Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teiniäitien kodit epäsiistejä!!!!

Vierailija
03.01.2014 |

Oletteko katsoneet sitä ohjelmaa teiniäideistä?

Pidän ohjelmasta, mutta itseäni mietityttää, kuinka niiden kaikkien kodit ovat niin epäsiistejä? Poikkeuksena Roosa, jonka koti oli mielestäni kivan näköinen.

Demin kotona on aina kauhean sekaista ja tunkkaisen näköistä. Saritan kodista puhumattakaan. Sannallakin epäsiisti koti.

Onko tämä yleistä teiniäitien keskuudessa vai kuinka? En tarkoita olla ilkeiä teiniäitejä kohtaa, asia vain mietityttää minua.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ns. Teiniäiti, sain esikoiseni 18v ja 22v olin jo kolmen lapsen äiti. Musta on tullut varsinainen siivousfriikki, kaikki on tiptop paikoillaan, lattiat imuroin 1-2 kertaa päivässä, joka päivä moppaan höyrymopilla.

Ei mun mielestä siinä ohjelmassa ole epäsiistejä koteja, normaaleja lapsiperheen asuntoja :)

Vierailija
2/47 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta voi odottaa wt:eiltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 20:30"]

Mitä muuta voi odottaa wt:eiltä?

[/quote]

Onnittelut, yhdlellä lauseella osoitit oman tyhmyytesi. 

Vierailija
4/47 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demi? Siis onko se nimi?

No jos mä menisin Demi nimisen ihmisen luo niin en mä mitään siistiä tyylikästä lukaalia odottaisi näkeväni. 

Vierailija
5/47 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se vähän kaikkien kodissa joskus ole sotkuista, jos lapsiperheestä on kyse. Ihan normaalia.

Vierailija
6/47 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Demin koti on parhain, just sen näköinen, että siellä oikeasti asuu lapsiperhe, ei liian siistiä eikä liian sotkuista :) peruslapsiperheenkoti, ikään katsomatta.

Vierailija
7/47 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapsi on jo nimensä saadessaan saanut leiman mm. Siitä miten siistiä hänellä tulee oleman?

Vierailija
8/47 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole mitään erityistä sotkua huomannut. Ihan vain tavallisia nuorten koteja, jotka ovat vuokrataloissa (muovimatot lattiassa, peruskeittiökaapit jne.) ja halvalla hankittu, ehkä sukulaisilta lahjoituksena saatu sisustus. Ihan samalta näytti minun ja kaikkien kavereideni kodit parikymppisenä. Nykyään vain tuntuu että kotoa muuttaneilla 19-vuotiailla on niin harmoninen sisustus, ei tädiltä saatu sohva ja kirjahylly tai vanha kuvaputkitelkkari enää riitä, vaan pitää olla viimeisen päälle. Eivätkö vanhemmat enää raaski päästää kullannuppujaan asumaan kierrätyskalusteiden keskelle, vaan pitää ostaa tuhansilla uusia kalusteita?

Vierailija
9/47 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no, on meilläkin koti välillä sotkuinen, vaikka sain esikoiseni 30-vuotiaana.

Vierailija
10/47 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 20:39"]

Nykyään vain tuntuu että kotoa muuttaneilla 19-vuotiailla on niin harmoninen sisustus, ei tädiltä saatu sohva ja kirjahylly tai vanha kuvaputkitelkkari enää riitä, vaan pitää olla viimeisen päälle. Eivätkö vanhemmat enää raaski päästää kullannuppujaan asumaan kierrätyskalusteiden keskelle, vaan pitää ostaa tuhansilla uusia kalusteita?

[/quote] Oletko vilkaissut viime aikoina vaikkapa tori.fi sivustolle? Sieltä saa pilkkahintaan aivan uudenveroisia ja fiksuja kalusteita. Miksi pitäisi nuorenkaan huolia jotain ikivanhaa hirvitystä jos vastaavan kivan saa 15 eurolla ostettua käytettynä?

Vierailija
11/47 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 20:39"]En minä ole mitään erityistä sotkua huomannut. Ihan vain tavallisia nuorten koteja, jotka ovat vuokrataloissa (muovimatot lattiassa, peruskeittiökaapit jne.) ja halvalla hankittu, ehkä sukulaisilta lahjoituksena saatu sisustus. Ihan samalta näytti minun ja kaikkien kavereideni kodit parikymppisenä. Nykyään vain tuntuu että kotoa muuttaneilla 19-vuotiailla on niin harmoninen sisustus, ei tädiltä saatu sohva ja kirjahylly tai vanha kuvaputkitelkkari enää riitä, vaan pitää olla viimeisen päälle. Eivätkö vanhemmat enää raaski päästää kullannuppujaan asumaan kierrätyskalusteiden keskelle, vaan pitää ostaa tuhansilla uusia kalusteita?

[/quote]No tuota, yksi minun kullannuppuni asennutti välittömästi laminaatit ruman muovimaton päälle vuokra-asunnossaan ja ostaa tosi harkiten sinne tavaraa. Ja koska on osatöissä oleva opiskelija, aika paljon puuttuu vielä. Muille kullannupuille ja minulle myös kelpaa myös kierrätystavara. Lukeekohan tuo yksi salaa tätä palstaa, ekana osti moccamasterin ja pellavalakanat :)

Vierailija
12/47 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 20:39"]

Nykyään vain tuntuu että kotoa muuttaneilla 19-vuotiailla on niin harmoninen sisustus, ei tädiltä saatu sohva ja kirjahylly tai vanha kuvaputkitelkkari enää riitä, vaan pitää olla viimeisen päälle. Eivätkö vanhemmat enää raaski päästää kullannuppujaan asumaan kierrätyskalusteiden keskelle, vaan pitää ostaa tuhansilla uusia kalusteita?

[/quote] Oletko vilkaissut viime aikoina vaikkapa tori.fi sivustolle? Sieltä saa pilkkahintaan aivan uudenveroisia ja fiksuja kalusteita. Miksi pitäisi nuorenkaan huolia jotain ikivanhaa hirvitystä jos vastaavan kivan saa 15 eurolla ostettua käytettynä?

[/quote]

Kyllä, koska minäkin käy siellä. Mutta opiskelukavereideni kämppiin oli kalusteet hankittu uutena. Lähdin siis kolmekymppisenä opiskelemaan ja suurin osa oli 19-vuotiaita, juuri lukiosta päässeitä.

Vierailija
13/47 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roosa asuukin vanhemmillaan. Siivousapua on.

Vierailija
14/47 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roosa asuu omassa kodissa.

Vierailija
15/47 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kiinnitin huomiota siihen, että Roosalla oli oikein nätti ja siisti koti. 

Vierailija
16/47 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hämää eniten se, että näillä teiniäideillä (ja monilla muillakin) on kotona paljon sellaisia tavararöykkiöitä mille ei ole ollenkaan paikkaa. Vissiin liikaa tavaraa ihmisillä nykyään?

Vierailija
17/47 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roosalla ihana koti! Ihana koko Roosa! Muut raukat sais opetella siivoamaan :/

Vierailija
18/47 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta nykyään (lähinnä kiitos Ikean) saa kivan näköisiä huonekaluja edullisesti. Siinä missä ennen opiskelijoiden ymv. oli ns. "pakko" huolia 1. omaan kotiin isomummin vanha pirttipöytä (...tai olla ilman pöytää) nykyään suurin osa hakee uudet kalusteet Ikeasta. Lisäksi olen huomannut, että esim. Pelastusarmeijan kirpparilla myydään usein Ikean huonekaluja suunnilleen samaan hintaan mitä ne uutena maksavat, kai jokainen mielummin sitten hakee kokonaan uudet kaupasta...

Ja toki huonekaluissa on ns. laatueroja, mutta jos ajatellaan sitä paljonko ns. "ennen vanhaan" opiskelija joutui maksamaan siitä että sai huonekalut kotiin (esim. sohva, kaappi/kirjahylly, lipasto, ruokapöytä+pari tuolia, sänky) vert. nykyään hakee nuo Ikeasta, niin ero on huima.

Ja totta on sekin, että moni tukee lapsiaan kun muuttavat omilleen, jos vaikka antaa 500€ lahjakortin Ikeaan, saa nuori tuolla summalla jo kaiken mitä tarvitsee asunnossaan (jos puhutaan nyt "välttämättömyyksistä" ja nuoresta jolle kelpaavat ne edullisemman pään tuotteet), vaikka ns. nollasta lähtisi (ja toki suurin osa kotoaan mukaan jotain saa). Jos ei vanhemmat avusta, niin muutama satanen on helppo itsekin säästää esim. kesätöistä.

Vierailija
19/47 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

So? Are we supposed to give a fucl?

Vierailija
20/47 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaleja nuorten ihmisten koteja. Oli lapsia tai ei, niin tuollaisia kämppiähän nuorilla just on. Huonekalut sun muut on yleensä käytettyjä eikä muutenkaan kaikki ole viimesen päälle sisustettua ja siistiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan