Rv35 ja vauvan syke yli 170 neuvolassa
Kuunneltiin sydänäänet normaalisti ja syke oli nopea koko ajan. Loppua kohden nopeutui entisestään ja oli lopulta yli 170. Vauva oli aktiivinen ja liikkui ja potki. Terkkari lopetti kuuntelun tuohon. Mutta itse jäin miettimään että minkähän takia syke nousi noin korkeaksi ja voiko nopea syke kieliä jostain "hädästä"? Vauva on ollut muutenkin tosi levottoman oloinen ja liikkunut tosi vilkkaasti ja tauotta muutamia päiviä.
Kommentit (6)
Jos vauva liikkuu, kaikki on hyvin. Huonostivoiva vauva on paikallaan. Vauvan sykkeet on yleensä myös suunnilleen tuplasti äidin sykkeen verran, eli sinun hermostumisesi ja sykkeennoususi näkyi myös vauvan sykkeessä. Huoli pois
Ootko itse kunnossa? Mulla oli vähän vähemmillä viikoilla sitkeä flunssa ja poskiontelontulehdus, ja vauva reagoi juurikin korkealla sykkeellä ja levottomuudella. Olin yhden yön tarkkailussakin, helpotti sitten kun sain antibiootit.
Kyllä kuule hyvin tiedän että vauvan syke on ihan eri luokkaa kuin minun. Tämä on kuitenkin neljäs raskauteni. Mutta tietääkseni normaalisyke on alueella 120-160. Ja kyllä, on sitä ennenkin neuvolantädeille virheitä sattunut. Ap
Nelonen, nyt kun sanoit niin olen itse asiassa ollut flunssassa ja tosi väsynyt. Myös supistuksia on ollut reippaasti, ja sen verran kivuliaita että olen koko ajan vähän varpaillani että koska se lähtö tulee. Vauva ei tunnu tykkäävän noista supistuksista yhtään, vaan protestoi joka kerta voimakkaalla vääntelehtimisellä. Mikä sitten taas provosoi kohdun uuteen supistukseen jne, ja kierre on valmis. Ap
Luulet siis, ettei neuvolantäti olisi ohjannut sinua kiiruusti lääkärin luokse, jos hätä olisi. Vauvan ja äidin sykkeet on ihan eriluokkaa.