Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö lastesi isän mummon hautajaisiin?

Vierailija
02.01.2014 |

Olemme eronneet ja miehellä on uusi puoliso, lapset menee isänsä kanssa hautajaisiin, minut on kutsuttu sinne myös, ei suoraan mutta kiertotietä, menisittekö?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan, johan se olisi vähintäänkin noloa ja epäkunnioittavaa perhettä kohtaan! Sinä et enää ole osa perhettä.

Vierailija
2/25 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidit lasten kanssa yhteyttä "isomummoon" vielä eronne jälkeen ja hänen vielä eläessään, niin menisin. Jos taas olitte etäisempiä erottuanne, niin laittaisin pelkästään suruadressin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin. Pidin "mummuun" enemmän yhteyttä eromme jälkeen kuin mieheni itse. Ja se oli todella kultaista, että mummu jätti tyttäriemme lisäksi minulle erikseen korun muistoksi. Sairasti pitkään ja ehti tehdä järjestelyitä. Pari vuotta sitten jouluna kyllä pääsi itku, kun suklaarasian sijaan hän antoikin minulle mieheltänsä aikanaan 30 vuotishääpäivälahjaksi saamansa riipuksen muistoksi.

Vierailija
4/25 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi, adressin lähettäisin mutta en menisi itse paikalle.

Vierailija
5/25 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinut kutsuì? Järjestääkö sama ihminen kahvituksen ja oletko laskettu vierasmäärään mukaan?

Kirkkoon voit ainakin mennä.

Vierailija
6/25 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tarjoiluista. Jos on pöytä ns. koreana, niin toki menisin. Jos on vain kahvia ja kuivaa kakkua, niin pitäkööt hautajaisensa.

Vierailija
7/25 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 11:00"]

Kuka sinut kutsuì? Järjestääkö sama ihminen kahvituksen ja oletko laskettu vierasmäärään mukaan?

Kirkkoon voit ainakin mennä.

[/quote]

Pääsääntöisesti tutun ja läheisen vainajan siunaus-  ja hautaansaattamistilaisuuteen voi mennä, vaikka kukaan ei olisi kutsunutkaan. Muistotilaisuuteen saattajat taas yleensä pyydetään vasta haudalla, kun kukkalaitteet on laskettu.

Itse toimisin aivan samoin, kuin mitä numero 3 ehdotti.

Vierailija
8/25 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Vierailija
9/25 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi taivas taas tätä keskustelua. Ei kai kukaan muu voi tietää juuri teidän tilannettanne! Kaikki vastaavat täällä omista lähtökohdistaan. Jos sinut on kutsuttu ja haluat mennä, tietenkin menet. Jo lastesi takia. He näkevät, että fiksut aikuiset osaavat käyttäytyä.

kun äitini kuoli, lasteni isä, josta olen eronnut, kantoi äitini arkkua. Hän oli aina ollut rakas äidilleni ja hän oli tosi otettu tästä kunniatehtävästä. Ei olisi tullut mieleenkään estää häneltä hautajaisiin tulo, vaikka emme silloin olleet kovin hyvissä väleissä.

Eikä aikuinen, täyspäinen ihminen osaa tehdä itse tällaista päätöstä?

Vierailija
10/25 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinut on kerran kutsuttu, niin tietenkin menet. Mikä siinä nyt on niin vaikeaa?

Vierailija
11/25 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mennyt vaikka mummon kanssa olimme tosi hyvissä väleissä, minun menoni olisi loukannut ex:ä, lähetin tyttären (15v) mukana muistokukat, jotka hän laski. 

Vierailija
12/25 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Hautajaiset ovat ikäviä tilaisuuksia, jos ei ole omaa surua, jota pitäisi käsitellä.

Vierailija
13/25 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kutsuttu niin harkitsisin, muuten en exän suvun hautajaisiin. Lapset saavat mennä.

Vierailija
14/25 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu väleistä. Jos olisimme olleet läheiset, soitelleet jne. Menisin. Jos olisimme väleissä mutta emme soitelleet laittaisin adressin. Jos taas etäisiä, jättäisin menemättä.

Vierailija
15/25 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin mennä. Musta on outoa, että eron jälkeen ollaan niinkun ei tunnettaisi enää. Ja oikein korostuneesti tuoda esille sitä.

Vierailija
16/25 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan menisi. Ukko on syy kaikkeen pa..kan. Hänen suku on mullet kuollut ajat sitten. Toivottavasti lapsi ei kärsi juopposuvustaan ikinä. Eikä joudu ikinä kokemaan samaa mitä minä.

Vierailija
17/25 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä katsomaan onko tyhjäke  ex anoppi tosiaan kuollut.  Sitten tanssit jos olisi arkussa ihan varmasti,

Vierailija
18/25 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi edes lapseni isän hautajaisiin.

Vierailija
19/25 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oletkin eronnut miehestäsi, niin lasten äitinä olet edelleen miehesi suvun jäsen. Monissa suvuissa x-puolisot ovat saman arvoisia siinä missä uudetkin ja esim. hautajaisissa "vanhaperhe" on yhdessä saattamassa vainajaa, vaikka olisikin eronneet ja se on tärkeä suvulle ja lapsille, olethan mummosi miniä.

Kyllä kait aikuiset ihmiset osaavat käyttäytyä sivistyneesti ja kestävät, vaikka ero olisikin ollut kipeä.

Vierailija
20/25 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:13"]

Vaikka oletkin eronnut miehestäsi, niin lasten äitinä olet edelleen miehesi suvun jäsen. Monissa suvuissa x-puolisot ovat saman arvoisia siinä missä uudetkin ja esim. hautajaisissa "vanhaperhe" on yhdessä saattamassa vainajaa, vaikka olisikin eronneet ja se on tärkeä suvulle ja lapsille, olethan mummosi miniä.

Kyllä kait aikuiset ihmiset osaavat käyttäytyä sivistyneesti ja kestävät, vaikka ero olisikin ollut kipeä.

[/quote]

Just joo. Vitu..n .... never hööd...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi