä palkalla elättämään muuta kuin ehkä itsensä.

Vierailija
6/9 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mulle jää täypäiväisestä duunista, jossa rutkasti myös vastuuta (mm. tulosvastuu, hävikki pitäisi minimoida) ja lisäksi työ on fyysisesti vaativaa ja erittäin nopea tempoista, käteen alle 1600€.. Ei paljon naurata. Jos tienaisin edes sen mitä tienasin edellisessä työssäni n. 2000€ käteen, niin mulle jäisi ainakin 500€/kk ihan vaan tuhlattavaksi..

Vierailija
7/9 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai pk- seutu jäljessä... Keski-Suomessa on järkiään alle 2000€:n palkkoja.. 

Vierailija
8/9 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi juu, kyllä nettotuloihin minäkin tarvitsisin välttämättä sen 500 euroa lisää, mutta...olen yksityisellä töissä, ja jos hän maksaisi minulle ja työtovereilleni sen verran lisää, hintoja pitäisi nostaa radikaalisti ja sitten tulisi työttömyys...

Vierailija
9/9 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö palkan olla enemmän kuin mitä itse tuotatte työnantajalle? Itsellä kiitollinen tilanne, kun tiedän, että tienaan palkkani ja paikkani kulut. Moni palkankorotusta vaativa tienaa niukin naukin edes oman nykyisen palkkansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä