Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienituloisen väen muotijuttuja, joita ei hyvätuloisilla näe?

Vierailija
11.10.2020 |

Minä aloitan: tramp stamp ja tribaalitatuoinnit.

Kommentit (791)

Vierailija
741/791 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on pakko lähteä tähän... Vähävaraiset nolaa itsensä huonolla väripaletilla, kaikkea sekaisin ja kirkuen, hyvätuloiset ei uskalla tehdä mitään persoonallista. Siinä se.

Hyvätuloisia ei yleensäkään kiinnosta vetää jatkuvasti huomiota itseensä, siinä se.

Vierailija
742/791 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä siis tuo aikaisempi 50t/vuosi tienaava. En todellakaan tiennyt olevani keskituloinen😀 Olen kuullut, että keskipalkka Suomessa ois jotain 2600/kk, eli yli 57t/v...

Otapa laskin käteen, kun tuo päässälasku ei näytä olevan sun vahvin puolesi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/791 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpinäkyviksi kuluneet legginsit feikkicrocsien ja eläintenkarvan peittämän hupparin kanssa, naisilla lisäksi kulahtanut narutoppi jonka tarkoitus esitellä tatuoituja rintoja. Miehillä kalju ja parta,naisilla siniset hiukset ja sivusiili.

Vierailija
744/791 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Minna Parikan kengät ovat tyylittömiä ja rumia. Katsokaa, kun mulla on rahaa pupukorvakenkiin. Ja niitä ei köyhillä ole varaa ostaa. Moni köyhä mustilla avokkaillaan on siis paljon tyylikkäämpi. 👍

Mä taas niin tykkään pupukorvista! 

Vierailija
745/791 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko mä sanoin kalevalakorut?

Erityisesti nyt kun ne on profiloituneet seksistisiksi alemman sosiaaliluokan koruiksi.

Ihan mielenkiinnosta kysyn eli mistä voin lukea tälläisen faktan?

Vai viittaatko nyt pääministerin Kalevalan vintage-koruihin liittyvää keskustelua?

No nythän kävi niin, että niiden korujen status ja arvo laski entisestään kun ne politisoitui vähän negatiivisesti. Niitä ei kehtaa käyttää sellaiset, jotka ei ole demareita tai ei niin marinista tykkää.

Toivottavasti kukaan ei ota tän ketjun kalevalakeskustelua tosissaan 😅

Vierailija
746/791 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revolution race housut

Vierailija
747/791 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mainita. Eli huonolaatuinen nahka pinnoitetaan muovilla. Nahka jää sinne muovipinnan alle. Olen nahka-alalla töissä. Lisäksi MK käyttää joissain laukuissa PVC-pinnoitettua nahkaa. PVC on todella haitallista ympäristölle. Ostakaa kunnollusia laukkuja, jotka ovat genuine leather.

Et muuten tasan tarkkaan ole nahka-alalla töissä. Mistäkö tiedän? Googlaa termi Genuine leather. Tiedän, se on hämäävä laatuluokitus, jos ei satu tuntemaan alaa. 

Vierailija
748/791 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.instagram.com/p/CF6VzkEgdEf/?igshid=w82rjp8pwugw

Tähän kuvaan liittyen. Hyvätuloisilla on harvemmin näin. Yleensä hyvätuloisissa perheissä vanhemmat ovat ammateissa, joissa vaaditaan siistiä pukeutumista ja tyyli yleensä näkyy myös vapaa-ajalla. Lapset taas ovat näissä perheissä (ainakin meidän lähipiirissä) pukeutuneet ainakin kouluun/päiväkotiin sen oman tyylinsä mukaisesti, mikä on sitten milloin mitäkin. Juhlissa sitten kaikki ovat siististi ja tyylikkäästi pukeutuneita. (Teineistä en sano mitään, niitä ei ole lähipiirissä).

Pienituloiset taas kehtaavat tuoda lapsensa niissä merkkitrikoissa juhliinkin, kun ajattelevat 40€ mekon olevan automaattisesti tyylikäs, kun on kallis. Muutenkin varsinkin instagramissa näkee paljon onpa tyylikäs-kommentteja, kun lapsi on puettu merkkitrikooseen ja sille on

Vastaisuuden varalle, että kokeile vaatteen vuokraamista.

Vierailija
749/791 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.instagram.com/p/CF6VzkEgdEf/?igshid=w82rjp8pwugw

Tähän kuvaan liittyen. Hyvätuloisilla on harvemmin näin. Yleensä hyvätuloisissa perheissä vanhemmat ovat ammateissa, joissa vaaditaan siistiä pukeutumista ja tyyli yleensä näkyy myös vapaa-ajalla. Lapset taas ovat näissä perheissä (ainakin meidän lähipiirissä) pukeutuneet ainakin kouluun/päiväkotiin sen oman tyylinsä mukaisesti, mikä on sitten milloin mitäkin. Juhlissa sitten kaikki ovat siististi ja tyylikkäästi pukeutuneita. (Teineistä en sano mitään, niitä ei ole lähipiirissä).

Pienituloiset taas kehtaavat tuoda lapsensa niissä merkkitrikoissa juhliinkin, kun ajattelevat 40€ mekon olevan automaattisesti tyylikäs, kun on kallis. Muutenkin varsinkin instagramissa näkee paljon onpa tyylikäs-kommentteja, kun lapsi on puettu merkkitrikooseen ja sille on

Vinkki: kysy kaveripiiristä juhlavaatetta lainaan. Aina jollain löytyy sopiva. 

Vierailija
750/791 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tramp stamp ja vuositulot 62 000. (Pääseekö sillä hyvätuloisten kerhoon?) Mutta ethän sinä sitä tosiaan näe.

No, ei se nyt kieltämättä parhaita nuoruuden päätöksiä ollut.

Lääkäreillä ja kirurgeilla olen nähnyt tatuointeja. Itselläni ei ole tatuointia ja kuukausipalkkani on 2000-2600 euroa.

Vierailija
751/791 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevalakorut eivät ole halpoja. Ei niitä kovin persaukiset ostele.

Vierailija
752/791 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkuus näkyy yleensä olemuksesta aika helposti, samoin varattomuus. Vaatteiden merkillä ei ole väliä. Kun on varaa pitää huolta itsestään ja ulkonäöstään, se näkyy. Samoin se, jos siihen ei ole varaa. 

Vaatteissa näkyy mm. kankaiden laatu, muussa ulkonäössä esim. hyvin hoidettu iho ja kalliilla rahalla hankittu kampaus.

Jos on yhtään silmää asialle, on helppo erottaa katukuvasta varakas rouva, jolla on kashmir-neule, laadukasta nahkaa oleva laukku, taidokkaasti värjätty ja leikattu, luonnollisen näköinen hiustyyli, huolitellut kulmat jne. Olemus on aivan erilainen kuin vähävaraisella ihmisellä.

Tietenkään kaikki varakkaat eivät käytä rahojaan ulkonäköönsä, joten aina ei voi yleistää. Toisin päin sen sijaan voi yleistää, koska pienituloiselle varakkaan ihmisen olemuksen saavuttaminen on käytännössä mahdotonta. Huonoa laatua olevat tuotteet ja vähäinen mahdollisuus panostaa itsenä hoitamiseen näkyy aina ulospäin, jos osaa katsoa.

Vierailija
753/791 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt työssäni enimmäkseen todella varakkaita ihmisiä. Osa teistä järkyttyisi miten siellä pukeudutaan. Monesti ei uskoisi päällepäin, että ovat rikkaita. Eivät yleensä vaatteilla ja merkeillä koreile. Se on enemmän köyhien ja alemman keskiluokan juttu. 

Vierailija
754/791 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalevala -koru.

Nehän on hienoja, ei liity tulotason.

Ovat muuten niin hintavia, ettei pienituloinen niitä pysty edes ostamaan!

Ps. Hienoja kyllä ovat!

Näin eilen kierrätyskeskuksessa yhden Kalevala kaulakorun. Olisiko malli kalevankarhu. Hintalapussa koreilee 20e. Koru ei ole vättämättömyys, mutta ei hinta nyt hipoa pilviä.

Vierailija
755/791 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt työssäni enimmäkseen todella varakkaita ihmisiä. Osa teistä järkyttyisi miten siellä pukeudutaan. Monesti ei uskoisi päällepäin, että ovat rikkaita. Eivät yleensä vaatteilla ja merkeillä koreile. Se on enemmän köyhien ja alemman keskiluokan juttu. 

Sama, en erottaisi vaatetuksen perusteella, mutta olemuksesta sen erottaa. Varakkaat kävelevät yleensä rennommin itsevarmoin askelin. Osaavat ottaa oman tilan. Ovat kohteliaan etäällä, olkoon se vaikka puheenaihe tai fyysinen etäisyys eli eivät jyrää toista alleen. Puhun vanhan rahan vsrakkuudesta. Uusrikkaissa on enemmän hajontaa.

Vierailija
756/791 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polyesteri. 

Vierailija
757/791 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pienituloinen, ettei mulla ole varaa mihinkään juttuun, mistä kukaan huomaisi minun olevan pienituloinen😅

Vierailija
758/791 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakkuus näkyy yleensä olemuksesta aika helposti, samoin varattomuus. Vaatteiden merkillä ei ole väliä. Kun on varaa pitää huolta itsestään ja ulkonäöstään, se näkyy. Samoin se, jos siihen ei ole varaa. 

Vaatteissa näkyy mm. kankaiden laatu, muussa ulkonäössä esim. hyvin hoidettu iho ja kalliilla rahalla hankittu kampaus.

Jos on yhtään silmää asialle, on helppo erottaa katukuvasta varakas rouva, jolla on kashmir-neule, laadukasta nahkaa oleva laukku, taidokkaasti värjätty ja leikattu, luonnollisen näköinen hiustyyli, huolitellut kulmat jne. Olemus on aivan erilainen kuin vähävaraisella ihmisellä.

Tietenkään kaikki varakkaat eivät käytä rahojaan ulkonäköönsä, joten aina ei voi yleistää. Toisin päin sen sijaan voi yleistää, koska pienituloiselle varakkaan ihmisen olemuksen saavuttaminen on käytännössä mahdotonta. Huonoa laatua olevat tuotteet ja vähäinen mahdollisuus panostaa itsenä hoitamiseen näky

Lisäksi tuotevalinnoissa näkyy se, että henkilölle on tehty värianalyysi: ei käytä esim. talven värejä, jos on kevät. Sama pätee tietysti hiusten väriin, eli sävy on analyysin tuloksen mukainen. Myös pukeutuminen on vartalotyypin mukaista ja samoin sopusoinnussa kulloisenkin tilanteen sekä vuodenajan kanssa.

Vierailija
759/791 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalevala -koru.

Nehän on hienoja, ei liity tulotason.

Varattomuus=tyylitajuttomuus. Eli vaikka olisi hinnakas, ei se tarkoita tyylitajua

Oho. Miltäköhän tuon kommentin kirjoittaja vaikuttaa. Varallisuus ja tyylitaju tuskin korreloivat. Koko tyylitaju ylipäätään on kulttuurisidonnainen ja subjektiivinen. Mutta ihmiset kyllä tavallaan  kommunikoivat ja viestivät ulkoisella olemuksellaan vähän niin kuin kantaisivat ruusua takin rinnuksessa. Se on totta.

Vierailija
760/791 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Liimatut tekoripset jotka roikkuu pitkin poskia koska ripsienpidennyksien laitattamiseen ja huoltamiseen ei ole varaa

- Liimatut  tekokynnet,syy sama kuin yllä

-Tekonahkainen  laukku jonka pinnoitus repeilee

- Tatuoinnit joista näkee,että joku joka ei osaa piirtää eikä tatuoida, nakutellut kotisohvalla pikkurahalla

- Sätkä suussa koska sätkien polttaminen halvempaa