mies muuttui lapsen jälkeen
Hei! Onko muiden miehet muuttunut lapsen syntymän jälkeen? Minä en enää tiedä mitä tehdä miehen kanssa. Meillä on 8 viikkoa vanha tyttö ja viikko tytön kotiin tulon jälkeen mies muutti nukkumaan yläkertaan vedoten siihen että hän ei saa alhaalla nukuttua kun tyttö kitisee. Minulla on kuulemma aikaa nukkua päivisinkin kun olen " vaan kotona" niinku hän sanoo kun olen pyytänyt et hän joskus ottais yhden yön hoitaakseen et mä saisin myös nukkua.Mut se ei käy hälle. Iltasin hän kyllä hoitaa tytön.Minulle on tullut sellanen tunne etten saa valittaa kun hän on töissä ja tuo rahaa kotiin vaikka mä teen kaikki kotityöt(remonttitöitä en) ja hoidan tytön. Minä vaan nalkutan hänen mielestään. Me asutaan maalla ja naapureiden keski-ikä on 70 vuotta joten kavereita täällä ei ole mulle ja kaupungissa ei saa kuulemma turhan takia käyä ettei kulu bensaa hänen mielestä. Joskus kävisin ihan vain kahvilla jossain että näkis ihmisiä. Nyt huomasin pari päivää sitten tietokoneella käydessä että sinne oli ilmestynyt " aikuisten" elokuvia. Meillä ei ole ollut minkäänlaistan seksielämää sen jälkeen kun tulin raskaaksi koska lääkäri kielsi keskenmenovaaran takia (aiemmin 2 keskenmenoa) ja minä tunnen itteni kaikkea muuta kun haluttavan oloseks. Minulle tuli raskausaikana 20 kg painoa ja yksi kilo on vasta lähtenyt. Minä tulen päivä päivältä kiukkusemmaks koska tuntuu ettei kukaan välitä mitä mulle kuuluu ja olen aina yksin tytön kanssa. Vieraita meillä käy harvoin koska meille pitää kuulemma aina lähteä kun asutaan niin kaukana ja me käydään kaupungissa kaupassa tms joten meidän pitäisi aina käydä silloin vierailulla. Miestäni minä rakastan kaikesta huolimatta ja haluaisin uskoa et kaikki vielä paranee mut ne elokuvat loukkas mua hirveästi ja teki minut entistä masentuneemmaks ja aremmaks lähestyä häntä. En ole vielä ottanut asiaa hänen kans puheek ja en tiä uskallanko edes ottaa.
Kommentit (13)
Tuo kuulosti jo ihan hyvältä. Miehesi on kuitenkin aivan selvästi sinusta kiinnostunut :)
Minä muten imetin myös monesti kaupungissa autossa.
Meillä poika syntyi viime vuoden toukokuussa, ja muistan kesän ja syksyn ihan katastrofaalisena aikana. Mies muuttui ihan kokonaan lapsen syntymän jälkeen -taisi käydä läpi melkoisen kriisin. Meillä kirjoiteltiin jo melkein eropapereita useampaankin otteeseen.
Me ollaan oltu naimisissa jo melkein kymmenen vuotta ja tämä lapsi on siis esikoinen. Mitään tuollaiseen käytökseen, jota kesällä sain kokea, viittaavaa ei ollut koskaan yhteiselomme aikana ollut vaan ollaan viihdytty aina parhaiten keskenämme eli oltu parhaat kaverit. Huutoa, raivoamista, lyhytpinnaisuutta, lapsen hoidon jäämistä kokonaan minun vastuulleni -mitään näistä en osannut odottaa. Mies kai jotenkin kuvitteli, että asiat eivät muutu lapsen tulon jälkeen.
Ei hän mikään mallikelpoinen isä ole vieläkään eikä hoida lasta niin paljon kuin mielestäni pitäisi, mutta asiat ovat meillä paranemaan päin.
mies muuttui, niin että käy päivät töissä ja illat jopa yöt PELAA vain tietokoneella. Olen monta kertaa sanonut, että kaipaisin enemmän yhteistä aikaa ja sitä että mieskin olis enemmän tytön kanssa, mutta sanoi, että " minähän olen kokoajan kotona, enkä lähde mihinkään, en jaksa tuijottaa tuppisuuna telkkaria." mikähön neljänkympin villitys tuo on ? en kohta jaksa, kun tuntuu niinkuin olisin yksinhuoltaja. kun mies ei auta kotitöissä eikä lapsen hoidossakaan , kun silloin vaan kun pyydän. Kaipaisin oma-aloitteisuutta häneltä. tuntuu,kun päivät on tytön kans, että ei kertakaikkiaan jaksa aina 24 tuntia olla. olen vaan ottanut omaa aikaaja käynyt pari kertaa viikossa jumpassa ja ihmisten ilmoilla---piristää kummasti. 4 seinän sisällä...päivät ja viikonloput, kun viikonloppuna jos ollaan kotona, mies sit nukkuu päivät, kun viikolla tullut univelkaa.
minua piristää se kun lähdemme viikonlopuksi sellaiseen paikkaan,missä mies ei pääse tietokoneelle pelaamaan. mut kun tullaan kotiin --- sama rumba alkaa. pitäs kai yrittää puhua rakentavasti, kun sanon pelaamisesta, niin sanoo ,että älä naputa ja yltyy vaan pelaamaan ja sanoo, etten ole 2-vuotias,jota pitää neuvoa.
Onneksi on anoppi ja appiukko jolta saa apua ja voi välillä hengähtää.
Tulee se seinä mullakin vastaan, en tiedä mitä tässä tekis, muuten menee hyvun, mut ärsyttää tuo pelihimo---mitä teen?
Hei! Se, että miehet tykkäävät/katselevat aikuisten elokuvia on mielestäni normaalia ja hyväksyttävää. Minäkin olen vauvan syntymän jälkeen ollut hiukan mustasukkainen jos mieheni niitä on joskus katsonut. Mutta tosiasia on se, että miehen pitää ns. " päästää ylimääräiset pois" sillontällöin. Eli nää filmit on vaan apukeino siihen. Mun mies haluaa mua ainakin vähintään yhtäpaljon kuin ennen raskauttakin. Vauvan syntymän jälkeen oli lähinnä kiimoissa, mun äitiydestä, imetyksestä ja naisellisuudesta. Miehen kanssa ollaan keskusteltu asioista ja hän on sanonut, että ei haaveile niistä naisista vaan se on vaan mielikuvien luomista varten. Ja nainen jolla on luomurinnat ja josta saa kiinni mielyttää enemmän. Ihan varmaan jokainen mies, tyydyttää itseään joskus esim. suihkussa jne. Jos joku luulee, että näin ei ole mies vähintäänkin näkee märkiä unia saadakseen ylimääräiset tyhjennettyä. Mieheillä kun nyt on pakottava tarve tyhjentää. Mieheni on sanonut, että kyseessä on melkein sama tilanne kuin kävisi vessassa. Ja rakastelu minun kanssani on tietenkin parasta. Miehet jaksavat myös varmaankin lempiä kauemmin toimiessaan näin. Naiset luottakaa itseenne ja seksikkyyteenne, vaikka ei aina tuntuisikaan siltä. Itse meikkaan ja laittaudun oman itseni vuoksi. Se kohottaa itsetuntua ja näkyy varmasti myös ulospäin. Jos ei muuten välitä hommasta, voisi tehdä niin miehen iloksi, vaikka kerran viikossa tai vaikka kuukaudessa. Hyvää kevättä kaikille, voimia vauvanhoitoon ja romantiikkaa makkariin =)
Ettei tilanne jumitu. Molempien pitäisi saada purkaa ajatuksiaan ja tunteitaan ja tehdä yhteisesti hyväksytyt pelisäännöt kotona nyt kun teillä on vauva. Sitten olisi tietysti hienoa, jos voisitte kahden kesken olla edes tunnin parin, vaikka ulkona lenkillä, syömässä tms. Loppujen loppuksi, mitä pahaa niissä aikuisfilmissä oikeastaan on? Tarkoitan vain, että jotenkin ne seksuaaliset tarpeet on tyydytettävä. Nuo filmit taitaa olla aika viaton sellainen verrattuna esim. pettämiseen.
Toivottavasti löydätte ratkaisun tilanteeseenne. Ensimmäinen vauvan tulo perheeseen muuttaa asioita paljon, toisen kohdalla jo sitten tietää jo enemmän. Tsemppiä! Itsekin olen joutunut " muistuttamaan" itseäni, että myös mies tarvitsee sitä hellyyttä ja rakkautta, ei vain vauva.
Mä kyllä ymmärrän hyvin ton loukkaantumisesi noitten elokuvien suhteen. Itseäni moinen loukkaisi myös. Varsinkin nyt tässä tilassa kun ei tunne itseään niin kovin hehkeäksi. Mullakin painoa vielä 10 kg lähtemättä.
Mä kirjoitin lähinnä siksi, että musta sun täytyy ihan ehdottomasti päästä kaupungille pari kertaa viikossa. Otat vauvan mukaan ja menet. Se ei ole turhan takia menemistä, koska se maksaa itsensä takaisin sun henkisenä hyvinvointina ja piristyksenä! Omalla kohdallani on ainakin ollut hirmu iso merkitys sillä kun esim eilen kävin vauvan kanssa kaupungilla ja sain jutella parin tutun kanssa. Eli hop hop, kylään ja kahvilaan ja selität miehelle että se on tärkeää sinulle ja koituu sitäkautta myös vauvan hyväksi.
Miusu ja poikanen 2kk
Ilman muuta kaupungille hoitamaan mielenterveyttäsi. muiden ihmisten tapaaminen on tosi tärkeää kotiäitinä, ainakin minulle.Voi kun miehesi näkisi asian sinun kannaltasi. Juttele ehdottomasti miehesi kanssa. On myös tärkeää, että sinä saat nukkua. Itse huomaan kuinka erilainen jaksan olla vauvalle, kun olen saanut nukuttua kunnolla. Voisitko sinä kenties nukkua pitempään viikonloppuna, jos mies on viikot töissä..Niistä videoista..helppohan se on toisen sanoa, mutta miehillähän on tarpeita...ja ei niillä kuvilla tarvitse olla mitään tekemistä sinun kanssasi. en tiedä ymmärrätkö mitä tarkoian..
Niin ja helpompihan olisi niiden muiden tulla sinun luoksesi kuinpakata aina kimpsut ja kampsut mukaan. Lisäksi itse en halua kauheasti reissata ettei mene tytön rytmit ihan sekaisin.
mutta juttele ihmeessä miehesi kanssa, rohkeasti vain ja kerro miltä sinusta tuntuu...
Tsemppiä ja toivottavasti kaikki järjestyy. Voisikohan miehesi olla vähän mustasukkainen vauvasta???Vaikea sanoa, kun ei tunne,
-Sano miehellesi että et pysty nukkumaan päivisin koska silloin kun vauva nukkuu, aika menee kotitöihin, ja lyhyet päiväunet eivät ole ollenkaan sama asia kuin pitkäkestoinen yöuni. Ja kun et saa tarpeeksi unta, sinun voimat loppuu etkä kohta jaksa muuta kuin kävellä haamuna ja yliväsyneen olotila on sama kuin humalaisen ja ei kai kukaan halua että humalainen hoitaa vauvaa ja kotia. Pyri sopimaan että että viikonloppuisin on yksi isän yöhoitovuoro.
-Ota ainakin yksi kaupunkireissu viikossa, perusteluna että se tulee halvemmaksi kuin ammattiterapia jota kohta tarvitaan jos ei ole mitään aikuiskontakteja ja elämä pyörii vain neljän seinän sisällä ja pihapiirissä.
-Sinä olet myös aikuinen kuten miehesikin joten hän ei voi määräillä mitä sinun tulee tehdä ja jättää tekemättä. Perhe-elämä on tiimityötä eikä siinä pidä katsoa kuka tienaa rahat. Vauvanhoito on sinun päivätyötä ja mies hoitaa oman työnsä työpaikalla, rahat ovat perheen yhteisiä eikä palkkatyö oikeuta yksinmääräämisoikeuteen.
-Yritä vähäsen aktivoitua romantiikan saralla vaikka se kai viimeisksi tulee mieleen vauvan ollessa ihan pieni...Pidä miestä hyvänä ja koita vähän tuottaa hänelle mielihyvää jollakin huomioimisella tai hemmottelunoloisella jutulla, loogisesti ajatellen sen pitäisi poikia samanlaista kohtelua myös sinulle takaisin...Jätä seksifilmit omaan arvoonsa, ne eivät tarkoita mitään henkilökohtaista sinua kohtaan.
-Oman itsesi takia, vaikka väsyttääkin, huolehdi itsestäsi, tukka nätisti ja vähän huulukiiltoa niin ne ylikilotkaan eivät häiritse niin pahasti. Itse toimin aikanaan näin, ja kyllä se muutama minuutti jostakin löytyy tuohonkin asiaan, kun itselle siitä tulee heti parempi mieli.
Meillä ei nyt mitään ihan tollasta vastaavaa ole tapahtunut, mutta yleisesti ottaen parisuhde on mennyt todella paljon huonompaan suuntaan. Tuntuu, että miehellä on joku " hellyyskiintiö" , josta riittää vaan yhdelle ihmiselle kerrallaan. En ole mustasukkainen. Päinvastoin, olen iloinen, että edes vauva saa kohdata mukavan, ihanan isän. Itse en ole sitä miestä nähnyt yli puoleen vuoteen! Raskausajan ja vielä hetken synnytyksen jälkeenkin kaikki meni tosi hyvin ja oltiin onnellisia. Nyt ei ole enää rippeitäkään jäljellä. Mieheni ei pussaa, ei halaa, ei sano rakstavansa eikä mitään muutakaan. Seksiä on joskus(kerran viikossa-kahdessa), mutta tunne puuttuu. Itse olen sellainen, että kaipaan paljon huomiota ja nyt, kun sitä ei yhtään tipu, olen todella turhautunut. Ollaan yritetty asiasta puhuakin, mutta ei ne keskustelut mihinkään johda. Hän vaan ilmoittaa, että on stressiä ja muutenkin menee huonosti, muttei ole valmis etsimään mitään ratkaisuja mihinkään. Aikaisemman elämänkokemukseni perusteella sanoisin, että kyse on totaalisesta kyllästymisestä (hänen puoleltaan), enkä tosiaan tiedä rakastaako hän minua enää. Nyt vaan elelen päivä kerrallaan ja koitan etsiä ilon aiheita vauvan kanssa touhulusta ja omista harrastuksista...
siispä meillä mies ollut koko ajan ihana ja rakastava isä/puoliso...
mutta siis ehdottomasti käy kaupungilla ja kahvilla, pää siellä 4 seinän sisällä vain hajoaa...
Minulla tällä hetkellä on yksinäistä kun kaikki ystävät/ sukulaiset ym on töissä, vaivuin siis minäkin masennukseen ja siitä sitten vahingoitin itseäni (EN MISSÄÄN NIMESSÄ EDES AJATELLUT VAUVAN SATUTTAMISTA) ja tällä hetkellä käyn 1 kerta/vko juttelemassa psykologin kanssa... siispä " ota" itsellesi aikaa, ja pistä miehesi heräämään myös lapsen kanssa... jos hänestä on niiiiin kiva heittää munaa mekkoon muttei kanna vastuuta siitä mikä siitä syntyi niin kukkaset voit haistattaa...no ei ihan mutta pointin varmaan ymmärsit.
Jos lapsen haluaa ja sen tekee niin isä on ihan yhtä lailla velvollinen hoitamaan pikkuista kuin äitikin...
Jaksuja, tsemppiä peffalle potkimiseen ja *ISO HALI*
Syyskukka ja Sini 7 kk
Kun meille syntyi esikoinen, mies nukkui samassa huoneessa, valitti joka päivä, ettei saa nukuttua ja oli aina tosi kiukkunen. Muistan sen ajan tosi raskaana aikana. Vauva heräili todella paljon. Niipä päätin oman mielenrauhan takia, että kun meille syntyi toinen vauva, mies nukkuu esikoisen kanssa toisessa huoneessa. Elämä on sujunut siltä osin paljon paremmin. Vauva on hyvä nukkumaan ja itsekkin olen pirteämpi.
Kyllä sun pitää päästä ihmisten ilmoille silloin kun haluat. Älä anna miehesei määrätä sinun omaa elämääsi ! Mielekkäitä harrastuksia ja ystäviä ei ole koskaan liikaa
Minun mielestä se olisi aivan yhtä suuri loukkaus kuin muukin pettäminen!! Minusta kyse on aivan samasta asiasta, siitä että haluaa tyydyttää tarpeensa jotekin muuten kuin puolisonsa kanssa. Ja halut se on naisellakin. Vaikka yhdyntä ei olisikaan mahdollista, niin voisi miehesi muuten rakastella kanssasi ym.
Mielestäni tämä elokuva tosiaankin kertoo, että on kyse muustakin kuin perustarpeiden tyydyttämisestä. Kyllä keskustelu olisi paikallaa, ennenkuin koko suhde jäätyy. Voimia!!!
Hei! Päivänsäde 83 minä asun Kokkolan lähistöllä olevalla ruontsinkielisellä paikalla. Kiitoksia mukavista viesteistä. Otin eilen itseäni niskasta kiinni ja pakkasin neidin ja vaunut autoon ja huristeltiin kaupunkiin. Se piristi kummasi ja yksi huvittavakin asia sattui kun olimma Halpahallin parkkihallissa ja neidille tuli nälkä niin eihän se auttanut kun istahtaa auton takapenkille ja neiti syliin ja pusero ylös niin eiköhän viereen ajanut sellainen vanha pappa mummonsa kera ja he kahtoivat niin vihaisen näköisesti että, mutta minä vain hymyilin takaisin. Illalla katsoimme miehen kanssa yhdessä Teho-osastoa jota yleensä ei seurata, niin siinä oli pariskunta ja se nainen kärsi synnytyksen jälkeisestä masennuksesta niin mun mies yhtäkkiä sanoi et onko minulla jotain sellaista kun olen kuulemma aina niin surullisen näköinen.Keskustelu jäi kuitenkin kun hälle tuli työpuhelu ja minun piti ruveta laittaan neitiä nukkumaan.Meillä on ennestään jo kaksi lasta(21 ja 15v) joten tämä on todellinen iltatähti.Niiden syntymän jälkeen ei ole mitään tuollaista ollut ja olenkin ajatellut et oisko nelikymppisillä myös jokin villitys. nyt pitää mennä tyttö heräsi.