Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomenna aamulla menen Lady Lauantaihin

Vierailija
07.03.2014 |

Seurakunnan tiloissa järjestetty "ompeluseura", saa tehdä käsitöitä jos haluaa, muuten jutellaan, lapset leikkii hoitajien kanssa leikkihuoneessa, sitten syödään yhdessä "brunssi".

Lapset odottavat sitä aina kuin kuuta nousevaa kun eivät ole vielä päiväkodissa, ja minäkin tykkään kun saa jutella toisten naisten kanssa.

Mistään uskonnosta ei koskaan puhuta, ei ole mitään hartaushetkeä tai edes ruokarukousta vaikka mukana on useimmiten myös naispappi tai muita naispuolisia seurakunnan työntekijöitä.

Onko teillä muilla tälläisiä vastaavia?

Olen kuullut että jotkut nykyään "mummoilevat" porukalla, eli pitävät käsityöiltoja tms. Mun mielestä saisi olla enemmänkin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se vain naistenpäivänä vai joka lauantai? Kuulostaa kivalta.

Vierailija
2/8 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon toimintaa pyritään modernisoimaan. Mainitsemasi tapahtuma on juuri sellainen, jota toivoisi muihinkin seurakuntiin. Itselläni äitiysvapaalla ja hoitovapaalla tosi tärkeitä juttuja on ollut seurakunnan kerhot. On tosi kiva, että on paikkoja, joihin voi mennä ja joissa on lapselle leikkiseuraa ja minulle juttuseuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ollut jo ainakin pari vuotta suurinpiirtein kerran kuussa, käsitöitä on sitten myyty ja rahat annettu hyväntekeväisyyteen, nyt on menossa projekti tehdä ruutuja vanhalle rouvalle joka kokoaa niistä peittoja hyväntekeväisyyteen, lehdessä oli ollut juttu, ja ajateltiin että kaikki voi halutessaan käyttää langanjämät niihin, ja lähetetään sitten ne kun on kunnon pino tehtynä. Minä olen tehnyt omia juttujani, mutta teen varmaan niitä ruutuja peittoon joskus myöhemmin.

ap

Vierailija
4/8 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko kertoa, mistä paikkakunnasta on kyse?

Vierailija
5/8 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nämä on niitä juttuja joiden takia maksan kirkollisveroni ilolla :)

Sinne on kaikki naiset tervetulleita oli lapsia tai ei, äitejä ja tyttäriä on tekemässä käsitöitä, ja luulen että jos joku mies haluaisi tulla virkkaamaan, ei ajettaisi pois :)

ap

Vierailija
6/8 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkola. Ehdottakaa ihmeessä omilla paikkakunnillanne samaa, meillä kun on todettu hyväksi, en toki tiedä vaikka muualla olisikin vastaavaa.

ap

Vierailija
7/8 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 23:26"]

Kokkola. Ehdottakaa ihmeessä omilla paikkakunnillanne samaa, meillä kun on todettu hyväksi, en toki tiedä vaikka muualla olisikin vastaavaa.

ap

[/quote]

Kiitos kun jaoit tämän tiedon kanssamme! Ajattelinkin juuri, että ehdottaisin sitä myös omaan seurakuntaani. Sieltä kun joku aika sitten kyseltiin, miten ihmiset saataisiin osallistumaan enemmän seurakunnan toimintaan.

Vierailija
8/8 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siitä kiva, että kun lapsille ja nuorille on omia juttuja, ja sitten taas senioreille, niin tuo on rento paikka naisille johon voi ottaa lapset mukaan, mutta mennä myös ilman lapsia, eikä ole mitään uskonnollista paatosta, ja jutella voidaan ihan mistä vaan. Ei tietenkään aiheiden kirjo ole yhtä laaja kuin tällä palstalla :)

ap