Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos aikuisesta ihmisestä ei löydy mitään tietoja googlettamalla

Vierailija
03.01.2014 |

niin onko oletettavaa että hän on kuollut?

Toisaalta tällä palstalla tiedetään lähes kaikki...

eli kyselen Satua Mikkelistä, syntynyt 1969.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan se on ihan normaalia. Itsestänikään ei löydy mitään muuta tietoa, kuin urheilukilpailujen tuloksia 90-luvulta.

Vierailija
2/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minustakaan löydy ja hengissä olen. Tai ei ainakaan mitään ihan lähimenneisyyteen liittyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ja muutamasta ystävästäni ei löydy googlettamalla mitään ja hengissä ollaan. Sen sijaan kuolleesta tuttavastani löytyy yhtä sun toista, mihinkäs ne tiedot häviäisivät, tosin tiedot ovat vanhoja. 

Vierailija
4/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yrittänyt välttää joutumasta minnekään, mistä syntyisi googlen osumia. Puhelinnumeroni ja osoitteeni tosin löytyvät fonectan sivuilta.

Vierailija
5/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä se on vaihtanut sukunimeä. Tai vaikkapa etunimeä.

Ei löydy minustakaan muuta kuin fb-profiili ja numerohausta puhelinnumero, mutta halutessa olisi helppo estää nekin.

Vierailija
6/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tutustunut mieheen jolla ei ole fb-profiilia, pitäisikö juosta jo?

Vierailija
7/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta löytyy nimellä opinnäytetyöni ja yksi lehtijuttu. Ei muuta. Puhelinnumerokaan ei ole julkinen. 

Vierailija
8/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä, se on ihan vain normaalia ja jokaisen oma valinta, mutta se on kohtalaisen epänormaalissa ajassamme monelta tupannut unohtumaan. Ei ole minkäänlainen oletusarvo että tavallisen ihmisen pitäisi tehdä itsestään millään tavalla julkista ihmistä ja tunkea esille, mikäli hän ei sitä itse halua.

Vierailija
9/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta sosiaalinen media, eikä työstäni (tiiminvetäjä isossa it-alan yrityksessä) pahemmin merkintöjä tule nettiin.

Vierailija
10/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 lisää, että firmassa uudet nettisivut tekeillä ja sitten tulossa kuvat ja nimet. Koetan päästä siitä, ettei ainakaan kuvaa tulisi. 

Vierailija
11/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 17:13"]

[/quote] Olen kyllä lukenut haastatteluja menestyneistäkin miehistä, jotka eivät halua olla naamakirjassa. Osa on vain varannut sellaisen omalla nimellään estääkseen identiteettivarkauden.

Itse en ole vaivautunut edes sen vuoksi tekemään fb-profiilia. Ei voisi vähempää kiinnostaa notkua koneella lukemassa tai päivittämässä jotain naamakirjaa. Istun muutenkin koneen ääressä ihan tarpeeksi, kun olen IT-alalla (ja olen mies).

Vierailija
12/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 17:13"]

[/quote]

Miksi pitäisi? Ei minullakaan ole. Jos syytä joku kysyy niin siinäkin on liikaa, että NSA joka tapauksessa saa tietää kaikki tekemiseni, minua ei kiinnosta sellaisten ihmisten elämä joihin pitäisin yhteyttä vain FB:lla, minä en halua "jakaa" eli antaa vastikkeetta mitään sisältöä elämästäni sille yhtiölle kun Googlen kanssa joudun sen joka tapauksessa tekemään, FB on jatkuvasti otsikoissa kun yksityisyysasetukset tai niiden muutokset yllättivät jne. Mies.

Vierailija
13/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimi voi vaihtua naimisiin mennessä. Se ei ole sama kuin kuolema, tai ehkä joidenkin mielestä.

Vierailija
14/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minustakaan löydy, kuin jotain ikivanhoja koiranäyttely- ja koetuloksia entisestä koirastani, jossa minut on mainittu sen omistajana

Vierailija
15/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt yleensä työelämässä tai muuten aktiivisesti jotain tekevästä ihmisestä jää jotain merkkejä Googleen. Riippuu tietenkin työpaikasta. Ainakin koulutetummat ihmiset niin kumma jos ei mitään mainintaa löydy, että olisi jonkun alan asiantuntijana jossain, vaikka oma työpaikka ei nettiin tietoja laittaisi. 

Paitsi että jotkut ovat tosi tarkkoja joutumasta mihinkään. Kieltävät kaikkialla kuvien ja tietojen julkaisemisen. Yritin googlata, mihin yksi tuttava on päätynyt opiskelemaan tai jotain, mutta ei löytynyt mitään. Muistin, että hänellä oli aina koulussakin vanhemmilta kielto käyttää valokuvia tai mitään missään. Ehkä hän vain on tarkka, ettei päädy mihinkään netissä, jos ei ole ihan pakko.

Vierailija
16/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen joskus googlettanut uteliaisuuttani nimeni ja todennut että minusta ei löydy netistä mitään eikä pitäisi löytyäkään.

Vierailija
17/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla sellaisessa työssä ettei halua mitään löytyvän. Tai sitten on sellainen supermustis exä!

Vierailija
18/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen sitä iloisempi mitä vähemmän minusta löytyy googlaamalla tietoja, mutta olenkin tällainen yksityisyyttä rakastava ja haluan olla uteliaitten ulottumattomissa.

Vierailija
19/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hämärää! Koko ihmistä ei ole olemassa, jos hänen elämäntarinaansa ei löydy internetistä?

Vierailija
20/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin tavallinen nimi, että netti on täynnä kaimoja. Vain tutut osaa erottaa mitkä linkeistä liittyy minuun ja mitkä kaimoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä