Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi pakotettiin juomaan maitoa

Vierailija
04.01.2014 |

Lapsi 6v oli eskarissa pakotettu juomaan maitoa! 
Meillä on aina ollut tiukka linja - Ei limua, ei mehua, ei maitoa, vaan vettä. Vain harvoin saatetaan ostaa esim. sokeritonta ja maidotonta suklaata. 

Sitten eskarissa sanottiin, että lapsi oli kieltäytynyt maidosta, kun hänet hain. 

Tyrmistyin toki. Lapselle oli laitettu maidot mukiin, ja pakotettu hänet se juomaan... Olen selittänyt useasti kantamme, ettemme käytä maitotuotteita ollenkaan. Nyt lapsi kuitenkin oli pakotettu juomaan tuota tököttiä. 

Mitä pitäisi tehdä? :( Lapsi oli kotiin tullessa aika hysteerinen ja itkee vain sängyssä vaikka lohdutan...

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 19:49"]

Minä en ole uskaltanut ostaa raakamaitoa enkä mitään luomua sen jälkeen, kun sain luomujauhoista keittiöni täyteen vaikeasti häädettäviä syöpäläisiä. Mieleen tuli, että vissiin niitä säilytysaineita käytetään ja pastörointeja tehdään ihan syystä... EHEC-bakteerin satunnaista ilmenemistä raakamaidossa esim. ei voida välttää ja se aiheuttaa lapsille tappavan munuaisinfektion. Lisäksi listeriaa, salmonellaa, kampylobakteeria... juu: vain myrkytettyä ja teollista minulle nykyään.

[/quote]

EHEC-bakteeria saa ihan niistä peruselintarvikkeistakin. Usassa kannattaa olla varuillaan, sillä naudan lihassa on suhteellisen usein EHECciä, eikä tod. ole mitään luomulihaa. Minä syön mielummin prosessoimatonta, mahdollisimman vähän lisäainepitoista, tuoretta ruokaa. Lisäaineet, sokerittomuus ja rasvattomuus meinas aiheuttaa minulle autoimmuunisairauden.

[/quote]

Ei muuta kuin lehmänkantturasta koivesta kii ja hampaat isket siihen, jos oikeen tuoretta haluat.

Vierailija
62/108 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 20:07"]

Juu niinpä sitä mullekki sanottiin. "Maista vähän" ja seuraavaksi sanottiin että noniin söit noin paljon, syöt loputkin.

[/quote]Tuo on epäreilua. Meillä ei tehdä noin, maistaminen tosiaan aina riittää! Joskus vain huolettaa sellaiset lapset, jotka eivät koskaan syö mitään. Ilmoittavat jokaisesta ruoasta veitsenkärjellisen jälkeen, että "maistettu". Kasvavat pelkällä maidolla ja näkkileivällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun allergioista paasaavat niitä oikeasti kohtaamattomat. Niin kauan kun minulla on ollut lapsia, on sanottu, että ruoka-ainetta voi antaa oireiden rajoissa. Mutta kukaan ei katsele öisin vatsaansa itkevää lasta, kun sille on annettu rukaa mikä ei käy. Tosiaan minun iloisesta reippaasta lapsesta saa maidolla kitisevän, väsyneet ilottoman raivopään. Tekee sillai kitumalla kuolemaa. Altistus silloin tällöin ei haittaa, muuta kuin pari päivää. En kuitenkaan halua, että ne sattuu vaikka silloin kun tärkeä juhlapäivä edessä tms. Kyllä allergisten lastenkin vanhemmat ovat ihan normaali älyisiä. He tietävät mikä on lapselle ja perheelle parasta. Miksi lapsi ei saa vettä päiväkodissa, vaan on pakko juoda maitoa?? En edelleenkään ymmärrä.

Vierailija
64/108 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsella saa olla muutama inhokkiruoka, joita ei tarvitse syödä. Ei kukaan maailmassa syö kaikkea. Itse en tykkää oliiveista, en väkevistä alkoholijuomista enkä tonnikalasta. En niitä syö, en edes kohteliaisuudesta. 

Vierailija
65/108 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en oikein uskonut maitoallergioihin tai muihinkaan allergioihin ennen kuin oma lapsi osoittautui todella allergiseksi. Noh, elämä opettaa. Hän on muuten nyt jo toisella luokalla koulussa, eikä vielä ole tarvinnut esittää todistusta maitoallergiasta ja silti on aina saanut maidotonta ruokaa niin koulussa, eskarissa kuin päiväkodillakin. Toki Kelan vammaistukea varten aikanaan testattiin (3-vuotiaana), mutta sen jälkeen ei ole kukaan papereita kysellyt. Itse ollaan joskus kotona kokeiltu maitoa, mutta pienestäkin määrästä tulee paha ihottuma ja ummetus. Hyvin on lapsi silti kasvanut. Harrastaa aktiivisesti liikuntaa ja pahoja kolhuja on tullut, mutta onneksi ei ole koskaan luita katkennut.

Vierailija
66/108 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän allergiat, mutta aika outoja olette, jos ette maitotuotteita anna lapselle.

Vierailija
67/108 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette anna maitoa lapselle? Kai turvaatte kalsiumin ja proteiinin riittävän saannin jollakin muulla tavalla?

Vierailija
68/108 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei maitoa? Saako lapsi muita maitotuotteita? Onko kyse rahasta? Onhan maito hintavaa.

Vierailija
69/108 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette anna maitotuotteita lapselle?

Vierailija
70/108 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onnistuu kyläilyt kavereille yksin? laitatteko omat eväät, kiellättekö syömästä mitään kaverilla vai laitatteko mukaan ruokailuohjeet? 

Kavereilla varmasti syödään herkkuja ja juodaan limuja, joten vaikeaa tulee olemaan jatkosa kontrolloida lapsen syömisiä.

Vierailija
71/108 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella epäiltiin eskarin aikana maitoallergiaa. Kerroin asiasta eskarissa, sanoin, että lääkäri käski jättää maidon pois ruokavaliosta ja että annetaan lapselle kalkkitabletteja. Syksyllä jo eskarin loputtua, lapsen ollessa koulussa, selvisi, että lapsi oli pakotettu juomaan maitoa koko sen ajan. Mä olin tyhmänä luullut, että ei pakoteta. Kaikista "hauskinta" tässä on se, että lapsella todettiin maitoproteiiniallergia eli se maitolasillinenkin päivässä teki tosi pahaa lapselle. No, eskarintädeille oli tärkeää päästä käyttämään valtaa tässäkin asiassa.

Vierailija
72/108 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitohan on aivan turha elintarvike. Se on tarkoitettu vasikoille. Kalsiumia ja proteiinia saa muualtakin. (En ole ap)

Vierailija
73/108 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:03"]

Maitohan on aivan turha elintarvike. Se on tarkoitettu vasikoille. Kalsiumia ja proteiinia saa muualtakin. (En ole ap)

[/quote]

*huutonauru*

Vierailija
74/108 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitotuotteet ovat kyllä hyvästä, mutta esimerkiksi rasvattomien maitojen (ja muutenkin rasvattomien maitotuotteiden) syöttäminen lapselle on aivan järjetöntä.

Vierailija
75/108 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Onneksi en ole päiväkodin täti. Mikä kaikki teidän perheessä ei ole kiellettyä ? Mahtaako mennä hiukka monimutkaiseksi elämä ?

Vierailija
76/108 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän kyllä jos ap:llä on joku vakaumus tai on tutkiskellut asiaa ja todennut, että heillä maitoa ei juoda. Sitä pitää päiväkodissa kunnioittaa MUTTA ei se lapsi siihen nyt kuole jos on kerran joutunut juomaan maitoa. Kannattaako siitä lapsestakaan nyt noin hysteeristä kasvattaa, että itkee tunti tolkulla kun on joutunut juomaan maitoa. Hellanlestas sentään.

Vierailija
77/108 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapselle yritettiin tehdä sama, mutta hän oksensi muutaman minuutin kuluttua kunnon kaaressa kaiken pöydälle. Pari kertaa hain  kotiin, kun soittivat, että on oksennustaudissa, mutta sitten asia selvisi. Kun taas soittivat, että lapsi oksentaa niin sanoin, että voi voi sentään, varmaan syönyt jotain sopimatonta. Väitin olevani työmatkalla 150 km päässä ja tulevani heti, kun pääsen. Hain terveen lapsen klo 15.30 ja sanoin hoitajille, että minulle on turha enää soittaa aiheuttamanne oksentelun takia.

Vierailija
78/108 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarissa ja tarhassa pitää maistaa kaikkea. Ei ole aikaa jokaisen perheen erityisiä toiveta noudattaa allergioiden lisäksi.

Vierailija
79/108 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:03"]

[/quote]

*huutonauru*

[/quote]

näistä vastauksista taas näkee, kuinka hyvin suomalaiset on "aivopesty" uskomaan, että maito on tärkeää ihmisen kasvulle ja kehitykselle. Bullshit :) sitä ei todellakaan tarvita jos kalsiumin saanti on muutoin taattu. Olen 40+ ja hyvin kasvanut aikuiseksi ilman maitoa. Maito maistuu ihan hirveän pahalle.

ne jotka ilkkuivat ap:n lasta, siis lasta, ei aikuista! Mitäs jos teidät pakotetettaisiin juomaan jotain, mitä ette yleensä juo ja joka maistuu kuvottavan pahalle? 

Vierailija
80/108 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on ilkkunut lasta?