Pienituloisen väen muotijuttuja, joita ei hyvätuloisilla näe?
Kommentit (791)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gugguu ja papu vaatteet lapsilla
Siis pienituloisilla?
No itse ainakin olen huomannut, että nimenomaan näin yritetään peitellä sitä mitä ei olla. Eli ostetaan lapsille vähän kalliimpaa vaatetta, jotta kukaan ei osaisi aavistaa, ettei sitä rahaa oikeasti juurikaan ole.
Michael Kors-laukut ovat minusta pahempi kuin Guessin laukut. En tietty omista kumpiakaan, mutta MK-laukkuja näkee melkoisilla pirjoilla
Vierailija kirjoitti:
Michael Kors-laukut ovat minusta pahempi kuin Guessin laukut. En tietty omista kumpiakaan, mutta MK-laukkuja näkee melkoisilla pirjoilla
Pääasiassa nämä merkkilaukut ovat feikkejä
Tunnistaa hyvin kun nurkat repsottaa heti.
Kyllä kai kalliita lastenvaatteita hankitaan siksi että oma lapsi on ihana pukea niihin. Ja kyllä varakkaat hankkii niitä myös, vai pukeeko joku lapsensa marketti- ja hm-rytkyihin siksi että ei vaikuttais köyhältä? Mulla ei ole enää pieniä lapsia niin en tiedä mikä vaate on kallis ja halpa tai paras merkki. Mutta silloin kun oli pienet lapset halusin heille ihania vaatteita vaikka ihan ei ois ollut varaakaan. Nyt jo on, ja teinit saa mitä haluaa. Vaatteet on tuottaneet ihmisille mielihyvää aina.
Minä en tajua sitä, että joku pitää Adidasta kalliina merkkituotteena? Sehän on ihan halpa! Lättäjalkaiselle paras lenkkarivalinta on Adidaksen lenkkarit. Siinä on leveä lesti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai kalliita lastenvaatteita hankitaan siksi että oma lapsi on ihana pukea niihin. Ja kyllä varakkaat hankkii niitä myös, vai pukeeko joku lapsensa marketti- ja hm-rytkyihin siksi että ei vaikuttais köyhältä? Mulla ei ole enää pieniä lapsia niin en tiedä mikä vaate on kallis ja halpa tai paras merkki. Mutta silloin kun oli pienet lapset halusin heille ihania vaatteita vaikka ihan ei ois ollut varaakaan. Nyt jo on, ja teinit saa mitä haluaa. Vaatteet on tuottaneet ihmisille mielihyvää aina.
Näppituntuma että varakkaille ei ole niin suurta väliä, kunhan lapsen vaatteet on ehjät ja puhtaat. Toiset ehkä tykkää jostain merkistä ja siksi ostaa sitä, mutta ei ole tarve todistaa mitään. Lapsemme on yksityisessä koulussa ulkomailla ja väki siinä koulussa ehkä vähän paremmin toimeentulevaa, mutta ei ole mitään sellaista merkkitietoisuutta kuten vaikuttaa Suomessa olevan. Lapsemme päättää aika paljon itse vaatteistaan ja tykkää juurikin esim. Hm:stä.
Vierailija kirjoitti:
Neulatyynynaama.
Mikä tämä on? Tarkoitatko lävistyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä olisi varaa mutta puen lapset juuri niihin markettivaatteisiin. Prismassa on ihan kelvollisia vaatteita päiväkoti- ja alakouluikäisille. Kirpputorilta ostin ennen mutta nykyään en ehdi niillä kierrellä eikä isommille lapsille juuri löydy sieltä vaatetta. Ulkovaatteet ostan laadukkaita kun pohjoisessa ollaan, mutta nekin on kierrätetty lapselta toiselle. Teini haluaa jotain merkkejä ja silloin tällöin ostan, muistan toki itse miten tärkeää se oli tuossa iässä.
Jokainen käyttää rahaa omien arvojensa mukaisesti. Ei ole pakko laittaa turhuuteen vaikka olisikin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Lättäjalkaiselle paras lenkkarivalinta on Adidaksen lenkkarit. Siinä on leveä lesti.
Lättäjalkaisuudella ja leveällä lestillä ei ole mitään yhteyttä. Lättäjalka tarkoittaa ettei jalkapohjassa ole kaarta, eli koko jalkapohja osuu maahan. Leveä lesti tarkoittaa leveää jalkaterää. Kaksi täysin eri asiaa siis.
Kysyn vaan milloin tuilla elävän porukan päällä on nähty Kalevala koru?
Napapaita , capri-housut. "kultaiset" isot vitjat kaulassa ja ranteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lättäjalkaiselle paras lenkkarivalinta on Adidaksen lenkkarit. Siinä on leveä lesti.
Lättäjalkaisuudella ja leveällä lestillä ei ole mitään yhteyttä. Lättäjalka tarkoittaa ettei jalkapohjassa ole kaarta, eli koko jalkapohja osuu maahan. Leveä lesti tarkoittaa leveää jalkaterää. Kaksi täysin eri asiaa siis.
Niin ja minulla on kummatkin. so?
Mä tykkään quessin laukuista, koska ne vaan on kivoja. Tai no ei kaikki, mutta ne muutamat mitä olen hankkinut, olen hankkinut silkan kivan ulkonäön ja käytettävyyden takia. En kuitenkaan lue itseäni pienituloiseksi. Joten se siitä stereotypiasta.
Naisilla 100 metriä pitkät ripset ja kynnet, litra hajuvettä ja hirveä röökinhaju
Minulla on rakennekynnet, valkoinen tukka, välillä tekorusketuskin, adidaksen collegea ja michael korsin laukkuja. Näitä mitä tässä keskustelussa on listattu, ja olen lähtöisin ns. ”vanhan rahan” perheestä :D
Voi hyvänen aika! Kyllä on omanarvontunto hukassa. Ihmisessä on suunnaton arvo ilman rihmankiertämääkään. Ja tämä ei ole vitsi eikä kustu puhua hävyttömiä! Äly hoi älä jätä.
Terv, ite virakatun pipon omistaja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on rakennekynnet, valkoinen tukka, välillä tekorusketuskin, adidaksen collegea ja michael korsin laukkuja. Näitä mitä tässä keskustelussa on listattu, ja olen lähtöisin ns. ”vanhan rahan” perheestä :D
Jos olisin vanhan rahan perheestä alkaisin pukeutua ketjussa mainitulla tavalla ihan piruuttani.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisessa "paremmassa" perheessä täytyy aina olla yksi höpsähtänyt täti, yksi kaksimielisiä vitsejä laukova setä sekä yksi musta lammas. Ainoastaan mustaa lammasta hävetään 🙄
Tatuoinnit,lävistykset ja sätkä huuleen