Onko tän palstan tarkoitus aina haukkua aloittaja pystyyn?
Olen huomannut monessa ketjussa että aloittaja pyritään haukkumaan keinolla millä hyvänsä, keksitään itse omia juttuja että saataisiin aloittaja huonoon valoon ja sitten kun aloittaja perustelee vastausta ja kysyy jotain niin ei enää viitsitäkkään vastata..
tämän olen siis huomannut useassa ketjussa, viimeisimpänä nyt tuo ahne äitipuoli ketju.
siis haluaisikin kysyä miksi aloittaja on aina haukuttava ja itse keksittävä päästä tarinaa kun voisi vaan kysyä aloittajalta miten asia on..
tuo ketju kosketti läheltä minun elämää mutta en viitsinyt lukea paria sivua pitempää kun alkoi tulla jo niin ihme juttuja
Kommentit (18)
Musta se on lisääntynyt ihan puolen vuoden sisällä huomattavasti. Aiemminkin ollut, mutta ei tässä laajuudessa.
Ihmiset näyttävät täällä purkavan pahaa oloaan tuolla tavalla. Hyvin ikävää.
Ei ole, mutta meitä on täällä niin moneen lähtöön ja jokaisella erilaiset ajatukset ja osa tuntuu olevan koko ajan pahalla päällä.
Olen myös sitä mieltä, että täällä on yksi tai kaksi, jotka koko ajan provoilevat, vastaavat monta kertaa samaan avaukseen aiheuttaakseen pahaa mieltä.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 15:20"]
[/quote]
Ikävää todellakin. Kun joku aloittaa "Miten vietätte loppiaista?", hän voi saada vastauksen "vittuako toisten loppiainen sulle lehmä kuuluu, hanki elämä!" Miksi näin, en tiedä.
Kyllä on. Oletpas idiootti kun tuollaisia kyselet.
Ammattimaiset aloitukset tähtäävät vain siihen että sivulla olisi kävijöitä mahdollisimman paljon jotta olisi hyvä myydä mainoksia. Kyse puhtaasti bisneksestä. Mainosrahat eivät kuitenkaan mene amerikkaan kuten facebookissa.
Aika usein aloitukset ovat tehty hyökkäyksesksi jotakin vastaan. Silloin saa paljon vastahyökkäyksiä. Aloituksissa jo kyseenalaistetaan mahdolliset tulevat vastaukset.
Ehkä halutaan vaan muistuttaa, että joskus se sitä vikaa voi ihan pikkiriikkisen olla itsessäkin.
Olen huomannut saman, valitettavasti.
Suomalaiset räksyttäjät tuntuvat ajattelevan että hyökkäys on paras puolustus ja että se joka räksyttää isommalla äänellä on aina oikeassa, ja vaahtoavat vastaväittein ja sitten kun argumentit ei riitä edes alkumetreille niin aletaan haukkumaan. Vaikka eivät olisi lukeneet aloittajan viestistä kuin ekan lauseen.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 15:20"]
[/quote]
Ikävää todellakin. Kun joku aloittaa "Miten vietätte loppiaista?", hän voi saada vastauksen "vittuako toisten loppiainen sulle lehmä kuuluu, hanki elämä!" Miksi näin, en tiedä.
[/quote]
Tyypillisen suomalaista nettikäytöstä. Tuollaiseen en ole koskaan törmännyt muiden maiden keskustelupalstoilla (USA, Kanada, Saksa, Hollanti, Ruotsi, Tanska).
"Onko tän palstan tarkoitus aina haukkua aloittaja pystyyn?"
Mitäs luulisit, idiootti.
ei helvetti että sä olet tyhmä! kai sä nyt kysymättäkin tajuat, että asia on just noin? :D
Mielipiteitä saa asioista olla, mutta ne voisi esittää neutraalistikin, ja samalla muistaa, että mielipiteet on mielipiteitä. Ei aina ole oikeaa ja väärää.
Ihmettelen itsekin niitä, joiden on pakko purkaa pahas fiilistään anonyyminä netissä. Jos joku kysyy esim. vinkkejä, miten selvitä lentomatkoista, on jokun vastaus heti, että: "Älä nyt he*****ssä raahaa lapsia lentokoneeseen." Kun aloituksessa ei kysytty mielipidettä, vaan vinkkiä.
Av olisi loistava kanava saada ja antaa neuvoja ja vertaistukea, mutta aloitusten terrorisointi murentaa fiilistä.
Aloittajan kannattaisi kyllä hankkia elämä ja opiskella oikeinkirjoitusta edes ala-asteen oppimäärän verran.
Muutaman tekemäni kokeen perusteella vahvistan, että asiasta riippumatta aloittaja on av:lla hyvin suurella todennäköisyydelä väärässä.
Käytännösä sama fiktiivinen tarina (epäoleellisia yksityiskohtia muuttaen) kahdesta eri näkökulmasta kirojoitettuna ja riittävin väliajoin julkaistuina keräsi vastauksiksi enimmäkseen aloittajan näkemystä/toimintaa moittivia kommentteja.
Koe toistettu kolmella erilaisella tapauksella eli yhteensä kuudella erilaisella aloituksella.
Mä luulen, että miesten lisääntyminen palstalla näkyy juuri näin.
Et sittten viitsinyt oikeinkirjoitukseen panostaa ap?
Tätähän odotit?
On se onhauskaa