Te, jotka ette käytä maskia kaupassa. Tajuatteko, että piittaamattomuudellanne voitte aiheuttaa sen että esim. syöpäpotilas ei pääse leikkaukseen
Jos sairaanhoitajia joudutaan siirtämään koronapotilaiden hoitoon ja tehohoitoon, muiden sairauksian hoito siirtyy. Nyt jokaisen pitäisi kantaa vastuunsa ja noudattaa suosituksia, jotta terveydenhuolto ei olisi kuukauden päästä pahassa kriisissä. Sairaalapotilaiden määrän kasvu tulee viiveellä. Vaikka teholla ei vielä ole montaa henkilöä, siihen ei voi vedota.
Kommentit (202)
Jos olisin syöpäpotilas, mulla olisi ffp3-maski. Silloin on ihan sama mitä ne muut tekee kunhan pitävät etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottakaahan vain maskittomat: karman laki iskee takasin.
Ei kannata rehvastella maskittomuudella, sillä silloin juuri korona iskee.
Mieti sitä sitten kun makaat letkuissa viikkotolkulla.
Silloin tajuat mitä karman laki on, ja se on ihan oikein!
toivottavasti tekevät hoitotestamentin että heitä ei tarvitse hoitaa jos saavat koronan jolloin heihin ei tarvitse hoitopaikkoja tuhlata.
Tehty monta vuotta sitten - ei elämää ylläpitäviä hoitoja!
Vaikka joutuisin liikenneonnettomuuteen, ei minua saisi leikata esim. sisäelinvaurioiden vuoksi, joihin voisin kuolla, mutta kuinka tajuttomana voisin sen estää? Tuskin ensiaputilanteessa lääkärit ehtivät hoitotestamenttia lukemaan tai edes tajuavat katsoa. Pitäis varmaan tatuoida vatsaan?
Jatkuva turha desinfiointi tuhoaa hyödylliset ja tavanomaiset bakteerit ja suorastaan kutsuu hengenvaarallisia bakteereita asettumaan tilalle. Lisäksi kontaktien välttely, jopa eristäytyminen vain lisää "kuolleisuuskysyntää", koska normaalikuolleisuuden vallitessa vanhimmat ja heikoimmat kuolevat tasaisesti aina johonkin infektioon. Nyt hoivakodeissa on iso määrä patoutunutta kuolinkysyntää odottamassa jotain mitätöntä vatsatautia tai pikkuflunssaa. Kun johonkin on kuitenkin lopulta kuoltava.
Toisekseen kontaktien välttäminen aiheuttaa tilan, jossa normaali vastustuskyky tavanomaisesti tarttuvien taudinaiheuttajien osalta ei pysy yllä. Eli vähän kuten intiaanit aikoinaan sairastuivat eurooppalaisten tuomiin tauteihin, kun heillä ei ollut vastustuskykyä niitä kohtaan, samoin sitten kun ihmiset taas alkavat matkailla, meillä onkin iso gäppi toisen maanosan mikrobeihin tottumisessa.
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Jos syöpäpotilas saa itse tartunnan, silloin hänen leikkauksensa ainakin siirtyy. Oletteko ajatelleet sitä yhtään?
N-77
No miksi syöpäpotilas on hillunut yökerhoissa ja kielisuudellut holtittomasti ympäriinsä? Eikö kannattaisi pysytellä kotona?
Kenenkään ei ole pakko käyttää. Se on suositus. Itse noudatan suositusta siten että en käytä maskia. Jokainen voi itse valita meneekö kauppaan vai pysyykö poissa. Siinä on altistuminen siten itse valittu. Ei se minulle kuulu kuka käy, kuka sairastaa mitäkin ja käyttääkö maskia, hattua, käsineitä tai takkia. Jokainen on vastuussa itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kuulu riskiryhmään joten maski on tarpeeton
Minä kuulun monenkin tekijän vuoksi riskiryhmään. Silti ajattelen maskin olevan tarpeeton. Vaikeuttaa vain muutenkin
hankalaa hengittämistä.Älä viitsi olla hysteerinen ja naurattava. Maski ei todellakaan vaikeuta hengittämistä.
Jos ei sinulla, niin monella muulla,mm. astmaatikoilla ja vuosia tupakoinneilla. Olen polttanut yli 40 vuotta, enkä todellakaan saa maskin kanssa henkeä näillä kuminauhamaskeilla, kun ilma ei kulje edes alakautta, kuten sidottavilla maskeilla. Hoitoalalla olen niitä aikoinaan käyttänyt ilman ongelmia. Mutta niitä ei ole kaupoissa näkynyt.
Vaikeuttaahan se maski hengittämistä. Itse puhun työssäni, ja hengästyn nyt maskin kanssa niin, etten pysty tekemään työtäni kuten normaalisti.
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Jos syöpäpotilas saa itse tartunnan, silloin hänen leikkauksensa ainakin siirtyy. Oletteko ajatelleet sitä yhtään?
N-77
Miten se on minun ongelma, ellen ole kyseinen syöpäpotilas tai hänen lääkärinsä?
Voi hyvä ihme tätä vauhkoa ja hysteriaa lietsovaa lammaskansaa.
Ihan vähän aikaa sitten Infektio-osastojen hoitajat ja lääkärit olivat ihan luonnostaan immuuneja influenssaa vastaan.
Ei mitään ongelmia.
Sitten tuli pakollinen INFLUENSSAROKOTE.
Ja nyt kun sitä ei ole heti koronaa vastaan, niin koko systeemi sekaisin, huutaa apua, ja pakottaa muita.
Kiitos, mistä on kyse?
I am the truth, And if I do not exist, then....
Well.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo totta. Monen on pakko liikkua julkisissa tiloissa, vaikka kuuluisi pahimpaan riskiryhmään. Moni suöpähoidoissa olevankin joutuu jonkun verran pakosti kohtaamaan toisia ihmisiä. Silloin olisi hyvä, jos sillä toisella olisi maski. Kuinkahan monta kuollutta, vammaiyunutta tai muuten kärsimystä aiheuttaa minäminä-tyypit omalla toisia halveksivalla käyttäytymisellään.
Niin. Syöpähoidossa oleville ynnä muille vastaaville oli arjessa riskejä jo ennen korona-aikaakin. Mutta silloin he huolehtivat ihan itse suojautumisestaan, eivätkä huutaneet yhteiskuntaa apuun tai muita muuttamaan käytöstään. Miksi nyt pitäisi asian olla eri tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva turha desinfiointi tuhoaa hyödylliset ja tavanomaiset bakteerit ja suorastaan kutsuu hengenvaarallisia bakteereita asettumaan tilalle. Lisäksi kontaktien välttely, jopa eristäytyminen vain lisää "kuolleisuuskysyntää", koska normaalikuolleisuuden vallitessa vanhimmat ja heikoimmat kuolevat tasaisesti aina johonkin infektioon. Nyt hoivakodeissa on iso määrä patoutunutta kuolinkysyntää odottamassa jotain mitätöntä vatsatautia tai pikkuflunssaa. Kun johonkin on kuitenkin lopulta kuoltava.
Toisekseen kontaktien välttäminen aiheuttaa tilan, jossa normaali vastustuskyky tavanomaisesti tarttuvien taudinaiheuttajien osalta ei pysy yllä. Eli vähän kuten intiaanit aikoinaan sairastuivat eurooppalaisten tuomiin tauteihin, kun heillä ei ollut vastustuskykyä niitä kohtaan, samoin sitten kun ihmiset taas alkavat matkailla, meillä onkin iso gäppi toisen maanosan mikrobeihin tottumisessa.
Tällä menolla 50 vuoden päästä ihmisiä joutuu nuhasta tehohoitoon, kun luontainen vastustuskyky on surkastutettu niin heikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut yhden kestomaskin, josta leikkasin sisäkerroksen pois, että ilma kulkee paremmin. En sitä sen kummemmin pese, desinfioi tai pakkaa pussiin käytön jälkeen. Takintaskuun sullon ja otan taas esiin, jos joudun paikkaan, missä maskia edellytetään.
Eihän tuosta mitään hyötyä ole, paskaisesta maskista, mutta toivottavasti hysteerikot ovat tyytyväisiä. Ei ole minulta pois, hyvin voin peittää naamani niin saan siellä maskin takana naureskella käsidesillä lotraajille ja ostostensa desinfioijille.
Sua ei huoleta, että saat tolla pelleilyllä ihan normitulehduksen ihoon, suuhun tai hengitysteihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaupoissakin ongelma oli silloin, että alussa ei meinannut mennä perille se turvaväli. Tullaan ihan iholle. Ja nyt tullaan taas. Ja jotkut tontut luulee että kun niillä on se likainen näpelöity maski siinä, niin sitten taas voi muka tulla ihan niskaan kassajonossa ja mennä henkilökunnan lähelle. Näistä lähestyjistä avautuu tänään jossain iltap?skossa myyjät.
Ihmisillä on vaan niin vaikea pysyä kaukana toisistaan, siinä ei kuolatut maskit auta.
Maskittomilla se vasta vaikeuksia onkin pitää turvavälejä. He eivät myöskään yleensä pese tai desinfioi käsiään. Itse käytän maskia (enkä todellakaan näpelöi sitä tms), pidän reilun turvavälin ja pesen sekä desinfioin kädet. Ei voi olla näin vaikeaa.
Haista pa s ka omassa erinomaisuudessasi. Minä huolehdin kaikista noista luettelemistasi muista koronatoimista ja siksi maski on ihan tarpeeton. Niin tekee moni muukin, mutta hysteeriseen luonteeseen yhdistyy aina negatiivisuus ja epäluulo muita ihmisiä kohtaan.
En käytä maskia, koska ne maksaa ja maskin kanssa hengittäminen vaikeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeuttaahan se maski hengittämistä. Itse puhun työssäni, ja hengästyn nyt maskin kanssa niin, etten pysty tekemään työtäni kuten normaalisti.
Kyllahan siita harmia on joka tapauksessa!
Minä kuulun kolmeen riskiryhmään enkä käytä maskia
Tedros, WHO on huijari.
Antitiede. Muuta kuin vaatija, joka keksi rajoitukset ja muun jo alussa. Ei korjaa kurjistavia valeitaan, kuten tieteen pitaa.
Korjasiko?
Ei vain tule nyt vahinkoja tartunnoista huolimatta, vaikka laitettiin Tedroksen pyynnosta kylmakontit odottamaan uhaksi.
Ei tule, koska laitokset ovat puhtaampia. Mutta saisivat olla puhtaampia aivoiltaankin!
Vierailija kirjoitti:
En tajua. En keksi yhtään syytä, miksi lähes tyhjillään oleville koronaosastoille tarvittaisiin juuri syöpähoitajia, kun siellä on ihan omat hoitajansa. [/quote
Jos syöpää sairastava saa koronan, hänen hoitoaan joudutaan todennäköisesti siirtämään. Tuskinpa sairaala ottaa hoitotoimenpiteeseen sillä hetkellä koronapositiivista. Jos syöpäosaston hoitohenkilökuntaa alkaa sairastumaan, ei ole henkilökuntaa toteuttamaan hoitoja. (Hoitajatkin joutuvat kulkemaan työpaikalleen ja käymään ruokakaupassa ja saattavat saada tuossa tartunnan joka siitä leviää)
Olen ostanut yhden kestomaskin, josta leikkasin sisäkerroksen pois, että ilma kulkee paremmin. En sitä sen kummemmin pese, desinfioi tai pakkaa pussiin käytön jälkeen. Takintaskuun sullon ja otan taas esiin, jos joudun paikkaan, missä maskia edellytetään.
Eihän tuosta mitään hyötyä ole, paskaisesta maskista, mutta toivottavasti hysteerikot ovat tyytyväisiä. Ei ole minulta pois, hyvin voin peittää naamani niin saan siellä maskin takana naureskella käsidesillä lotraajille ja ostostensa desinfioijille.