Osasairauspäiväraha vai työkokeilu?
Olen ollut toukokuusta asti sairauslomalla ja nyt olisi aika miettiä töihin paluuta. Työnantaja on kuitenkin ilmoittanut, ettei se aio suostua osa-aikaiseen työpanokseen, vaan haluaa 100% työkykyisen tekemään työtäni. Kyseessä on kunnan toimi ja olen ollut työnantajalla 6 vuotta työsuhteessa.
Ei kuitenkaan ole realistisesti mahdollista, että olisin täysin työkykyinen vielä muutamaan kuukauteen.. työ on melko fyysistä, kokonaistyöaika on 8 tuntia päivässä.
Työnantaja haluaisi minut työkokeilulle, että olisin töissä, mutta vakuutusyhtiö maksaisi minun palkan ( tai osan siitä) ja työnantaja voisi palkata työhöni ulkopuolisen, jolloin hänellä olisi käytännössä kaksi työntekijää. Minä olisin ikäänkuin ”ylimääräinen” työkokeilija omaan työhöni.
Onko kenelläkään kokemusta työkokeilusta pitkän sairausloman jälkeen?
Hyvät ja huonot puolet?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Mietipä miten kalliiksi olet tullut työnantajallesi, eikö olisi jo aika ryhtyä töihin tai luopua työpaikasta.
Työnantajaa en mieti, mutta mietin miten hirvittäviä asioita on elämässäni tapahtunut ja kuinka selvitä niistä.
No tuo nyt on utopiaa monen kohdalla, että pystyisi sinnittelemään, kun ei tule rahaa mistään. Kelan rahat jos loppuu, niin työntekijän etu on, että työsuhde lopetetaan.