Mies näyttää keskaria mulle kun ollaan perheen kanssa ravintolassa syömässä
Hermostui siitä kun pyysin ettei hän syöttäisi omalla haarukallaan lasta mielestäni ihan nätisti.
En voinut jäädä pöytään istumaan. Ihmisiä oli ympärillä syömässä, jotka näkivät tilanteen ja mua nolotti tosi paljon. En ole yleensä ole sellainen että järjestäisin kohtauksia, mutta nyt poistuin paikalta ja jätin muun perheen jatkamaan ateriointia.
Nyt moitin itseäni siitä, että en vaan niellyt häpeääni, vaan pilasin nyt lastenkin ravintolahetken. Vanhin lapsi ehti hätääntyä ja tuli jonkin ajan päästä tuomaan takkini ja puhelimeni. Näin että hänellä oli tosi paha mieli... Itkettää kun tämä meni nyt näin.
Ajatuksia? Miten olisi pitänyt toimia? Mitä pitäisi ajatella miehestä, joka käyttäytyy noin? En voi itse ymmärtää mitenkään.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Piti sitten ravintolassakin ohjata ja säädellä miten lasta ruokitaan? Lapsi sinulle joku oman egon jatke, jonka avulla päteä? Vain sinä ja vain sinä tiedät mikä on lapselle hyväksi?
Ihan tutkitusti ei pitäisi alle 3-vuotiaalle omalla haarukalla tai lusikalla syöttää, jotta ei tartuta karies-bakteeria lapsen hampaisiin. Miehellä vielä tosi huonossa kunnossa hampaat. Olisin voinut olla hiljaa, mutta en ollut, enkä mielestäni siltikään ansainnut keskarin näyttää siinä muiden ihmisten saati lasten edessä. Huomautin asiasta kuitenkin ihan neutraaliin sävyyn. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Heittikö mies jakkaran nurkkaan, joka meni pirstaleiksi?
Jakkara taisi olla aika kovaa tekoa, kun nurkka meni pirstaleiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tosi vaikeaa aina yrittää olla se aikuinen ja ajatella lapsia kaikissa tilanteissa etenkin kun toinen käyttäytyy todella lapsellisesti. Pitää ikäänkuin olla aikuinen sen toisenkin puolesta. Toivoisin kyllä pystyväni olla.
Harmittaa nyt tosi paljon se että lähdin vaikka en siis tehnyt mitään numeroa siinä, kunhan hiljaa lähdin pois. Lapset olivat odottaneet pitkään sitä että menemme perheenä ravintolaan syömään ja nyt pilasin sen. Toki mieheni pilasi sen myös, mutta olisin itse voinut vielä pelastaa tilanteen. T. Ap
No eiköhän tämä kertonut taas kaiken oleellisen. Sinä jäkätät ja ohjeistat ja nipotat jatkuvasti "ainoana aikuisena" ja mies käyttäytyy kuin lapsi.
Tiedoksesi, kyllä ihmiset näkee sen sunkin jatkuva päsmäröinnin ja paheksuu aivan varmasti sitä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tosi vaikeaa aina yrittää olla se aikuinen ja ajatella lapsia kaikissa tilanteissa etenkin kun toinen käyttäytyy todella lapsellisesti. Pitää ikäänkuin olla aikuinen sen toisenkin puolesta. Toivoisin kyllä pystyväni olla.
Harmittaa nyt tosi paljon se että lähdin vaikka en siis tehnyt mitään numeroa siinä, kunhan hiljaa lähdin pois. Lapset olivat odottaneet pitkään sitä että menemme perheenä ravintolaan syömään ja nyt pilasin sen. Toki mieheni pilasi sen myös, mutta olisin itse voinut vielä pelastaa tilanteen. T. Ap
Antaisit sille miehelle tilaa olla aikuinen äläkä kohtele sitä kuin lasta huomauttelemalla. Jäikö lapsi muuten henkiin?
Ap, moni ei nyt tunnu tietävän, MIKSI aikuisen ei kannattaisi antaa lapsen syödä omasta haarukasta. Ottavat eleesi vain vittuiluna miestäsi kohtaan. Mutta oliko syynä pyyntöösi kenties karieksen tarttumisen estäminen lapselle?
Vierailija kirjoitti:
Heittikö mies jakkaran nurkkaan, joka meni pirstaleiksi?
Missä talossa on niin heikot nurkat?
Huom. sanajärjestys. "Heittikö mies nurkkaan jakkaran, mikä meni pirstaleiksi. (Joka on persoonapronomini. Missä olit, kun äidinkieltä opetettiin?)
Kielipoliisi iski. Hehee.
Vierailija kirjoitti:
Piti sitten ravintolassakin ohjata ja säädellä miten lasta ruokitaan? Lapsi sinulle joku oman egon jatke, jonka avulla päteä? Vain sinä ja vain sinä tiedät mikä on lapselle hyväksi?
Eikö se ole itsestäänselvyys, että lasta ei ruokita omassa suussa käyneellä haarukalla?!
Ei ihme, että lasten hampaat reikiintyvät ja huuliherpes siirtyy sekä tällaisena aikana korona leviää, kun porukka ei käytä järkeään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole hygieniasta kuullut? Ihan turha siirtää aikuisen suusta bakteereja lapsen suuhun kun ruokailuvälineistä ei meillä pulaa ole.
Sitä lasta voi kuitenkin pusutella vai mitä äidit? Sekään ei ole suotavaa, mutta valitettavasti sitäkin näkee.
Taidat reagoida liian voimakkaasti, käytätkö huumeita, has sista esim. He ovat räjähdysherkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, moni ei nyt tunnu tietävän, MIKSI aikuisen ei kannattaisi antaa lapsen syödä omasta haarukasta. Ottavat eleesi vain vittuiluna miestäsi kohtaan. Mutta oliko syynä pyyntöösi kenties karieksen tarttumisen estäminen lapselle?
Ai nyt näinkin että olit jo vastannut että juuri tämä oli syynä. t. sama
Olitteko syömässä Porvoon buffassa?
Mulle tuli mieleen, että olitkohan tullut päivän ohjeistuskiintiö täyteen. Mua ex-mies sanoi aina ohjeistuspäälliköksi, ja ymmärrän, miten ärsyttävää se voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oli. Mutta ilmeisesti tällaisesta ei saisi huomauttaa. Toki lapsi jäi henkiin...
Sitä mietin myös että vaikka olisin tehnyt väärin huomauttamalla asiasta, vaikka olisin voinut olla hiljaa, niin ansaitsinko silti keskarin näyttöä perheen ja tuntemattomien edessä? Mielestäni en. Mielestäni miehen käytös oli uskomattoman lapsellista ja loukkaavaa, enkä oikein tiedä miten mun pitäisi suhtautua koko asiaan. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole itsestäänselvyys, että lasta ei ruokita omassa suussa käyneellä haarukalla?!
Ei ihme, että lasten hampaat reikiintyvät ja huuliherpes siirtyy sekä tällaisena aikana korona leviää, kun porukka ei käytä järkeään.
Kyllä kyllä, tästä syystähän ne lasten hampaat nykyään reikiintyy🤣
Vierailija kirjoitti:
No sellaisen elämän olet valinnut ja valitset joka hetki aktiivisesti uudestaan. Menikö hyvin noin niin kuin omasta mielestä?
Syyllistät naista siitä, että mies käyttäytyi kuvottavasti? Mielenkiintoista.
Jokainen fiksu ja lukutaitoinen vanhempi ymmärtää olla siirtämättä kariesta omasta suustaan lapsen suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli mieleen, että olitkohan tullut päivän ohjeistuskiintiö täyteen. Mua ex-mies sanoi aina ohjeistuspäälliköksi, ja ymmärrän, miten ärsyttävää se voi olla.
Voipi olla näinkin, vaikka en muista/myönnä erityisemmin ohjeistaneen häntä tänään. Mutta silti vaikka olisin, oikeuttaako se keskarin näyttöön? Mies on itse pahempi ohjeistaja kuin minä. Toki tämä on subjektiivinen näkemys asiaan. T. Ap
Mitä kertoo mielestäsi sinusta kun olet tuollaisen ääliön kanssa? Maailma on täynnä fiksuja vapaita miehiä joten jätä se sika. M33v
Lohduta niitä mukuloitasi, äläkä täällä itke.
Et ole hygieniasta kuullut? Ihan turha siirtää aikuisen suusta bakteereja lapsen suuhun kun ruokailuvälineistä ei meillä pulaa ole.