Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15v ei tullut kotiin yöksi

Vierailija
11.10.2020 |

Onko kellään kokemusta siitä, että teini ei tule kotiin yöksi? Kerta on ensimmäinen ja puhelin kiinni. Onko ideoita mitä pitäisi tehdä? Soitin poliisille 6 aamulla ja sanoivat, että eivät voi tehdä vielä mitään jos ei ole epäilyä hengenvaarasta.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ollut ryyppäämässä, pilveä polttelemassa ja nussimassa. Kohta kömpii kotiin. Laita sille jotain hyvää mättöä, nälkä sillä on kumminkin.

Vierailija
42/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että huoli suuri. Minulla ainakin on jos en saa lasta kiinni, eikä sitten saa nukutuksi. Ikä kuitenkin jo 17v. Aina on kuitenkin laittanut tekstarin. Mutta jos en saisi kiinni, niin laittasin viestiä kaikille kavereille ketä tiedän ja kyselisin. Yleensä ainakin joku tietää jonkun ketä tietää.

Sama tilanne. Pari kertaa hänellä akku loppunut ja oli inhottava fiilis, kun ei vastannut viesteihin. Ahdistavaa oli odotella, mutta yritin muistella omaa nuoruuttani. Silloin ei edes ollut kännyköitä joilla ilmoitella, et nyt on kivaa ja saattaa mennä hieman myöhempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kaikki kaverit läpi. Aloita lähimmäistä, he yleensä tietävät toistensa menot. Kannattaa tehdä selvät säännöt teinin kanssa. Toi että puhelin on kiinni on todella huolestuttavaa. Sinulla on täysi oikeus olla huolestunut ja vihainen. Mutta vastaisuudessa kannattaa säännöt sopia jos vielä että ole niin tehnyt. On nuorelle turvallisempaa ja tietää että hänestä välitetään.

Vierailija
44/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että huoli suuri. Minulla ainakin on jos en saa lasta kiinni, eikä sitten saa nukutuksi. Ikä kuitenkin jo 17v. Aina on kuitenkin laittanut tekstarin. Mutta jos en saisi kiinni, niin laittasin viestiä kaikille kavereille ketä tiedän ja kyselisin. Yleensä ainakin joku tietää jonkun ketä tietää.

Mä olin ton ikäisenä jo reissannut yksin ulkomailla ja muuttanut pois kotoa. Jestas teitä helikoptereita 😂

Vierailija
45/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh,vähä sidukkaa Alin ja Hassanin + kumppaneiden kans.

Vierailija
46/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne ap? Ymmärrän hyvin että on aivan äärimmäisen ahdistavaa. Muistan aikanaan huolestuneeni puolikuoliaaksi jo kun teini oli sovitusta reilusti myöhässä. Yötä ei ollut pois koskaan ilmoittamatta, olisin varmaan seonnut huolesta. Toivotaan nyt että on ollut vain kivaa ja ilmoittaminen jäänyt, se kuitenkin on todennäköisintä.

Vierailija
47/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin ton ikäisenä jo reissannut yksin ulkomailla ja muuttanut pois kotoa. Jestas teitä helikoptereita 😂

Tuolla ei ole mitään helikopteriuden kanssa tekemistä. Jo peruskäytöstapoihin kuuluu, että saman katon alla asuvat ilmoittavat toisilleen menoistaan. Omat lapseni ovat reissanneet ulkomailla monet kerrat ilman aikuisia, siitä huolimatta laitan viestiä lähimmille ystäville, jos ovat tiellä tietämättöminä . Se viesti "mennään jatkoille" ei ole suuri ponnistus, mutta sallii vanhemmille normaalit yöunet.

Vierailija
48/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tietysti tähän aikaan jossain kaverilla nukkumassa ja heräilee kaikessa rauhassa hitaaasti eikä pidä kiirettä kotiin ja luultavasti on akkukin puhelimesta loppu.. Ei auta kun odottaa jos soittaisi kaverin puhelimesta tai ilmestyisi joskus kotiin..

Vierailija
49/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tietysti tähän aikaan jossain kaverilla nukkumassa ja heräilee kaikessa rauhassa hitaaasti eikä pidä kiirettä kotiin ja luultavasti on akkukin puhelimesta loppu.. Ei auta kun odottaa jos soittaisi kaverin puhelimesta tai ilmestyisi joskus kotiin..

Joo jäädään odottelemaan miten dramaattisen lopun tämä trollaus saa.

Vierailija
50/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huolehdi, Ilkka pitää hänestä kyllä huolta.

Vierailija
51/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin olin minäkin muuttanut jo tuon ikäisenä pois, mutta ei se silti poista huolta näin itse vanhempana. Ja monesti vielä riippuu millainen lapsi on kyseessä. Jos on aina ilmoittanut ja sitten ei ilmoitakaan, on huoli suuri. Ja juuri se, että niin kauan kun asutaan saman katon alla, pitää jonkinmoiset pelisäännöt olla. Juuri kuulin, että oman lapseni kaverit ovat alkaneet saada ajokortteja, joten ovat kuulemma iltaisin/öisin ajelemassa. Kyllä mua huolestuttaa kun uutisista saa koko ajan lukea kolareista yms. En kuitenkaan ala 17v kieltämään menemästä ulos tai elämästä nuoruutta. Oma lapsi on kuitenkin oma lapsi ❤️ Sulla ei taida olla lapsia, koska jokainen vanhempi huolestuu ap:n tilanteessa.

Vierailija
52/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita uudestaan poliisille. Alaikäinen, 15-vuotias, ei voi noin vaan "kadota". Vai onko tämmöisiä taipumuksia ollut aikaisemmin? Oma lapseni on 15, loppuvuodesta 16, ja todellakin olisin kuolla huolesta, jos ei tulisi kotiin. Tosin en mene nukkumaan ennen kuin kotiutuu. Viime yönäkin laitoin viestiä puoli yksi, että alas hippeöidä kotia päin, kun olen väsynyt ja haluan nukkumaan. Yleensä tulee kyllä noin klo 24. Liikkuu mopoautolla ja kaverinsa oli vielä tulossa yökylään. Jos lähtee noin klo 16, niin kyselen kyllä illan aikana, missä on ja kenen kanssa. Mitenkään en voi olla tietenkään varma, mutta toisaalta on tosi avoin ja monesti se porukka (jonka kanssa kertoo olevansa) tulee käymään meilläkin illan aikana, kun ulkona on kylmä ja eivät viitsi tappaa koko iltaa jossain ABC:lla. Meille on teinit aina tervetulleita, meillä saa hengata aina puoleenyöhön viikonloppuna, kun eivät pidä niin kovaa meteliä, että pikkusisarus herää. Kaveripiirissä tuntuu olevan niin, että mitä vanhemmat vanhemmat ja koulutetummat, sitä varmemmin niissä kodeissa saa teinilauma pörrätä iltamyöhään. Juttelin juuri yhden isän kanssa, että parempi näin kuin jossain kaupungilla. Ovatpa ainakin silmien alla ja samalla tulee tutustuttua porukoihin, joissa pyörii.

Vierailija
53/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen juttu. Juotu vähän sidukkaa ja jääty kaverin luo yöksi.

Vierailija
54/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teini tullut kotiin?

Vierailija
55/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnittelsin jo hautajaisia tossa tilanteessa. Jos oma teinini ei tulis yöksi kotiin ilmoittamatta, niin oikeesti ei olis muuta vaihtoehtoa kuin, että hän olisi kuollut. :(

Näitä vanhempia riittää, ei minut lapset, mutta muiden kakarat.

No kuule, fakta nyt on niin juuri meidän kohdalla on niin, kuten kirjoitin. Usko pois. Kaikkien lapset eivät esim. ole perusterveitä.

Vierailija
56/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää vanhemmat, jotka eivät pysty nukkumaan, ennen kuin teini on tullut kotiin. Kuulostaa elämä niin vaikeelta. Itse en ainakaan murehdi asioista joihin en pysty vaikuttamaan.

Vierailija
57/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotikasvatus mennyt pieleen...

Äitilläs meni

Vierailija
58/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostari huumeet miehet kamerat.

Vierailija
59/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne, ap?

Vierailija
60/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai osaat jäljittää, mitä puhelimen GPS näyttää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän