Teiniäitien kodit epäsiistejä!!!!
Oletteko katsoneet sitä ohjelmaa teiniäideistä?
Pidän ohjelmasta, mutta itseäni mietityttää, kuinka niiden kaikkien kodit ovat niin epäsiistejä? Poikkeuksena Roosa, jonka koti oli mielestäni kivan näköinen.
Demin kotona on aina kauhean sekaista ja tunkkaisen näköistä. Saritan kodista puhumattakaan. Sannallakin epäsiisti koti.
Onko tämä yleistä teiniäitien keskuudessa vai kuinka? En tarkoita olla ilkeiä teiniäitejä kohtaa, asia vain mietityttää minua.
Kommentit (47)
Mullakin on pistänyt silmään miten sotkuisia heidän kotinsa ovat. Poikkeuksena tosiaan Roosa, jolla on aina siistiä (toivottavasti myös kuvausten ulkopuolella;). Itse olen myös nuori äiti, mutta meillä on aina siistiä...Eikä asuta vuokralla, ei ole muovimattoja ym...mutta ne on asioita, mihin monet eivät voi vaikuttaa!
No on niitä sotkuisia koteja ihan vanhemmillakin äideillä, itseni siihen mukaan lukien...
Herranjumala, ei kai sotkuisuus korreloi mitenkään vuokralla asumisen tai muovimaton kanssa! Tai no joo, jos on varaa parkettilattioihin, niin on varmaan myös siivoojakiin.
No Saritan koti oli joo sotkuinen, mutta ymmärtäähän sen elämäntilanteestakin, että on rankkaa eikä mikään siivoominen käy mielessä.
Sanna on ihana !! Heidän kotinsa ei vaikuttanut sotkuiselta.
Rosan koti nyt on niin siisti ettei sitä tarvii edes mainita.
Ja Demi, onhan se itekkin vähän sottasen näkönen rastoineen, mutta so what? Jokaisella saa olla mielipiteensä, mutta jos se on heidän mielestään hyvä tapa asua, he pitävät siitä ja tavarat kumminkin löytyy niin sitten antaa olla.
Ainoa mikä pisti silmään on se ettei Demillä ole ruokapöytää :O
Tuota noin, tarkoitatteko te nyt, että muovimatto=epäsiisti, kierrätyshuonekalut=epäsiisti jne? Minä kun olen aina ollut siinä käsityksessä, että epäsiisteys on sotkua ja likaa.
itellä kulunut muovimatto ja kuluneet muutkin pinnat, tuntuu ettei saa siistin näköistä millään vaikka puhdasta olisikin.
Minä olen kyllä ottanut paljon mieluummin sen isomummun ruokapöydän kuin Ikeasta uuden! Olen myös ilomielin ottanut naapurin tarjoaman ihka oikeata puuta olevan sohvapöydän kuin Sotkan lastulevyisen uutena. Mutta meitä on niin moneen junaan niin sisutuksessa kuin muussakin elämässä.
Minulle mieleinen sisustus on aina ollut vanhaa, perittyä ja saatua, joukkoon sopivaa uutta myös. Parhaimmat aarteeni ovat oman isoisäni tekemät kaksi huonekalua.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 20:39"]En minä ole mitään erityistä sotkua huomannut. Ihan vain tavallisia nuorten koteja, jotka ovat vuokrataloissa (muovimatot lattiassa, peruskeittiökaapit jne.) ja halvalla hankittu, ehkä sukulaisilta lahjoituksena saatu sisustus. Ihan samalta näytti minun ja kaikkien kavereideni kodit parikymppisenä. Nykyään vain tuntuu että kotoa muuttaneilla 19-vuotiailla on niin harmoninen sisustus, ei tädiltä saatu sohva ja kirjahylly tai vanha kuvaputkitelkkari enää riitä, vaan pitää olla viimeisen päälle. Eivätkö vanhemmat enää raaski päästää kullannuppujaan asumaan kierrätyskalusteiden keskelle, vaan pitää ostaa tuhansilla uusia kalusteita?
[/quote]No tuota, yksi minun kullannuppuni asennutti välittömästi laminaatit ruman muovimaton päälle vuokra-asunnossaan ja ostaa tosi harkiten sinne tavaraa. Ja koska on osatöissä oleva opiskelija, aika paljon puuttuu vielä. Muille kullannupuille ja minulle myös kelpaa myös kierrätystavara. Lukeekohan tuo yksi salaa tätä palstaa, ekana osti moccamasterin ja pellavalakanat :)
[/quote]
Meillä ei saa asentaa laminaattia lattiaan ilman taloyhtiön lupaa, joten ei onnistu kaikilta.
Ja useissa yhtiöissä on sääntö, ettei muovin päälle saa asentaa laminaattia (tai muutakaan uutta pintaa) vaan matto on ensin revittävä pois.
Ja me asumme Helsingin kaupungin asunnossa, eikä todellakaan asenneta muovimaton päälle omaa parkettia. Sen aika on sitten joskus omassa omistusasunnossamme. Muutenkaan en vuokrakämppää ala omakustanteisesti remppaamaan, tietty siistinä pidämme eikä meidän jälkeen paikat repsota.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 21:38"]
Herranjumala, ei kai sotkuisuus korreloi mitenkään vuokralla asumisen tai muovimaton kanssa! Tai no joo, jos on varaa parkettilattioihin, niin on varmaan myös siivoojakiin.
[/quote]
Ite asun vuokralla nykyään siistissä kämpässä, mut edellisessä vuokralukaalissa oli niin kulunut lattiamatto ja reikäinen seinä, että kämppä näytti törkyiseltä putipuhtaanakin. Kaupunkien vuokra-asunnoissa ei mitenkään liian usein remontoida. Sotkuisuushan ei tietenkään liity vuokra-asumiseen yhtään mitenkään.
Sairaanloisensiistien takaa löytyy aina jokin riittämättömyys tai muu sisäinen dilemma.
Sairaanloisensiistien takaa löytyy aina jokin riittämättömyys tai muu sisäinen dilemma.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 22:16"]
[/quote]
Sairas loinen? Kamalaa! Auttaakohan matolääke??
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 22:58"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 22:16"]
[/quote]
Sairas loinen? Kamalaa! Auttaakohan matolääke??
[/quote]
Ei! Se on ansa! Matolääke TAPPAA loisen!
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 21:39"]
Tuota noin, tarkoitatteko te nyt, että muovimatto=epäsiisti, kierrätyshuonekalut=epäsiisti jne? Minä kun olen aina ollut siinä käsityksessä, että epäsiisteys on sotkua ja likaa.
[/quote]No ainakin niin laastsiison että HYI!
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 02:09"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 21:39"]
[/quote]No ainakin niin laastsiison että HYI!
[/quote]
Teiniäideistähän tässä puhuttiinkin. sun laassiisonit on teinien höpinöitä, ei suinkaan aikuisten.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 21:38"]
[/quote]
Jännittävää. Meillä on parkettilattiat ja nettotulot yhteensä sen reilut 1900 €. Satuttiin muuttamaan vastarakennettuun kerrostaloon, joten täältä löytyy esim. ne parkettilattiat ja astianpesukone.
Mutta itselläni on kyllä kriteerinä, että en muuta asuntoon, jossa on muovimattolattiat, ihan ulkonäkösyistä. Käytännössä lähes kaikki huonekalut ja tarvittavat asiat meillä on ostettu/saatu ilmaiseksi käytettynä. Pöydät, sänky, pyykinpesukone, matto, lipasto, hylly jne. Olen silti tosi tarkka, että ne sopivat sisustukseen, eli en suostu ottamaan mitä tahansa vastaan (koivun- ja pyökinväriset huonekalut ovat yök). Ostan silloin, kun teen hyvän ja halvan löydön. Sisustukseen meillä ei siis ole mennyt joitakin satasia enempää rahaa, ja silti täällä on tosi kaunista.
No ei kai se kotia sotkuiseksi tee jos huonekalut ja muu sisustus on käytettynä hankittu? Ihan yhtä sotkuista tai jopa paskaista voi olla designilla sisustetussa kämpässä. Sitäpaitsi, on säälittävää, jos lapset eivät uskalla liikkuakaan (puhumattakaan normaaleista leikeistä) kotona, ettei mamman arvokas sisustus mene pihalle. Se jos mikä on lapsen kaltoinkohtelua.