Pisin aika minkä olet viettänyt selibaatissa?
Nyt lähti kolmas vuosi. Eipä ole tarvinut miettiä antaako anaalia tai onko kumppani hyvä suutelija vai ei. Kiva mies olisi kyllä ihana, mutta niillä on jo joku.
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 14:56"]
Tuntuu hassulta sanoa sitä selibaatiksi, jos ei ole saanut koskaan :o
Eikös se nykyään käsitetä niin, että ennenkun harrastaa seksiä on neitsyt, ja sitten kun harrastaa ja kieltäytyy itse sen jälkeen, niin on selibaatissa.. sehän on kuitenkin itselähtöistä kieltäytymistä seksuaalisista toimista :D
[/quote]
Katolinen kirkko ei siis vaadi pappiensa elävän selibaatissa, kun suuri osa heistä ei seksiä harrastanut ennen siirtymistään kirkon leipiin? Kyllä minusta selibaatti on aivan kelvollinen nimitys myös sille seksittömyydelle, joka on alkanut teini-iässä ja joka ei ole vapaaehtoista.
[/quote]
http://fi.wikipedia.org/wiki/Selibaatti
"Fyysisesti kehittyneen, sukupuolikypsän ihmisen, joka tietoisesti valitsee sukupuolikäyttäytymisen ja sukupuolisen aktiivisuuden puuttumisen elämässään, sanotaan olevan selibaatissa."
Taitaa olla maksimissaan puoli vuotta.
3 vuotta. 24v. nainen. Syynä ettei ole parisuhdetta ja irtosuhteet ei kiinnosta.
Olen 25-vuotias yliopistokoulutettu neitsyt, mies. Ei tunnu missään.
12 tai 13 vuotta eikä loppua näy. :(
4-5 vuotta. Nautin joka hetkestä.
4v 8 kk selibaatissa pisin aika. Sen jälkeen uuden kumppanin kanssa nautinnollista seksiä ollut senkin edestä!
-N49
Kolme vuotta tuli juuri täyteen...
N. 3 vuotta. Sitten lähdin käymään amsterdamissa ja samalla kävin bordellissa. Oli erittäin kaunis nainen. Nyt on taas 5kk selibaattia takana ja todella kärsin siitä. En oikein osaa lähestyä naisia, kun on ahdistushäiriö ja vähän ujo
3,5 vuotta alkaa olla täynnä. Erosta 2,5 vuotta ja viimeinen aviovuosi oli täysin seksitön. Ja sitä ennen noin kolmen vuoden ajan mies antoi vain noin kerran vuodessa. En oikein tiedä mistä saisi luotettavaa seksiseuraa, parisuhdetta en kaipaa mutta en taida haluta yhdenyön juttujakaan. Ja on kyllä totta että seksittömyyteen tottuu.
2,5 v, loppui vuosi sitten.
t. 23v
70 vuotta, olen eläkeläinen ja pysyin naimattomana koko ikäni. Olen uskonnollinen eikä seksi ilman avioelämää tuntunut sopivalta tai ollut asia jota olisin toivonut.
Ei muuten kaduta! sen verran on tullut sivusta seurattua lukuisia eroja ja pikasuhteita
16-vuotiaana neitsyydenmenetys raiskauksena, kun olin mennyt nukkumaan kaverin pippaloissa kuten moni muukin, muttä heräsin siihen, kun lähempänä kolmeakymppiä oleva äijä jyystää siinä mua. Ei ollut paljon hanttiin sanomista.
Tämän jälkeen en harrastanut reiluun kahteen vuoteen mitään suhteita. Sitten tapasin nykyisen aviomieheni ja nykyään ei tarvitse mitään selibaattipäiviä laskea. Ollaan seurusteltu 6 vuotta.
Noin 4v rankan avioeron jälkeen. Hukutin itseni työhön, ja onneksi lopulta löysin elämäni kumppanin.
Ensimmäiset 14 vuotta elämästäni ja sen jälkeen pisin tauko, 6kk, on ollut nykyisen vaimoni kanssa. Häntä ei enää liiemmin seksi kiinnosta.
3 kuukautta eli vappupäivänä 2014 sain viimeksi
Puolitoista vuotta meni vaikean raskauden, synnytyksen ja siitä toipumisen merkeissä. Ja ekan kerran vieläkin sattui eli sitten odoteltiin 6kk lisää.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 14:56"]
Tuntuu hassulta sanoa sitä selibaatiksi, jos ei ole saanut koskaan :o
Eikös se nykyään käsitetä niin, että ennenkun harrastaa seksiä on neitsyt, ja sitten kun harrastaa ja kieltäytyy itse sen jälkeen, niin on selibaatissa.. sehän on kuitenkin itselähtöistä kieltäytymistä seksuaalisista toimista :D
[/quote]
Katolinen kirkko ei siis vaadi pappiensa elävän selibaatissa, kun suuri osa heistä ei seksiä harrastanut ennen siirtymistään kirkon leipiin? Kyllä minusta selibaatti on aivan kelvollinen nimitys myös sille seksittömyydelle, joka on alkanut teini-iässä ja joka ei ole vapaaehtoista.