Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hs luokkatesti-sivuilla vähäosaisten naisten sanotaan harrastavan pyöräilyä

Vierailija
04.01.2014 |

Ovatko erilaisissa pyöräily- ja triathlonkilpailuissa käyvät naiset siis vähäosaisia "heikon koulutuksen tai elämäntilanteen vuoksi säännöllisestä työelämästä syrjäytyneitä ihmisiä, joiden rahat riittävät vain aivan välttämättömään"?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa testin laatinut professori olla kuuluisasta AV-yliopistosta.

Vierailija
2/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 15:22"]

Motä järkeä tuollaista keksittyä jakoa on tehdä???

[/quote]

Saadaan kävijöitä HS:n sivulle ja lukijoita mainoksille.

Enemmän minä ihmettelen vähäosaisten naisten teatterissakäyntiä kuin pyöräilyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 12:00"]

[/quote]

Saadaan kävijöitä HS:n sivulle ja lukijoita mainoksille.

Enemmän minä ihmettelen vähäosaisten naisten teatterissakäyntiä kuin pyöräilyä.

[/quote]

Niin, vähäosaisilla on varaa parin tonnin Trekiin, mutta ei pariin teatterilippuun kuukaudessa?

Vierailija
4/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 15:20"]

Mä taas huomasin, että hyvä tulotaso, koulutustaso, puolison hyvä työpaikka, vanhempien ja ystävien hyvät ammatit jne eivät pelasta: jos olet lähihoitaja olet vähäosainen.

[/quote]

Mua myös huvitti, että olen "vähäosainen", koska olen lähihoitaja=amis. Kulttuurisesti sitten kuulemma kuulun "eliittiin". Aijai, antakaa mun kaikki kestää...

Varmaan joku työtön/pätkätyöläinen  akateemisesti koulutettu on sitten parempiosaisempaa väestöä... ;)

[/quote]

Kumma, että mulle tuli asiantuntija, vaikka korkein koulutusasteeni on ammatillinen koulutus. 

Muistelen, että kysymyksiä oli aika monta, joiden perusteella tehtiin yhteenveto, joten on turha marista että sai vähäosaisen tittelin vain vaikkapa tutkinnon tai ammatin perusteella.

Vierailija
5/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 22:50"]

Olisipa mielenkiintoista kuulla, mitä oikeasti ns.eliittiin kuuluva, esimerkiksi suuryrityksen johtaja saa tuosta testistä tulokseksi. :)

[/quote]

Tuntemani testin tehneet johtotason ihmiset saivat tuloksiksi eliittiä, asiantuntijaa ja kipuajaa. 

Vierailija
6/35 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen myyjänä ja reilusti yli 2000e kk tuloilla vähäosainen, mutta kulttuurillisesti kuulun eliittiin, koska wuhuu, matkustan ja  tykkään nikkaroida. Maailman paskin testi.

Vain eliitti matkustelee ja syrjäytyneet köyhät tienaa paritonnia. Mistä Ugandasta noi kysymykset ja määritelmät on otettu?

Vierailija
7/35 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 15:47"]

"Vähäosaiset naiset pyöräilevät ja käyvät teatterissa". Erikoista, teatterissa käynti on yleensä aika kallista.

[/quote]

Tuota kun on tutkittu, vähäosaiset kesäteatterissa käyvät naiset on vastanneet käyvänsä teatterissa..

Vierailija
8/35 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sillä saadaan kuolevan lehden sivuille trafiikkia ja akat kaakattaa tästä vielä juhannuksenakin

Vierailija
9/35 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 18:40"]

[/quote]

Sillä saadaan kuolevan lehden sivuille trafiikkia ja akat kaakattaa tästä vielä juhannuksenakin

[/quote]

Voisin lyödä vetoa, että Joni, rekkakuski, joka istuu illat Nesteellä sielunveljiensä kanssa, polttaa tupakkaa, ruokailutottumukset käsittävät makkaran, lihapullat ja roskaruoan ja lehdenlukutottumukset rajautuvat Seiskaan, saa testistä vastaukseksi kuuluvansa eliittiin. :D

Vierailija
10/35 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 18:40"]

[/quote]

[/quote]

Voisin lyödä vetoa, että Joni, rekkakuski, joka istuu illat Nesteellä sielunveljiensä kanssa, polttaa tupakkaa, ruokailutottumukset käsittävät makkaran, lihapullat ja roskaruoan ja lehdenlukutottumukset rajautuvat Seiskaan, saa testistä vastaukseksi kuuluvansa eliittiin. :D

Vierailija
11/35 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut luokiteltiin testissä eliittiin, vaikka harrastankin aktiivisesti pyöräilyä. Mulla tosin pyöräily nimenomaan tarkoittaa pyöräilytapahtumia, pyöräilymatkoja ja kalliita pyöriä eri käyttötarkoituksiin. 

Ehkei nyt ihan oikeasti tällaisiin höpöhöpötesteihin kannata uskoa. Eliittiin minut nosti ympäristö, harrastukset ja tulot. Muuten koen olevani ihan perusduunari pyörineni.

Vierailija
12/35 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alkoi näiden arvioiden jälkeen kiinnostaa, kuka on tämänkin hölynpölyn takana ja katso kummaa - löytyy professori-ihminen yhteiskuntatieteiden alata, Jani Erola, joka on ilmeisesti tehnyt väikkärinsäkin jostain vastaavasta luokittelumenetelmästä. Se taas on kopsattu suoraan jostain brittiläisestä tutkimuksesta. Englantilaisen yhteiskunnan luokkarakenteilla on pitkät perinteet - en tiedä, kuinka hyvin sellainen sopii siirrettäväksi yksyhteen kuvaamaan taustoiltaan ja historialtaan hyvin erilaisen maan yhteiskunnallisia ilmiöitä.

Joku kyseli, mitä tällainen testi hyödyttää? No tavallaan näen sen tekijänä, joka pyrkii vahvistamaan uskoa ja näkemystä yhteiskunnasta luokkayhteiskuntana. Eli ihan viaton se ei suinkaan ole.

Vierailija
13/35 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas huomasin, että hyvä tulotaso, koulutustaso, puolison hyvä työpaikka, vanhempien ja ystävien hyvät ammatit jne eivät pelasta: jos olet lähihoitaja olet vähäosainen.

[/quote]

Mua myös huvitti, että olen "vähäosainen", koska olen lähihoitaja=amis. Kulttuurisesti sitten kuulemma kuulun "eliittiin". Aijai, antakaa mun kaikki kestää...

Varmaan joku työtön/pätkätyöläinen  akateemisesti koulutettu on sitten parempiosaisempaa väestöä... ;)

Vierailija
14/35 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulun myös testin mukaan vähäosaisiin, kulttuurisesti eliittiin. Täysin ristiriitaiset lausunnot näistä ryhmistä, vähäosaisena minun pitäisi olla yksinäinen, mutta kulttuuriseen eliittiin kuuluvana minulla pitäisi olla paljon hyväosaisia ystäviä ja luen sanoma- ja verkkolehtiä. Vähäosaisena taas kuvauksen mukaan luen iltapäivälehtiä.

Ai mitä skeidaa. 

Vierailija
15/35 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 20:59"]

Mä kuulun myös testin mukaan vähäosaisiin, kulttuurisesti eliittiin. Täysin ristiriitaiset lausunnot näistä ryhmistä, vähäosaisena minun pitäisi olla yksinäinen, mutta kulttuuriseen eliittiin kuuluvana minulla pitäisi olla paljon hyväosaisia ystäviä ja luen sanoma- ja verkkolehtiä. Vähäosaisena taas kuvauksen mukaan luen iltapäivälehtiä.

Ai mitä skeidaa. 

[/quote]

Sä olet ymmärtänyt osittain väärin. Nuo linkistä löytyvät kuvaukset on stereotypioita, eli sosioekonomisesti eliittiin kuuluvan oletetaan kuuluvan myös kulttuurisesti eliittiin ja elävän muutenkin tietyllä tavalla. Siltä pohjalta kirjoitettu nuo eri luokkien kuvaukset.

Vierailija
16/35 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa mielenkiintoista kuulla, mitä oikeasti ns.eliittiin kuuluva, esimerkiksi suuryrityksen johtaja saa tuosta testistä tulokseksi. :)

Vierailija
17/35 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 15:18"]

Juu, siellä ne ressukat kisaa Alexander Stubbin kanssa ja häviää joka kerta.

[/quote]

Kyllä ne kuule Helkamoilla ja Tuntureilla haastaa Stubbia. Et ole itse näköjään käynyt koskaan edes katsomassa?

[/quote]

Asuna tuulipuku Tarjoustalosta ja Nike-lenkkarit Cittarista.

[/quote]

Niin mutta oikeasti vähäosaisuus paljastuu siinä, että pyöräillessään miettivät miten seuraavissa F1-kisoissa käy.

Vierailija
18/35 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19/35 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, siellä ne ressukat kisaa Alexander Stubbin kanssa ja häviää joka kerta.

Vierailija
20/35 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis sillä ihmettelee, kun tiedän pari miestä, jotka harrastaa pyöräilyä ja käyvät tapahtumissa. Työskentelevät esimiehinä. Kuvaussivulla vähäosaisten mesten taas sanotaan olevan harrastamattomia.

Eli pyöräilyä harrastavat huono-osaiset naiset ja hyväosaiset mieeht?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi