Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö sitä lunta tule hitto vie koko talvena?!?

Vierailija
03.01.2014 |

Alkaa jo hermo mennä tähän "talveen". Eihän tuolla pihalla ole mitään tekemistäkään! Koko joululoma oltu sisällä, kun joko liian liukasta olla pihalla tai sitten ei muuten vaan nappaa tuolla seisoa harmauden keskellä.

Ja kyllä, tämä valittaminen AUTTAA!

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, älä vielä luovuta. Muutama vuosi sitten lunta alkoi tulla vasta joulun jälkeen tänne pk-seudulle ja sitä ehtikin tulla ihan kunnolla. Vähän lunta, pikkupakkanen ja korkeapaine -> valoisaa ja aurinkoista on minun toivelistallani.

Vierailija
2/42 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toivottavasti ei enää tulekaan, ihanaa, kun ei tarvitse koko ajan palella ja tehdä lumitöitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule ainakaan vielä ensi viikolla. Seuraalla ehkä tai viimeistään kuun lopussa tulee lunta.

Laskeskelin että jää koulun luistelut ja hiihdot vähiin, kun 8 viikon jälkeen jo alkaa sisäliikuntakausi ainakin täällä etelässä. Voihan olla että muutavat vielä lajeja.

Vierailija
4/42 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin harmistelen kotona :( Kaipaan kunnon hiihtokelejä, luistelua, järven jäällä pilkkimistä eväiden kera, lumisotaa ja sitä kauneutta, mitä lumi puhtaudella ja valkeudellaan saa aikaan <3 Pakkasista tosin en pidä!

Vierailija
5/42 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä mieluummin ottaisin lunta maahan (=valoa lisää!) ja muutaman pakkasasteen (=kuivempi ilma) kun tän mustan synkkyyden ja kylmänkostean, joka tunkee luihin ja ytimiin, vaikka mitä tekis... Tai vaikka olis -15 astetta pakkasta! Sekin on parempi, kun voi vaan laittaa lisää vaatetta. Tähän säähän ei auta oikein mikään. On vaan helvetin surkeeta. 

Vierailija
6/42 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastojen mukaan helmikuu on se kuukausi, jolloin lunta tulee kaikkein eniten.

Vierailija
7/42 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin lumikenkäilemään ja retkiluistelemaan. Miten tuolla voi mitään kivaa talviharrastusta harrastaa? Hämärää ja harmaata. Koskaan ennen en ole kärsinyt kaamosmasennuksesta, mutta nyt kyllä vetää mieltä vähän alakuloon.

Meillä on tällä hetkellä maa valkoinen, mutta ruohotupsut ja kivet sieltä alta pilkottaa. Ihan kuin vittuillakseen.

Toivon minäkin paskaa kesää kaikille teille auringon palvojille ja helteen hehkuttajille talven vihaajille. Olisipa ensi kesä viileä, pilvinen ja sateinen!

Vierailija
8/42 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 11:13"]

Mä haluaisin lumikenkäilemään ja retkiluistelemaan. Miten tuolla voi mitään kivaa talviharrastusta harrastaa? Hämärää ja harmaata. Koskaan ennen en ole kärsinyt kaamosmasennuksesta, mutta nyt kyllä vetää mieltä vähän alakuloon.

Meillä on tällä hetkellä maa valkoinen, mutta ruohotupsut ja kivet sieltä alta pilkottaa. Ihan kuin vittuillakseen.

Toivon minäkin paskaa kesää kaikille teille auringon palvojille ja helteen hehkuttajille talven vihaajille. Olisipa ensi kesä viileä, pilvinen ja sateinen!

[/quote] Miksi toivot muille pahaa? Onko se talvesta pitämättömien vika, että sinulla ei ole lunta? Oletkohan nyt aivan terve?

Vierailija
9/42 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulee vielä lämpimämpä! :)

Vierailija
10/42 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen,että maaliskuun alkuun mennessä tulee vielä reilusti.

Vierailija
11/42 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin oikein asut, ap? Liukasta ei voi olla, jos ei ole pakkasta (eihän kesälläkään ole liukasta vaikka sataa). Ja jos teilläpäin on pakkasta, niin todennäköisesti saatte sitä luntakin.

t: lämpöasteista nauttiva eteläsuomalainen

Vierailija
12/42 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei ainakaan ole liukasta. Siksi tämä on ihan paras talvi.

Vierailija
13/42 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä pärjään lumella  ja ilman, mutta metsäjänistä, saimaannorppaa ja karhua käy sääliksi. Jänis vitivalkoisessa turkissa on helppo saalis, norppa ei pysty pesimään, ja karhulta menee talviunet pieleen.

Taidan muuten olla täällä ensimmäinen, jonka näkökulma lumen puutteeen on muu kuin minä minä minä.

Vierailija
14/42 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut väärässä paikassa - Oulussa on nytkin lunta.

Vierailija
15/42 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 12:16"]

Minä kyllä pärjään lumella  ja ilman, mutta metsäjänistä, saimaannorppaa ja karhua käy sääliksi. Jänis vitivalkoisessa turkissa on helppo saalis, norppa ei pysty pesimään, ja karhulta menee talviunet pieleen.

Taidan muuten olla täällä ensimmäinen, jonka näkökulma lumen puutteeen on muu kuin minä minä minä.

[/quote]Vaikka mun näkökulma olisi mikä muu tahansa, lunta ei silti ole eikä ihan äkkiä nähtävästi tulekaan. MINÄ saan nauttia tästä säästä siitä huolimatta, että joku eläin tai ihminen ei tästä säästä tykkääkään. Minulle tämä sopii ja minä voin hyvin. Monta talvea olen voinut huonosti, joten kyllä mullakin on nyt oikeus nauttia ja kertoa se muillekin.

Vierailija
16/42 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 12:16"]

[/quote] Ei se näkökulma muuta tilannetta mihinkään suuntaan, ja murehtimalla asioita joihin et voi vaikuttaa, saat vain aikaiseksi pahan mielen itsellesi. 

Vierailija
17/42 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 12:17"]

Asut väärässä paikassa - Oulussa on nytkin lunta.

[/quote]

Joo, peräti sentti ja sekin vain jossain kohtaa, wuhuu. Jostain saatat hyvällä tuurilla löytää kaksi senttiä, mutta ei sitäkään voi miksikään nietokseksi kutsua.

Vierailija
18/42 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia käy sääliksi koska onhan se paljon kivempi olla pihalla kun saa hiihtää, lasketella, olla pulkkamäessä, tehdä lumiukkoja ja lumilinnoja, olla lumisotaa ja luistella.

Nyt vaan saa vesisateessa ja tuulessa nököttää.

Vierailija
19/42 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan hiihtää! En luovu toivosta vielä.

Vierailija
20/42 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta sataa ennemmin tai myöhemmin ja se on fakta näillä leveysasteilla. Viimeistään tammikuun lopun ja helmikuun alun aikaan on lumi maassa.

Ei tässä talvessa ole mitään ihmeellistä, viimeksi muutama vuosi sitten haravoin pihaa vielä tammikuussa loppiaisen tienoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan