Millaiset tubeless-renkaat on käytössä verrattuna ilmakumipyöriin?
Olen ostamassa käytettyjä rattaita joissa olisi tubeless-renkaat.
Onko ne semmoiset kovat jotka kolisee asfaltilla? :)
Mitenkäs toimivat hiekkatiellä?
Kiitos! :)
Kommentit (5)
eli ei ole ihan uudet...
Tubeless-renkaat ei siis kuitenkaan ole semmoiset kovat muoviset pyörät mitä on jossain halvemmissa rattaissa? Ja esim joissain matkarattaissa?
Nämä katselemani rattaat ovat myös Emmaljungat mutta tosiaan vuodelta 2005.
Kiitos vastauksesta! :)
Meillä On Emmaljungan Scooterit, joissa on noi tubeless-renkaat. Ne on siis ilmakennorenkaat, niitä ei tarvitse pumpata, mutta niiden sisällä on ymmärtääkseni sellaisia ilmalohkoja. Ne vanhanaikaiset umpikumirenkaat on EVA-renkaita eikä niitä ole tainnut vuosikausiin enää juuri olla uusissa malleissa.
Nuo Emmaljungan tubelekset on ihan hyvät, kulkevat pehmeästi, eivät täryytä vaikka menisi hiekkatiellä. Pari tapausta olen kuullut(tosin Teutonian vastaava rengas), että niiden sisään on mennyt hiekkaa, joka sitten rahisee siellä sisällä. Meillä mitään rahinoita ei kuulu, ja eihän siitäkään muuta haittaa olisi kuin ääni.
Se pintakuviointi meillä on kulunut niistä tubeleksista enemmän kuin 2004 vm:n yhdistelmistä, joissa ilmakumirenkaat ja enemmän käytetytkin, mutta ei siitäkään mitään haittaa käytössä ole ollut. Hyvät ne on=)
nonnu78
mutta ilmakennopyörät tosi huolettomat Meillä oli Hartanin Skaterit, joissa oli loistavat ilmakennopyörät. Brion Racet (löytyy myös ne) on surkeet mun makuun ja niissä on sellaiset kopisevat kovat pyörät. Loskassa kulkee myös nihkeesti. saktereiden oli niiiin paljon paremmat ja pehmeämmät
Siis monetkohan uudet renkaat olisin joutunut jo talvikeleillä ostamaan jos rattaissani olisi ollut ilmakumirenkaat? Varmaan useammat. Hiekoitussora on nykyään niin karkeaa, että ne uppoavat jopa Tubeless renkaisiin, mutta eivät kuitenkaan riko niitä.
Meillä on käytössä Emmaljungan twin city cross-rattaat, ei rahínoita, kolinoita tai muitakaan rengashuolia.
meillä emmalljunga scooterit joissa tubeless-renkaat.. ja itse olen ollut tyytyväinen.. meillä myös emmalljungan yhdistelmät joissa ilmakumet..
mieheni ei missää vaiheessa ole tykännyt ilmakumeista, kun ne hänen mielestään täryyttävät työnnettäessä... ja toki ilmakumeja joutuu väliin täyttämään, ja vaarassa ne on puhjetaki ihan ku pyöränki kumi...
scoottereissamme taas on tubeless-renkaat ja en kyllä oo moitteen sanaa niistä vielä löytänyt, ne kun on leveät ni kulkee hyvin sohjossa, lumessa ja hiekassa, pehmeästi kulkee soralla ja asfaltillakin, en ole ainakaa minä huomannu mitää kolinaa... mutta et kertonut minkä ikäisistä kieseistä kyse joten sitä en tiedä ovatko kyseessä samanlaiset tubelessit....