Mitä haluaisit ostaa kaupasta, mutta sitä ei saa kaupasta?
Minä haluaisin ostaa järvikalapuikkoja, mutta niitä ei jostain syystä saa kaupasta. Ei ole pitkään aikaan saanut.
Kommentit (2614)
Saan synteettisistä vaatteista päänsärkyä, mutta puuvillaisia vaatteita on aika vähän saatavilla. Eräs ulkomaalainen sanoi, että suomalaisista kaupoista löytää yleensä melkein mitä vaan, mutta kauheasti joutuu etsimään kaiken sen krääsän keskeltä.
Vierailija kirjoitti:
Saan synteettisistä vaatteista päänsärkyä, mutta puuvillaisia vaatteita on aika vähän saatavilla. Eräs ulkomaalainen sanoi, että suomalaisista kaupoista löytää yleensä melkein mitä vaan, mutta kauheasti joutuu etsimään kaiken sen krääsän keskeltä.
Synteettiset muovivaatteet sähköistyy, haisee, luonnolle ja ihmiselle haitallisia. Mutta kun sitä polyesterpaskaa pitää tunkea joka kolttuun. Viskoosia voisi käyttää enemmän muovien tilalla. Se olisi ainakin luonnollisempi materiaali.
- Portin Pariisipiiras
- Dolen banaanimehu
Kumpaakin sai kaupoista vielä 2000-luvulla.
Nykyisin on ihan tavallista, että a) tarvitset jonkun jutun 2) kierrät muutaman kaupan, jossa varmaan 10000 eri tuotetta, mutta ei sitä tarvitsemaasi 3) päädyt tilaamaan tuotteen netistä ulkomailta tai 3b) jäät ilman, koska tuote loppu verkkokaupoista tai postikulut ovat liian korkeat224
Vierailija kirjoitti:
Japanissa myydään kaikkialla semmosia riisimerilevä kolmioita - tosi hyvää evästä. Sitten mustaa suklaateetä jota ei enää saa suomesta ( kertokaa jos on), kofeiinillista aamuteetä ei myöskään saa. Sitten yhtiä sellasia neliöitä muroja missä on vähän suklaata ja ne koostuu semmosista ohuista nauhoista oon ettiny taas monta vuotta.
Riisipallot eli onigirit saisivat tosiaan tulla Suomeenkin. Loistava ja suht terveellinen pikaeväs, Japanissa hintaa noilla on yleensä noin euro. Järvenpään Cittari tekee ihan hyviä, mutta maksavat kolme euroa.
Sitruunaruohoa kaipaavalle sanoisin, että Suomen ruokakaupoista 100km Helsingin ulkopuolella on vaikea löytää paljon mitään mielenkiintoista. Jos pääsee käymään jossakin, jossa uskoo mieluista tavaraa olevan, matkabudjettiin on syytä varata riittävästi tarpeellisten tuotteiden täydentämistä varten.
Sitruunaruohoa meillä on Vitasia- nimisenä tuotteena, purkissa lukee "Wok spices" ja "ground lemongrass". Se purkki ostettiin Lidlistä. Purkin alaosassa lukee myös "Produced in Germany" ja paino, 35g. -lukeena siinä ylempänä Malet citrongräs ja sen alla Jauhettu sitruunaruoho.
Toivottavasti tästä on jotain apua!
Tuossa joku ohjeistaa ostamaan proteiinilähteeksi "halpislihapullia". Mitähän mahtanee tarkoittaa. Ne halvimmat lihapullien tapaiset tuotteet sisältävät lihaa neljänneksen painostaan, eivät ne proteiinin lähteiksi kelpaa. Tosin niihin voidaan juuri proteiinipitoisuuden kohottamiseksi sotkea mukaan esin soijaa, jotta päästään edes jonnekin 10g proteiinia/100g tuottetta -läheisyyteen. En kyllä mitään sellaista syö vaikka ilmaiseksi jaettaisiin. Samantyylistä ruuan korviketa vai olisiko jopa vastiketta kuin lauantaimakkarat, useimmat lenkit jne. Mutta ilmeisesti näille tuotteille on paikkansa alikehittyneessä Suomessa, jotta työläiskarja pidetään hegissä lähes eläkeikään saakka. Siitähän on kaksikin etua: työläiskarja pidetään tuotannossa ja saadaan heidänkin roposensa kiertoon, eikä eläkkeisiinkään tarvi tuhlata. --ajatelkaa nyt vähän, hyvät ihmiset, mitä syötte! Suomessa ei kunnon ruuan ostaminen ole kovin helppoa saati halpaa, mutta jos jaksaa hakea ja on peruskeittiötaidot, voi onnistua syömään maukasta, terveellisempää ruokaa edullisestikin olematta porkkana-peruna-itudietillä.
Vierailija kirjoitti:
Kola jossa on vähemmän kofeiinia tai ei lainkaan, mansikka/hedelmä/marja -pastilli ilman makeutusaineita tai mentholia, vaalea fudge jossa mansikkapalat tms sisällä, yrttivalkosipuli purkissa ja kevyt cheddar - ei liian kevyt. Leipomotuotteet ilman liikaa rasvaa ja sokeria, osassa voisi olla ja marja /hedelmä -täyte. Tuoreet hedelmät ja vihannekset.
Ketjun aihe on - mitä kaupasta ei saa. Valmiit makeat leivonnaiset ovat överimakeita ja enimmäkseen huonolla, valkoisella sokerilla valmistettuja. Joten parasta on leipoa itse tai ostaa ihanasta luomukaupasta 🥰
Tarvitsen gluteenittomana :)
Stimorolia hakevalle sanoisin, että taitaa olla aika pitkä purkanostomatka, jos et ihan rajalla asu. Oletko kysellyt purkanvieroituskursseja? Tiedätkös muuten, paljonko saat tuoda, jos et halua maksaa tullia etkä syyllistyä salakuljetukseen? Pistä pieni bisnes pystyyn! Tässä oli parikin ehdotusta, valitse mieluisempi vaihtoehto! Purevaa jatkoa sinulle!
Kaupoista ei tunnu mistään löytyvän oikeudenmukaisuutta, tasa-arvoa, maailmanrauhaa, hyvinvointia. Eikä terveyttä.
Kolaa jossa on vähemmän kofeiinia tai ei lainkaan kyllä on myynnissä ainakinisoissa 1,5litran pulloissa. Pitää katsoa kauppaketjujen halpismerkkejä. Joku Extra tai sellainen. Kelvollinen maku, tosi halpa cokiksiin ja pepseihin verraten.
Kaktusmehua saa, kun ostaa kaktushedelmiä ja tekee niistä itse mehua. Minusta kaktus maistuu ruuoholle tai jollekin klorofyllille.
Barista riisimaitoa, joka sopisi kahvin kanssa. Olen allerginen lehmänmaidolle, kauralle, soijalle ja mantelille. Kahvin kanssa kaipaisin silti vähän parempaa maitoa. Edes Helsingistä ei löydy. Ulkomailta kyllä. Kaupoillekin olen esittänyt toiveeksi, mutta eivät ole innostuneet. Ehkä Ruohonjuuri voisi ottaa valikoimaansa.
Soray-maalarille vihjeeksi ja ehdotukseksi: Tarkista aluksi, onko Clasohlsonin tai bilteman valikoimissa toivomaasi, tarkista myös bauhaus. Kaikilla on suomenkieliset sivut. Jos et löydä haluamaasi, luulisin saksasta löytyvän, tuskin sen takia tarvii saksaa osata, mutta englantia varmaan tarvii. Jos sieltäkään ei löydy, kysele vaikka kotimaiselta Mastonilta, voisivatko neuvoa. En itse oikein viitsi asiaan paneutua syvemmin, koska huonekalujen peilimaalaus ei minua kiinnosta, vaikka huonekaluja (itse nikkaroituja) maalaankin.
Tilaan hajusteettomat, edulliset, hiuksiin jätettävät hiustenhoitosuihkeet netistä.
Syystä, että omalta paikkakunnallani, eikä edes naapurikaupungeista, niitä ei löydy vaikka olisi suurikin marketti!
Minulle hoetaan vaan että "parturi kampaamoista niitä saa" kun menin kysymään... Joo, saahan niitä - vähintään kolmin-, nelinkertaisilla hinnoilla mitä yksi XZ:n hajusteeton hoitosuihke maksaisi!
Saan nimittäin em. hoitosuihketta 5€ /kpl kun tilaan ne netin kautta.
Taffel ja Estrella valmistavat " tulisia " sipsejä jotka eivät ole lainkaan tulisia.
Poppamies valmistaa sipsejä, jotka ovat chiliharrastajille, eli aivan älyttömän tulisia.
Toivoisin, että joku valmistaisi sipsejä jotka ovat tulisia, mutta eivät niin tulisia kuin Poppamiehen sipsit jotka ovat asteikolla 1-10 tulisia luokassa 5. Sellaisia kun yritin syödä, sain pikku palan sipsiä syötyä ja kyyneleet valui silmistä, piti juoda maitoa. Se menee jo yli.
Estrellan ja Taffelin sipsit ovat asteikolla 0-1.
Esim. Taffelin Furious sipseissä en maistanut mitään tulisuutta. Estrellan Sour Cream & Chili sipseissä sentään jotain pientä poltetta on.
Eli kaipaan sipsejä, joiden tulisuusaste on 2-3.
Poppamies valmistaa Cheesy Jalopeno sipsejä tulisuusluokassa 2, mutta niitä olen löytänyt vain Helsingistä ja itse asun Vantaalla eikä lähiömme kaupasta löydä noita.
Muutenkin toivon, että tulisuusluokassa 2-3 löytyisi esim. Grillimaustettuja sipsejä ja muitakin makuja. Esim. Estrellan Sour Cream & Chili tulisempana olisi hyvä.
Tää nyt oli tällainen aika turha juttu, mutta ainoa joka äkkiseltään tuli mieleen selkeänä markkinarakona. Sama koskee hampurilaisia, joita markkinoidaan tulisina, mutta eivät sitä ollenkaan ole.
Kun olin lapsi niin äiti teki ternimaidosta uunijuustoa. Se oli herkkuani. Haluaisin ostaa ternimaitoa mutta sitä ei meidän lähikaupasta saa. Kokeilin tehdä uunijuuston maitojauheesta ja kananmunasta, mutta se ei maistu samalle kuin äidin tekemä.