Voiko ekstrovertti ja introvertti seurustella?
Tarkoitan että toinen on tosi sosiaalinen ja puhelias ja latautuu seurassa, toinen sisäänpäinkääntyneempi ja hiljaisempi ja tarvii paljon omaa aikaa.
Kommentit (16)
Tarkoitan että voiko toimia? Vai onko tässä asiassa erilaisuus huono asia
Ei voi. Älkää nyt vaan sekaantuko toisiinne. Tietää loputtomia ongelmia.
No hitto, miks ei?
Kunhan molemmat ymmärtävät itseään ja toisiaan.
Kommunikaatio on avainsana tässäkin.
Tiedät jo itsekin ettei toimi. Miksi kyselet täällä?
Kuulostaa ainakin pahalta. Miten ne viihtyy yhdessä jos toinen haluaa puhua paljon ja toinen vaan kyräillä hiljaa, molemmathan siinä kärsii. Mieluummin toistensa seurassa oikeesti viihtyvät sopii paremmin.
Toimii vain hetken, tai voi toimia vuosiakin, mutta ei kovin hyvin. Ekstrovertti ei kuitenkaan koskaan aidosti hyväksy introverttia ja pitää tätä aina pohjimmiltaan itseään huonompana.
En itse introverttinä enää sellaiseen suhteeseen lähtisi. Toisen introvertin seurassa hermosto lepää.
Itse olen introvertti, isossa porukassa hiljainen ja jos en koe juttelukemiaa niin olen hiljainen, mutta oma tyylisen ihmisen kanssa olen puhelias. Eli riippuu täysin kemioista ja miten juttelu kahden kesken soljuu, millainen fiilis on toisen seurassa.
Voi toimia, kun kummatkin hyväksyy toistensa erilaisuuden. Ekstrovertti ei yritä saada introverttia mukaan juttuihinsa.
Itse en introverttinä edes haluaisi elämääni ekstrovertti puolisoa.
Kyllä tunnen muutamia sellaisia pareja, molemmin päin. Eli joissa nainen-mies tai mies- nainen ovat noin.
Toimii hyvinkin, kunhan ei ihan ääripäitä olla.
Vierailija kirjoitti:
Toimii hyvinkin, kunhan ei ihan ääripäitä olla.
Tämä. Harva on puhtaasti joko introvertti tai ekstrovertti.
Hyvin meillä on toiminut jo 20 vuotta. Molemmilla meillä on omia ystäviä ja harrastuksia. Käymme myös yhdessä juhlissa ja kylässä muutenkin. Itse olen se introvertti ja enemmän hiljaa ja kuuntelen vieraiden seurassa, kun taas puoliso on toista maata. Emme ole koskaan kokeneet tätä ongelmaksi. Ongelma se saattaisi olla silloin, jos ainut kontakti ja "elämä" olisi se oma puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan että voiko toimia? Vai onko tässä asiassa erilaisuus huono asia
Erilaisuudet täydentävät toisiaan
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ainakin pahalta. Miten ne viihtyy yhdessä jos toinen haluaa puhua paljon ja toinen vaan kyräillä hiljaa, molemmathan siinä kärsii. Mieluummin toistensa seurassa oikeesti viihtyvät sopii paremmin.
Olen introvertti, mutta kumppanini kanssa oikein puhelias.
Ei voi. EU-direktiivi kieltää sen.