Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa porata

Vierailija
10.10.2020 |

Tuossa katselin verhotankojani, jotka menevät pian vaihtoon. Mutta en osaa porata reikiä itse. Pitää kait pyytää joku hoitamaan homma. XD

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin tänne uuteen kotiini ihan ITSE asentaa verhotangon. Vielä sellaisen, joka porataan kattoon kiinni, sillä todella korkean ikkunan yläpuolella ei ollut tilaa. En kyllä tiedä miten, mutta onnistuin sitten sillä poralla irottamaan lähes nyrkin kokoisen möykyn laastia tai jotain katosta, ja alla olevaan betoniin pora ei edes pystynyt. Eli se siitä sitten.

Vierailija
22/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele.

Katso millainen materiaali on johon porataan.

Jos seinä on puuta, niin luultavasti voit huoletta suoraan siihen ruuvata ilman mitään poraamisia sähköruuvarilla.

Mittaa verhotanko

Mittaa seinään paikka mihin poraat.

Mittaa molemmat uudestaan

Poraa reikä oikean materiaalin poranterällä

Laita proppu

Kiinnitä tanko.

Youtubestä löytyy myös ohjevideoita.

Voisiko vanhan tangon kuitenkin maalata? Ja jos päätynupit on tallessa, niin pysyvät tiukemmin, kun on maalia välissä? Spray maaleja on monenlaisia. Voisi päästä halvemmalla ja ekologisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä yritin tänne uuteen kotiini ihan ITSE asentaa verhotangon. Vielä sellaisen, joka porataan kattoon kiinni, sillä todella korkean ikkunan yläpuolella ei ollut tilaa. En kyllä tiedä miten, mutta onnistuin sitten sillä poralla irottamaan lähes nyrkin kokoisen möykyn laastia tai jotain katosta, ja alla olevaan betoniin pora ei edes pystynyt. Eli se siitä sitten.

Huonosti rapattuun kattoon on mahdotonta kiinnittää mitään, kun se rappaus tippuu alas, mutta jos sitä varta vasten yrittää poistaa, niin ei lähde millään irti. Kun paikkaat siitä, niin siihen jää myös ikuisesti jälki, ellet maalaa koko kattoa. Meillä kattolammpu on kiinni pyhällä hengellä pienessä rappauksen palassa, päivittäin katselen koskakohan se tulee alas sieltä, pölyjä en uskalla pyyhkiä.

Vierailija
24/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko ne nupit kuitenkin kiinnitettyä tankoihin kun ei niissä muuta vikaa tunnu olevan.

Kierrä tangon päihin vaikka teippiä niin että saat nupit tiukemmin kiinni. Ellei niissä ole kiristysruuveja, jotka on jätetty auki. Tota teippiä on tullu käytettyä monet kerrat. Hyvin pysyvät paikoillaan. Joihinkin puu ja muvinuppeihin olen porannut pienen reijän ja siihen sopiva kiristys ruuvi ole. Onnistuu myös metallinuppeihin. Tosin kerran tuli niin kovaa metallia olevat, että piti vääntää kierretapilla kierteet.

Vierailija
25/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaat naapurin remonttireiskaa. Kyllä joka kadulta ja rivarista yksi löytyy.

Vierailija
26/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan