Haluaisin ystäväkseni erään henkilön, mutta mahdotonta
Olen tutustunut henkilöön, joka tuntuu siltä kuin olisin tuntenut hänet aina. Paljon samanlaisia ajatuksia ja kiinnostuksen kohteita. Pidän hänestä todella paljon ja haluaisin saada hänet ystäväkseni. Hän on paljon minua vanhempi ja on muutamia seikkoja miksi asia ei tule kyseeseen. Ja tuskin häntä edes kiinnostaisi. Harmittaa niin :(
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 18:54"]
Oletteko molemmat varattuja? Millaista yhteydenpitoa haluaisit ystäväsi kanssa? Viikottaisia tapaamisia, vai? Miten olette tutustuneet? Taidat olla kiinnostunut miehestä muutenkin kuin ystävänä?
[/quote]
Ihan vaan tavallista ystävyyttä, ei mitään muuta. ap
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 18:56"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 18:54"]
Oletteko molemmat varattuja? Millaista yhteydenpitoa haluaisit ystäväsi kanssa? Viikottaisia tapaamisia, vai? Miten olette tutustuneet? Taidat olla kiinnostunut miehestä muutenkin kuin ystävänä?
[/quote]
Ihan vaan tavallista ystävyyttä, ei mitään muuta. ap
[/quote]
Mitä tarkottaa tavallinen ystävyys? Millaista yhteydenpitoa? Onko henkilö joku julkkis?
No mulla on vastaava kokemus...
Eräs mies kiinnostui minusta YSTÄVÄNÄ työpaikalla. Emme ehtineet parin kuukauden tutustumisen aikana tavata vapaa-ajalla. Hän käynnisti minussa jonkin 'kadotetun itseni etsimisprosessin', koska kyseli henkilökohtaisia kysymyksiä, mitä haluan elämältäni (ammatillisesti, haluanko lapsia, haluanko tosiaan tyytyä nykyiseen työhöni kun minulla selvästi on enemmän annettavaa). Kun hän lähti, kirjoitin hänelle hätäisen sähköpostin... jonka mies tulkitsi väärin ja muistutti olevansa parisuhteessa. Olen itsekin naimisissa enkä koskaan tarkoittanut viestiäni minään iskuyrityksenä (se oli nolo, en yrittäisi iskeä sellaisella viestillä :D). Olemme nyt kirjoittaneet joitakin viestejä satunnaisesti, viimeksi hän toivotti avovaimonsa kanssa yhteisesti hyvää joulua minulle ja miehelleni (puhuin aina miehestäni hänelle, luulen että yksi asia mikä kertoi minulle oman itseni, oman elämäni tilasta, ettei ollut omaa minuutta vaan mieheni asioilla täytin tyhjyyttä). Minua kuitenkin estää tuo nolo viestini aiemmin. Ennen sitä olisi ehkä ollut luontevaa tavata vaikka porukalla. Nyt en kehtaisi enää kysyä :(
No ap, tapaatko tätä naista koskaan?
Mitkä asiat teitä yhdistää? Miksi nainen kiehtoo?
Ap on rakastunut tähän naiseen, ihan selkeästi.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 19:07"]
Mitkä asiat teitä yhdistää? Miksi nainen kiehtoo?
[/quote]
Hän vaan tuntuu niin samanlaiselta vaikka onkin paljon vanhempi. Ihan kuin olisi löytänyt jonkin kauan kadoksissa olleen läheisen sukulaisen. En osaa oikein selittää. Monista asioista myös ajattelee samoin myös. ap
No etkö voisi jonkun tapaamisen yhteydessä ehdottaa kahville, lounaalle tms. menemistä? Ellei nainen tosiaan ole hoitosuhteessa sinuun, missä tapauksessa miettisin kyllä vähän tarkemmin omia tunteitani ja niiden syitä.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 19:09"]
Oletko lesbo tai bi?
[/quote]
En todellakaa ja en ole rakastunut, huhhuh. Ihan umpihetero. Ei kiitos tälläisiä kommentteja enää. ap
MItä annettavaa sinulla olisi ystävyyssuhteellenne?
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 19:11"]
No etkö voisi jonkun tapaamisen yhteydessä ehdottaa kahville, lounaalle tms. menemistä? Ellei nainen tosiaan ole hoitosuhteessa sinuun, missä tapauksessa miettisin kyllä vähän tarkemmin omia tunteitani ja niiden syitä.
[/quote]
Mistään hoitosuhteesta ei myöskään ole kyse. Ehkä joskus rohkaistun. Olen juuri vaihtanut paikkakuntaa ja siksi tutustunut uusiin ihmisiin muutenkin. Pitää antaa ajan kulua, ehkä se tästä. Olen todella ujo, ehkä siinäkin on syytä asiaan tietysti. ap
Mitä oikein haet tällä topikilla (muuta kuin huomiota)? Et "uskalla" avata suutasi ja kysyä naista ystäväksi tms, et voi kertoa mitään tarkempia speksejä (kuten MIKSI et voi saada naista ystäväksi), mikään mitä sinulle ehdotetaan, ei käy/onnistu/et halua.
Jos haluat esim. lääkärin/terapeutin/tms ystäväksi, niin kannattaa tajua ettei se käy vaikka sinä kuinka haluaisit. En oikein keksi muita syitä MIKSI et voisi tätä ihmistä ystäväksi saada (muuta kuin se, ettei tämä ihminen sitä halua. Mutta sitähän sinä et tiedä kun et saa suutasi auki).
Ihme vatulointia.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 19:15"]
Mitä oikein haet tällä topikilla (muuta kuin huomiota)? Et "uskalla" avata suutasi ja kysyä naista ystäväksi tms, et voi kertoa mitään tarkempia speksejä (kuten MIKSI et voi saada naista ystäväksi), mikään mitä sinulle ehdotetaan, ei käy/onnistu/et halua.
Jos haluat esim. lääkärin/terapeutin/tms ystäväksi, niin kannattaa tajua ettei se käy vaikka sinä kuinka haluaisit. En oikein keksi muita syitä MIKSI et voisi tätä ihmistä ystäväksi saada (muuta kuin se, ettei tämä ihminen sitä halua. Mutta sitähän sinä et tiedä kun et saa suutasi auki).
Ihme vatulointia.
[/quote]
Aika monikin täällä tekee vastaavia avauksia. Toiset vaan on niin ujoja ja saamattomia tälläisissä. Ja olen hänet vasta pari kertaa nähnyt, niin vaikea heti alkaa tungettelemaan. ap
Onko tässä nyt kyse siitä kirurgista?
Aivan ilmesesti ap:n ihastus on joku sosiaalisesti/taloudellisesti/hierarkisesti korkeammalla tasolla oleva, joten kannattaa tosiaankin pitaa matalampaa profiilia ja unohtaa ne kaveruushaaveet.
Jos hän haluaa olla ystäväsi, teistä tulee ystävät. Mutta vaikka hän ei haluaisi olla ystäsi, älä murehdi. Se voi johtua vaikka siitä, että nainen on niin kiireinen, että ei ehdi tavata nykyisiä ystäviään.
Ei kai ystävyyteen tartte tehdä mitään aloitetta?! Jos joku on mukava ihminen, hakeudu häneen seuraansa. Siitä lähtee yhstävyys kehittymään jos on kehittyäkseen.
Alkaa kuulostaa ihan tämän ketjun ap:ltä, http://www.vauva.fi/keskustelu/3909055/ketju/asperger_ja_kiinostuksen_kohteet
Haluatko sinäkin kaverisuhteen lääkäriisi?