Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15v ei tullut kotiin yöksi

Vierailija
11.10.2020 |

Onko kellään kokemusta siitä, että teini ei tule kotiin yöksi? Kerta on ensimmäinen ja puhelin kiinni. Onko ideoita mitä pitäisi tehdä? Soitin poliisille 6 aamulla ja sanoivat, että eivät voi tehdä vielä mitään jos ei ole epäilyä hengenvaarasta.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä keskisuuressa kaupungissa on jo kotibileitä ton ikäisillä, missä on myös huumeita. Juuri jäi kiinni eräs tuttu teini huumeista bileissä. Älä ole liian sinisilmäinen. Tämäkin teini on ns. ihan tavallinen.

Vierailija
22/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha sitä on alkaa meuhkaamaan ja soittelemaan koko kylää läpi. Kyllä se sieltä tulee. Ja puhutte sitten siitä, että aina voi tulla kotiin vaikka olisi tehnyt jotain väärää, esim juonut itsensä humalaan ja pitää ilmoittaan, mutta älä uhriudu miten huolissasi sinä olit. Nyt ei ole kyse sinusta.

Niin, tai sitten se on kuolemassa sairaalassa ja vanhemmat menettävät viimeisen mahdollisuuden hyvästellä. 

Eikä viranomaiset olisi ilmoittaneet mitään vanhemmille, eikä kaverit? Älkää nyt jaksako heittäytyä noin dramaattiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha sitä on alkaa meuhkaamaan ja soittelemaan koko kylää läpi. Kyllä se sieltä tulee. Ja puhutte sitten siitä, että aina voi tulla kotiin vaikka olisi tehnyt jotain väärää, esim juonut itsensä humalaan ja pitää ilmoittaan, mutta älä uhriudu miten huolissasi sinä olit. Nyt ei ole kyse sinusta.

Olen kanssasi eri mieltä. Minua itseäni ainakin esti nuorena tekemästä tyhmyyksiä tieto siitä, että vanhempani olisivat huolissaan ja pettyneitä. Meillä oli hyvä suhde, enkä halunnut tuottaa surua rakastamilleni ihmisille sillä, etten ilmoittaisi missä olen ja kenen kanssa.

Välittäminen pitää osata osoittaa muulla tavalla kuin itsensä uhrin asemaan asettamalla.

Vierailija
24/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että huoli suuri. Minulla ainakin on jos en saa lasta kiinni, eikä sitten saa nukutuksi. Ikä kuitenkin jo 17v. Aina on kuitenkin laittanut tekstarin. Mutta jos en saisi kiinni, niin laittasin viestiä kaikille kavereille ketä tiedän ja kyselisin. Yleensä ainakin joku tietää jonkun ketä tietää.

Vierailija
25/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan kotikasvatus mennyt pieleen.

Kaupan kassathan nykyisin lapset kasvattavat.

Nähty on! Vanhemmat puuhaa omia juttujaan.

Vierailija
26/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sääntönä 17-vuotiaalle, että klo 22 oltava kotona lauantaina tai minä tai mies lähdetään sinne minne oli ilmoittanut menevänsä. Sen lisäksi sunnuntai ilman puhelinta tai läppäriä, jos rikkoo tätä sääntöä. Kyllä ne sitten oppii.

Vierailija
27/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sääntönä 17-vuotiaalle, että klo 22 oltava kotona lauantaina tai minä tai mies lähdetään sinne minne oli ilmoittanut menevänsä. Sen lisäksi sunnuntai ilman puhelinta tai läppäriä, jos rikkoo tätä sääntöä. Kyllä ne sitten oppii.

Huolestuttavaa, että tuon ikäistä pitää vielä kasvattaa ja rangaista.

Vierailija
28/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tai sitten se on kuolemassa sairaalassa ja vanhemmat menettävät viimeisen mahdollisuuden hyvästellä. 

Hohhoijaa

Samanlainen aamu oli myös Raisa Räsäsen vanhemmilla 17.10.99.

Vierailija
29/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko löytyi?

Vierailija
30/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, joko tuli kotiin tai otitko kavereihin yhteyttä?

Vierailija
31/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on kaikki hyvin ja oli vain teinin typerä ajattelematon päähänpisto. Saattoi ottaa alkoa liikaa ja sammunut jonnekin kaverin sohvalle, jossa vanhemmat pois kotoa.

Vierailija
32/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa

Samanlainen aamu oli myös Raisa Räsäsen vanhemmilla 17.10.99.

Tavattoman monella vanhemmalla on tänäänkin samanlainen aamu kuin aloittajalla.

Vierailija
33/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan kotikasvatus mennyt pieleen.

Kaupan kassathan nykyisin lapset kasvattavat.

Nähty on! Vanhemmat puuhaa omia juttujaan.

Jaah, minä olin teini 2000-luvun alussa ja vanhempani olivat TODELLA tiukkoja eivätkä sietäneet yhtään niskottelua. Niin vain rangaistuksen uhallakin pari kertaa kävi niin, että tuli örvellettyä alkon kanssa enkä päässyt sovittuun aikaan kotiin. Ihan kelpo aikuinen minusta kuitenkin tuli ja opiskeltua tuli kiitettävästi.

Vierailija
34/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista. Vuosi täysi-ikäisyyteen. Minulla on täysin alkoholista kieltäytyvä lapsi, joka viettää kyllä poikaystävällään viikonloput. Viestitellään jatkuvasti. Ennemmin olisin huolissani, jos pitäisi tuon ikäiselle vielä lyödä kovia rajoja ja lukea lakia.

Vierailija
35/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista. Vuosi täysi-ikäisyyteen. Minulla on täysin alkoholista kieltäytyvä lapsi, joka viettää kyllä poikaystävällään viikonloput. Viestitellään jatkuvasti. Ennemmin olisin huolissani, jos pitäisi tuon ikäiselle vielä lyödä kovia rajoja ja lukea lakia.

Tämä. Viisitoistavuotias nyt voi vielä hölmöillä, mutta minullakin on yliopistoon ekstrakursseilla tähtäävä 17-vuotias, joka ei totta tosiaan enää sekoile.

Vierailija
36/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelsin jo hautajaisia tossa tilanteessa. Jos oma teinini ei tulis yöksi kotiin ilmoittamatta, niin oikeesti ei olis muuta vaihtoehtoa kuin, että hän olisi kuollut. :(

Vierailija
37/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä täällä keskisuuressa kaupungissa on jo kotibileitä ton ikäisillä, missä on myös huumeita. Juuri jäi kiinni eräs tuttu teini huumeista bileissä. Älä ole liian sinisilmäinen. Tämäkin teini on ns. ihan tavallinen.

Tuollaisissa porukoissa pyörii niitä alle 10 vuotiaitakin. Esim pilvenpoltto on paljon yleisempää mitä vanhemmat luulee.

Vierailija
38/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnittelsin jo hautajaisia tossa tilanteessa. Jos oma teinini ei tulis yöksi kotiin ilmoittamatta, niin oikeesti ei olis muuta vaihtoehtoa kuin, että hän olisi kuollut. :(

Toivottavasti on p*ska läppä.

Vierailija
39/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne fiksutkin teinit hölmöilee ja lapsellista kuvitella olevansa jossain erikoisessa asemassa, että se oma lapsi olisi muita parempi. Hymiöitä.

Vierailija
40/64 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä vanhempia riittää, ei minut lapset, mutta muiden kakarat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme