Menee hermot tämän maskin kanssa
Olen vaikka millä konsteilla muotoillut metallilankaa nenän kohdalta tiiviiksi, mutta silmälasien käyttö ei vain onnistu tämän vehkeen kanssa! En olisi arvannut, että elämä tosiaan voi mennä näin hankalaksi, kun en näe eteeni! Olen yrittänyt asetella laseja maskin päälle, mutta eivät edes istu kunnolla taitoksen päällä (muovikehykset) sekä menevät huuruun siitä huolimatta. Kohta ei voi ilman maskia liikkua missään, joten en varmaan liiku minäkään. Näkö on -5 ja hajataittoa, joten ilman liikkuminenkin on todella vaikeaa
Kommentit (25)
Ei se ole niin tarkkaa. Pääasia, että on siinä suun ja nenän edessä estämässä pisaratartunnalta.
Melko pienestä menee hermot. Oletko harkinnut ammattiapua?
Piti sitten ihan aloitus tehdä tästä?
Saman huomasin taas kaupassa tänään, lisäksi on hapen saanti vaikeuksia ja kun sen kärryn lastannut täyteen (viikon satsit aina la) ja lähtee pois, niin pyörryttää ja päässä jyskyttää.
Ja on niin kangas,-kuin kertis-ja kirurgin maskeja ym.
Vierailija kirjoitti:
Niin, aloituksissa on järkeä vain kun ne käsittelevät erään naisen rintavakoa tms.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Helppo varmaan naureskella jos itsellä on täydellinen näkö. Toki provohan tämä oli, ei kannata välittää
Vierailija kirjoitti:
Saman huomasin taas kaupassa tänään, lisäksi on hapen saanti vaikeuksia ja kun sen kärryn lastannut täyteen (viikon satsit aina la) ja lähtee pois, niin pyörryttää ja päässä jyskyttää.
Ja on niin kangas,-kuin kertis-ja kirurgin maskeja ym.
Kyynel.
Olkaa onnellisia, että ette joudu maskia enempää käytellä kuin kauppareissulla.
Mä olen keväästä asti tehnyt työni maski nassulla, toisinaan rillit huurussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo varmaan naureskella jos itsellä on täydellinen näkö. Toki provohan tämä oli, ei kannata välittää
Naurella? Ilmeisesti rillit huurussa parhaillaankin.
Bääbää pakko käyttää maskia kun käskettiin 🐏🐏🐏🐏👍👍👍
Huomasin, että tietynlaisella hengitystekniikalla ei huurru. Onneksi on maski tai näyttäisi varmaan oudota se hengittäminen.
Mulla auttaa uloshengitys suun kautta. Toki pidemmän päälle raskaampaa, mutta en onneksi joudu maskia pitämään kuin kaupassa.
Tuo riippuu ihan eri valmistajan maskeista, mikä malli istuu parhaiten kenenkin kasvoille. Minä käytän silmälaseja ja saan kotimaisen S-kirjaimella alkavan tehtaan nenäpinteen muotoiltua tiiviisti nenänselälle ja poskipäitä pitkin.
Koska maskin lenkit ovat pitkät kiehautan niitä kerran x-malliseksi. Sitten laitan silmälasit päähän eivätkä linssit huurru ja maski menee tiiviisti pitkin kasvoja.
Olen lukenut, että osa hyötyy jos teippaa haavateipillä maskin tiiviimmin kasvoille ja osa käyttää jopa kaksipuolista peruukkiteippiä. Niiden liima lähtee ihosta kosteusvoiteella tai apteekin Remove-pyyhkeellä.
Kannattaa myös pohtia visiiriä jos maskin käyttö ei ota luonnistuakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on helppoa. Maski oikein naamalle ja sitten sovittelee lasit päähänei mitään ongelmaa.
Olet vain tyhmä.
13 jatkaa. Ja kokeilemalla keksin miten saan tietoisesti puhallettua hengitysilman nenästä alaviistoon. Sekin auttoi. Piti vaan uloshengittää normaalia rauhallisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurella? Ilmeisesti rillit huurussa parhaillaankin.
Oletko vajaa vai etkö osaa lukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, aloituksissa on järkeä vain kun ne käsittelevät erään naisen rintavakoa tms.
Ohis
Tästä on jo 2k+ aloitusta -_-
Vierailija kirjoitti:
Kokeile itse miltä tuntuu, kun ei kunnolla nää eteensä ja yrittää sitten vaikka kaupassa olla muihin törmäilemättä.
Visiiri ei hyödytä torjumaan koronaa, siitä julkaistiin juuri tutkimus ja uutisoitiin n viikko sitten.
Maskin kanssa pitää vaan hengittää rauhallisemmin. Se ei oikeasti vähennä hapen saantia, se on ihan tutkittuakin. Joku joka niin kokee,varmaan hyperventiloi tms kun kokee maskin ahdistavaksi. Harjoittelemalla sen käyttöön tottuu ja se ongelma poistuu.
Suihkuta huurtumisen estoainetta linsseihin. Näin tämän vinkin televisiosta.